Aquatic Plant Central behöver tävlingsbidrag

#1 - 1 november 2005 09:25
http://www.aquaticplantcentral.com har just en tävling som är i desperat behov av fler bidrag. Med andra ord: Anmäler man sig så har man väldigt goda chanser att knipa en placering, och det är ganska bra priser: Första pris $300, Andra pris $200 och tredjepris $100).

Läs mer här:
http://www.aquaticplantcentral.com/contest/index.php
#2 - 1 november 2005 11:14
Men är du också med i tävlingen minskar ju chanserna att få en placering :)
#3 - 1 november 2005 12:14
Nope det är jag inte, jag är en av domarna.

Single malt, lyxchoklad, okända akvatiska växter eller ADA-prylar kan med fördel skickas till min hemaddress. Muhahaha ;)
#4 - 1 november 2005 12:27
Får alla bidrag ett omdömme? (leker med tanken att testa man kan ju inte bli mer än utskrattad) :D
#5 - 1 november 2005 12:30
tror ja avstår.
har en känsla för att tofsalger inte kommer slå så bra men hade ja haft en kamera så hade ja försökt få en bild på mina 2 körsbärsräkshonor som bär på ägg.-
#6 - 1 november 2005 12:33
Jag loggade just in och kollade bidgragen och jag lovar att ni inte kommer bli utskrattade. Jag har personligen inte sett ett enda svenskt växtakvarium som jag ens tyckt varit pågränsen till fult, däremot har jag sett flera som ligger i prispallsnivå.

Man kan som domare ge en kommentar/omdöme i en pytteliten ruta men det är främst 24 parametrar man sätter 1-10 på och jag ser naturligtvis inte vad andra domare sätter för poäng.
#7 - 1 november 2005 13:09
[QUOTE=defdac]Nope det är jag inte, jag är en av domarna.

Single malt, lyxchoklad, okända akvatiska växter eller ADA-prylar kan med fördel skickas till min hemaddress. Muhahaha ;)[/QUOTE]Sedär - kul!!
Då får man väl skicka en favoritflarra och en näve praliner eftersom domaren varken gillar växtväggar eller djungellayouter...hehe.
PatrikMalmo
#8 - 1 november 2005 18:47
Hmm. Trist att karet fortfarande är för fullt av alger då. Annars kunde jag ställt upp - men nu har jag ju bestämt mig för att testa Barr´s metod med att fokusera på växterna (fast utan att klippa väck alla algtäckta blad), så jag slevar på tålamodet och satsar på nästa år... :)

Hilsen,

P
#9 - 1 november 2005 19:03
När skall bidraget senast skickas in?

Nästan precis satt igång en ny burk.. Lär ta minst nån månad för att få den i något som man skulle kunna kalla skick..
#10 - 1 november 2005 19:20
Då blir det på håret, tror det är runt en månad kvar innan deadline.

Patrik: Synd att höra, jag själv försöker också fokusera stenhårt på växterna och jag har fått göra en kovändning som heter duga som innefattar stark fosfatbegränsning (inget fosfat alls faktiskt) och rejält med järn+mikro. Fört tidigt att säga något och jag brukar vara lite för snabb att ropa Eureka men något har fasen hänt för jag har plötsligt kanonfint bubbel dagen efter vattenbytet trots att jag även gått från 0,7 till 0,5 watt/liter. Något jag inte upplevt på typ ett halvår.
#11 - 1 november 2005 19:38
Oj, en hel månad kvar, jag tror att jag kan ha tre bidrag färdiga tills dess.......Går det att lämna in flera bidrag?
MVH
Magnus
#12 - 1 november 2005 20:41
[QUOTE=defdac]Nope det är jag inte, jag är en av domarna.[/QUOTE]
Ajdå, då är det inte så stor ide att skicka in...

(Möjligen kan väl de andra dommarna gilla min stil...)
#13 - 1 november 2005 20:51
fördomar? :p

att defdac är domare är ju bra ! :].
sen om det går dåligt kan man alltid skicka en dålig present ;)
#14 - 1 november 2005 21:46
[QUOTE=petnym]
Ajdå, då är det inte så stor ide att skicka in...
[/QUOTE]
Uhm.. Jasså? Antar du menar den lite lätt urflippade tråden om Holländska akvarier. Återigen som jag skrev ovan så har jag hittills inte sett ett enda fult svenskt aquascape, tvärtom prispallsburkar här och var.
#15 - 2 november 2005 10:19
defdac då skickar jag in bilder på min burk så får du se ett rejält fult svenskt kar ;).
dock kör jag inte med näring.
och det är inte heller ett växtkar :) det är en asienbiotop med växter från fel världsdelar.
#16 - 2 november 2005 12:20

dock kör jag inte med näring

Du gror dom med kärlek och solsken i grus?

Jag vet några hungriga rackare nere i Afrika som skulle vara intresserad av hur du gör ;)
#17 - 2 november 2005 12:38
haha :).
dom växer inte så bra däremot. jag har också en del lätta växter. nyförvärv av svårare modell är Bolbitis heudelotii, Aponogeton crispus och antagligen någon rotala.
hittills har crispusen och Bolbitisen klarat sig bra men ska byta ena röret och sen köpa nån ny växt idag igen då jag behöver lite förgrundsväxter.

dock har jag planer på ett fin fint akvarium på 50 liter med pmdd men.. jag har inte tid för jag ska skaffa pilgifts grodor :). från mig kommer ni alltså få se regnskog a la mig och mitt asien kar :D.
#18 - 2 november 2005 12:41
Ja ta upp näringsbehovet ännu mer med fler växter och starkare ljus och få det att växa ännu mer 8)

Tänk vad en del kommer undan med. Önskar jag hade så gröna fingrar.
#19 - 2 november 2005 12:42
[QUOTE=defdac]Tänk vad en del kommer undan med. Önskar jag hade så gröna fingrar.[/QUOTE]

handlar om att köpa växter som inte vet om att dom behöver gödning ;)
#20 - 2 november 2005 12:48
helt klart :].
nästan alla minna växter kommer från vår lokala zooaffär som har en väldigt knasig leverantör av växter då varje växt därifrån verkar må skitbra här... undra hur dom har det där? :p.

defdac önskar du hadde så gröna fingrar? du är ju domare! :p
#21 - 2 november 2005 12:55

handlar om att köpa växter som inte vet om att dom behöver gödning

Åhh.. är det SÅ enkelt.. Isåfall känner jag mig lite lätt lurad eftersom jag har ett tiotal kilo gödning hemma. Estimative index *pfft* Man ska ha växter som inte behöver näring helt enkelt =)
#22 - 2 november 2005 12:58
du hittar några här ;) haha
http://www.pwss.se/home.php?cat=39
#23 - 2 november 2005 13:00
hahaha :D den stora växtakvaristen kör plast växter :)
#24 - 2 november 2005 13:09
Haha lysande =) Alla problem lösta.

Tror jag ska skaffa plastfiskar och plasthund så jag slipper mata dom också 8)
#25 - 2 november 2005 13:10
kan ju alltid skaffa en sån här å titta på
http://www.fish-byte.com/
#26 - 2 november 2005 13:43
nej då :] alla vill ju ha en stor burk vatten!

Annons