Någon som har erfarenhet av detta filter?
Jag fyndade ett Cocoon 5 i helgen och detta hang on filter låter som ett jävla tröskverk, gör jag nå fel? ^^
Låter som impellen inte går fritt riktigt men ändå inte.
MVH Rikard
Ryskbompa skrev:Någon som har erfarenhet av detta filter?
Jag fyndade ett Cocoon 5 i helgen och detta hang on filter låter som ett jävla tröskverk, gör jag nå fel? ^^
Låter som impellen inte går fritt riktigt men ändå inte.
MVH Rikard
Undvik även eheims hangon utan välj aquaclear 20, det är tyst och mycket mer filtermaterial än i alla andra hangonfilter;)Ryskbompa skrev:MM jag har läst massor av negativt om just flow 200, verkar vara skräp från början. Vilket Hangon ska man ha till ett 28 liters?
Tyst som fan ska de va! Spelar ingen roll vad det kostar, är gumman nöjd så tjänar jag på det ändå :P
MVH Rikard
Jag blev imponerad när jag fick mitt första för ett par år sen och det är ett klockrent filter. Jag har även modellen större (50) men där börjar det låta litegrann men helt ok om man låter bli att lägga på locket som annars ger lite resonans.Ryskbompa skrev:Nu sitter ett Aquaclear 20 där istället, MYCKET BÄTTRE!!!! frågan är om MYCKET BÄTTRE räcker :D
Sleaper skrev:Har kört ett Fluval C4 ett tag nu. I början lät det som ett tröskverk, men med lite vaselin på impellern dämpade det sig något. Men först nu efter ett par månaders användning så har missljudet i princip helt försvunnit. Så det verkar till viss del handla ifall man kan stå ut tillräckligt länge.
Hade ett JBL innerfilter som också brötade i början, men likt C4'an blev det riktigt tyst efter en tid i drift.