Aquarium Planner - PC "spel"

#1 - 6 juli 2007 14:47
Hittade det här på Ginza och har just installerat det men inte prövat än: http://www.ginza.se/

kostar 1kr!!!

Kanske är gammal skåpmat, vad vet jag, men hittade inget om det här på Z!
#2 - 6 juli 2007 16:11
LOL!

Kanske kan vara prisvärt om man har väääldigt tråkigt i regnet på semestern!

Ett 245L akvarium skulle enligt spelet väga 3kg, glaset då!

Köp det om du ändå ska handla på ginza... men tror inte det är värt frakten på 29kr

Dock en massa fiskarter och växter... men listorna och namnen kan ju vara felaktiga, kan inte rekommendera spelet iallafall, efter 10min användande!
#3 - 20 april 2008 15:58
Hittade programmet idag och de säljer det fortfarande för 1 kr. Det kan det ju vara värt tycker ja. Får man inreda och prova lite. Men ja, programmet är kanske inte så bra, haha. Man får se.
#4 - 20 april 2008 16:38
Beställde det idag. Tänkte det kan vara til bra hjälp med planeringen av mitt nya 540 liters.
Tankarna och idéerna går lite fram och tillbaka och då kanske det kan vara till hjälp att se ungefär hur det blir i de olika alternativen.
#5 - 21 april 2008 15:10
De vägrar att leverera. Tog bort beställningen utan att meddela anledning :-(
#6 - 21 april 2008 15:17
Köpte det i somras, och blev grymt besviken. Det har samma grafik som om man själv klippte ut växter och fiskar i röd kartong och la dem på blå kartong. Knappt värt 1 krona.
#7 - 21 april 2008 17:20
nu kom det kontrabesked. Det är skickat. Ingen ordning där tydligen. Även om det inte är så vackert kanske det kan vara till lite planeringshjälp. Vi får se. Det är iaf ingen förmögenhet det rör sig om.
#8 - 21 april 2008 17:50
Jag kunde inte låta bli utan köpte det för några månader sedan... Helt värdelöst faktiskt! Men man fick valuta för sin enkrona när man fixat iordning sitt virtuella akvarium, haft i 20kuhliiålar, och sedan får se hur de simmar på skärmen! Ett väldigt gott skratt kan ju vara värt en krona faktiskt!!!
/Erika
#9 - 21 april 2008 17:56
Efter vad jag har läst här så tror jag att jag avstår från att köpa detta spel :D
#10 - 22 april 2008 08:48
AquaSketcher kan vara hyffsat användbart vid planering.
http://www.gorillot.com/aquatools/php/index.php?select=7
#11 - 22 april 2008 09:14
vilken rolig grejj.

http://www.gorillot.com/aquatools/php/index.php?select=9&num=10593

Var ju tvungen att tesa lite snabbt bara:D
#12 - 22 april 2008 10:27
nu kom det kontrabesked. Det är skickat. Ingen ordning där tydligen. Även om det inte är så vackert kanske det kan vara till lite planeringshjälp. Vi får se. Det är iaf ingen förmögenhet det rör sig om.

Det märkliga är att jag har något minne av att jag råkade ut för samma tjafs när jag beställde just detta. Beställer ofta musik och film från Ginza utan problem, men just med detta gick det inte som på räls
#13 - 22 april 2008 10:56
Det kom nu idag iaf och jag har hunnit testa det. Kan bekräfta att det är precis lika uselt som det sagts tidigare i tråden. Duger inte ens till enkel planering. Nu vet jag iaf det och ska använda Aquaplanner istället som heeke länkade till. Den verkar iaf användbar.

Annons