Är amvariumet för litet för mina paletter???

#1 - 17 november 2009 21:15
Hej! Läste någonstanns att om man vill odla paletter så måste akvariumet vara minst 90 L! Jag har ett akvarium på c.a 65 L som jag tänkte att jag kunde ha mitt lekpar i! Akvariumet har lagom mycket och ganska tätt planterade växter i bakgrunden och två gömställen och en grotta som är byggd av stenar! Kan detta funka eller måste jag ha ett större akvarium?? :confused:

Tacksam för svar! :d
/MVH Generalen! :p
#2 - 17 november 2009 21:31
Hej! Läste någonstanns att om man vill odla paletter så måste akvariumet vara minst 90 L! Jag har ett akvarium på c.a 65 L som jag tänkte att jag kunde ha mitt lekpar i! Akvariumet har lagom mycket och ganska tätt planterade växter i bakgrunden och två gömställen och en grotta som är byggd av stenar! Kan detta funka eller måste jag ha ett större akvarium?? :confused:

Tacksam för svar! :d

/MVH Generalen! :p

Så länge du bara tänkt odla och flyttar ynglen så fort de leker igen så räcker det. Och så länge du inte tänkt ha några andra fiskar i karet [:o]
#3 - 17 november 2009 21:33
Okej tack så mycke! Jag har två guppy yngel i karet är de ok??
#4 - 17 november 2009 21:39
Okej tack så mycke! Jag har två guppy yngel i karet är de ok??

För paletterna är det ok.. De kommer få sig varsin munsbit :d
Nejdå... Så länge paletterna inte leker KAN det gå men så fort de börjar leka är allt som rör sig ett hot och guppy är alldeles för dåliga på att simma fort tyvärr.
Paletter och guppy är ingen bra kombination.
#5 - 18 november 2009 07:30
Okej men ja har ca 70 yngel så de gjorde nog inte så mycket om dom blev mat! :p

tack för svar! :d
/MVH Generalen!

Annons