aquaristikshop.com

#1 - 8 mars 2004 22:13
Någon som har handlat därifrån med positiva erfarenheter? Beställde själv två vattentester samt reservdelar till eheims "installations-set2" i Januari i år. Har mailat ett antal gånger, faxat och tom ringt (iofs bara en gång) utan svar någonstans.. Pengar däremot drogs fyra dagar efter beställningen lades. Som tur var så registrerade jag mig på "trusted e-shops", dom har iaf svarat och VERKAR iaf seriösa. Fast det kanske bara är jag som har haft otur, Aquaristikshop.com har ju trots allt åtminstone tre "säker internetbutik"-utmärkelser (om det nu betyder ngt dvs..)?
#2 - 9 mars 2004 00:17
aquaristic.net hade jag bekymmer i början på året. Dröjde länge innan jag fick min beställning sist. Dock skickde de ut info efter ett tag om att de hade mycket att göra (trodde att de schabblat bort mi min order) och att man kunde förvänta sig att det dröjde lite. Jag är nfortfarande nöjd med aquaristic.net...

funkat oklanderligt, trots försening..

Hur Aqauristic shop har det vet jag inte. Kanske har de likartade problem?! utan att informera vad vet jag?

Hoppas det löser sig..
#3 - 9 mars 2004 01:47
Det verkar som att man helt enkelt får räkna med 5-6 veckors leveranstid från Tyskland. Så har det varit från Aquaristic.net och nu har jag väntat 5 veckor på ett paket från Aquaristic Shop. IOFS hade jag fått nytt VISA-kort under tiden, så att de mailade och frågade efter giltighetsdatum på den nya, men nu verkar paketet vara på väg i alla fall. Peppar, peppar och ta i trä...[:-116]
#4 - 9 mars 2004 07:06
jag beställde därifrån för drygt ett år sedan. Det tog lång tid med frakten, men i övrigt fungerade det hyfsat. Dessvärre så var några av sakerna jag beställt slut och då meddelande de inte detta utan lät bara bli att skicka det. hade ju varit bra om man kunnat beställa någon ersättare.
#5 - 9 mars 2004 14:06
För mig tog det bara 10 dagar från beställning till att det var hemma, kanske hade tur...
#6 - 9 mars 2004 14:13
Jag skickade efter en pump o lite andra prylar från aquaristikshop.com
för en månad sedan.
Efter två veckor efter beställningen skickade jag ett surt mail o frågade vad som hade hänt med min order och då skickade dom prylarna samma dag...

Antar att man måste vara aktiv om man inte vill vänta i evighet..

#7 - 9 mars 2004 14:58
Hej,
beställde Eheim-grejor och test den 5/3, allt är tydligen på väg med DHL. Första gången jag köpte där pga skratteretande låga priser om man jämför med vad som behöver betalas i Sverige för samma grejor.
/Jürgen
#8 - 9 mars 2004 15:01
Har handlat därifrån och då levererades produkterna efter ca 2veckor
#9 - 9 mars 2004 15:46
<font color="red">Jag handlade också därifrån för några veckor sedan, tog ungefär 10 dagar. </font id="red">
#10 - 12 mars 2004 07:21
Hej igen,
beställde filter och test den 5/3 och allt kom i god ordning till dörren den 11/3. Att allt är avsevärt mycket billigare än hemma gör inte saken sämre. Ni som har dåliga erfarenheter har ni kollat på http://tracking.aquaristikshop.de hur sändningen ligger till? URL:en får man med att de har mottagit beställningen.
Hls
/Jürgen
#11 - 21 mars 2004 18:49
Så har jag tillslut fått mina saker, kom förra veckan. Självfallet var den grejen jag VERKLIGEN ville ha slut.. nåja.
Vad jag tycker är märkligt dock är att dom verkligen aldrig svarade! Ibland undrar jag hur det gått om jag INTE försäkrat beställningen. Tittar man på ovanståendes erfarenheter så verkar det ju iofs som jag har haft mest otur och det kanske är så ;)

Annons