Min personliga inställning till salt är iofs att man ska låta bli det, till den dagen man behöver det. Men om du i alla fall vill salta ditt vatten, fungerar vanligt, jodfritt salt bra. Frågan är om inte du fått en omgång Ektozon, eller motsvarande av din handlare dock. det ska vara ett "special salt" med bättre medicinska förmågor. Jag gillar inte användandet av det heller i förebyggande syfte. Förebyggande saltning ger teoretiskt ett svagare immunförsvar, men framför allt ett vapen mindre att ta till den dagen dina fiskar faktiskt behöver någon form för hjälp.
Så här i efterhand, tror jag inte det spelar någon större roll om du hade börjat med de tre fiskar du har nu, eller sex. Mata snålt, och byt en tredjedel vatten minst en gång i veckan, ser det misstänkt ut, fiskarna står och flämtar, eller hänger och ser slöa ut nånstans, gör ett extra vatten byte.
Lycka till.
B!
De är så fascinerande att titta på, simmar fram till pumpen och åker sen med i strålen simmar sen tillbaka och åker med igen, sen verkar de verkligen utforska hela akvariet:D
Hoppas föresten att detta är normalt:confused:
Det låter normalt. Det är trots allt guppy.