Aquaristic.net?

#1 - 3 januari 2012 07:29
Någon som vet om de klappat ihop eller nåt? Jag la en order i torsdags i förra veckan och det står bara processing på status. Mailade igår om den är på G, inget svar. Kanske julledigt?

Tacka vetja PWSS, Suss svarar alltid samma dag eller senast dagen efter.
#2 - 3 januari 2012 10:05
Fick en leverans från Aquaristic förra veckan, så det är nog bara en brist på det du beställt. Tycker dom är riktigt bra för övrigt.
#3 - 3 januari 2012 16:03
handlar också därifrån, det har hänt att det tagit mer än en vecka.
#4 - 5 januari 2012 06:31
själv förespråkar jag aquaristic.net före pwss,
Gjort en beställning från PWSS, efter 3 månader ville jag ha pengarna tillbaka på det jag beställt, efter lite tjat så fick jag det..
#5 - 5 januari 2012 07:28
Svarar Pwss på mail? Har jag aldrig märkt
#6 - 5 januari 2012 08:34
UFF för pwss sämsta affären någonsin..

Pwss kan man betala och invänta varan.. Månader kan gå.. Tillslut tröttnar man skickar ett mail och får som svar varan har gått ut ur sortimentet. ., jaha? Var fan är då mina pengar.. Idi..
Alltid fått vänta minst 1-2 månader från pwss när det egentligen tar 1 dag i Sverige.... Så den webbutiken borde stängas

Aquaristic däremot har jag aldrig haft problem med , alltid fått varorna inom en vecka.

Sent from my iPhone using Tapatalk
#7 - 5 januari 2012 09:10
Jag får alltid mina grejer från PWSS i tid, bra kontakt på mail också. Knepet är att handla mot postförskott, då brinner det lite i knutarna :)
#8 - 5 januari 2012 10:10
[COLOR=#333333]Aquaristic är fantastiska när det gäller leverans. En vara hade utgått för mig men de såg till att verkligen skynda på att fylla på lagret när jag mejlade om detta. :)[/COLOR]
#9 - 5 januari 2012 11:51
laasesku skrev:
Svarar Pwss på mail? Har jag aldrig märkt

Ja, de är väldigt bra på det. Men sen betalar jagf alltid omgående iofs, vilket de verkar uppskatta.;)
#10 - 5 januari 2012 16:43
Ja grejjerna fick jag utan problem. Men inte ett enda svar på 3st mail. Sådär service tycker jag det verkar
#11 - 5 januari 2012 20:10
PWSS har alltid svarat på mina mejl fastän jag aldrig ens handlat där. De har t o m tagit reda på knepiga frågor och undersökt om de kunnat få in saker utanför deras sortiment. Men som sagt har jag aldrig handlat där.
#12 - 17 januari 2012 22:12
Jag börjar också undra vad dom håller på med hos aquaristic.net. Jag beställde för första gången hos dom (brukar välja aquaristikshop.com annars) den 4:e Januari och betalade i förskott och det står fortfarande "processing" i infon. Inget svar på mail får jag heller.

Edit: Nu såg jag att "nästan hela" betalningen igår sattes tillbaka på mitt konto:confused: Vad sysslar dom med? Det fattas fortfarande några hundra...
#13 - 17 januari 2012 23:57
Inte lär de ha klappat igen då de just idag skickade mejl om mina bonuspoäng och uppdaterar sin Facebook-status ganska regelbundet. Det låter dock som att de inte hinner med just nu. Nedskärningar?
#14 - 18 januari 2012 07:19
Yokas skrev:
Jag börjar också undra vad dom håller på med hos aquaristic.net. Jag beställde för första gången hos dom (brukar välja aquaristikshop.com annars) den 4:e Januari och betalade i förskott och det står fortfarande "processing" i infon. Inget svar på mail får jag heller.

Edit: Nu såg jag att "nästan hela" betalningen igår sattes tillbaka på mitt konto:confused: Vad sysslar dom med? Det fattas fortfarande några hundra...

Har nog bara blivit fel, jag handlade där i måndes idag e det skickat,
Ang retur köpen , "pengarna tillbaka" så följer dom inte svensk valuta. Dom följer euro. Så om du handlar för 1000 svenska kronor.. Exempel det är 90 euro... Nästa dag kan euro sjunkit och då kanske 90 euro är 800 kr.

Då får du bara tillbaka 800 kr. För ja du får euro inte svenska kronor. Det omvandlas automatiskt i överförrings processen. Så är det tyvärr o handla i alla affärer som Inte använder svenska kronor.

Men jag tycker endå då låter konstig.
Jag beställde skit mycket saker i måndes. 35 kg totalt. Det är redan skickat.

#15 - 18 januari 2012 07:32
Jag måste revidera min uppfattning om Aquaristic. I mitt fall hade jag ganska många småartiklar utöver ett ytterfilter. Det visade sig att en artikel saknades. Så fort de fick hem den skickades allt. Perfekt frakt, bra service och sanslöst låga priser.

Rekommenderas!

För övrigt har vi så stark krona nu så det är inte bara akvariegrejor man tjänar på att köpa från utlandet. Jag köpte en jacka från UK och ett par skidor från Tyskland. Laggen var nog värst hittills, rekommenderat utpris i Sverige 9000 SEK, köpte dem för 4 500 inklusive frakt från Tyskland.:D
#16 - 18 januari 2012 15:06
Skickade ett mail till nu så vi får se om dom svarar den här gången. Det var ganska mycket saker jag beställde (4000 kr och 38 kg) så det är möjligt att något saknades i sortimentet, men då borde dom kontaktat mig om det och inte bara skickat tillbaka pengarna för hela ordern till mig, utan endast för sakerna som inte fanns i lager. Om det nu var så dvs, det är ju omöjligt att veta då dom vägrar svara på mail.

Njaä, nästa gång går jag tillbaka till aquaristikshop istället. Jag är inte imponerad av hur dom har skött mitt ärende hos aquaristik.net.
#17 - 20 januari 2012 15:22
Äntligen så har man fått svar från dom. Anledningen till att min order plockades bort och pengarna skickades tillbaka var att frakten blev dyrare än vad som stod i utcheckningen. Detta tog 5 mail från mig och 16 fu**ing dagar för dom att informera mig om. Aldrig mer aquaristik.net
#18 - 26 januari 2012 17:21
Dags för en liten uppdatering kanske... För ett par dagar sen svarade dom äntligen och efter mycket om och men så gick dom med på att skicka en räkning på paypal för den totala summan (produkter + den rätta fraktkostnaden) Drygt 4200 kr gick det på som sagt tidigare. Inget konstigheter där, fram tills att jag förrgår loggade in på min internetbank och såg att 4200 kr fattas både den 23:e och den 24:e. Dom har alltså dragit pengarna 2 gånger! Snabbt iväg med ett argt mail som dom, *trumvirvel* självklart inte svarat på...

Fy fan för dom idioterna säger jag. Jag har aldrig varit med om nåt liknande innan. Jag har bara hört talas om en annan person som råkat ut för sån idioti från aquaristik.net medan alla andra äslkar dom så jag trodde det var bergsäkert att beställa från dom. Det misstaget gör jag aldrig om igen...
#19 - 26 januari 2012 19:51
Yokas skrev:
Dags för en liten uppdatering kanske... För ett par dagar sen svarade dom äntligen och efter mycket om och men så gick dom med på att skicka en räkning på paypal för den totala summan (produkter + den rätta fraktkostnaden) Drygt 4200 kr gick det på som sagt tidigare. Inget konstigheter där, fram tills att jag förrgår loggade in på min internetbank och såg att 4200 kr fattas både den 23:e och den 24:e. Dom har alltså dragit pengarna 2 gånger! Snabbt iväg med ett argt mail som dom, *trumvirvel* självklart inte svarat på...

Jag tror faktiskt inte någon extern part kan dra pengar från ditt paypal-konto, så antingen har paypal gjort fel, eller så är det skit bakom spakarna någonstans på närmare håll... ;-)
#20 - 26 januari 2012 20:09
Pengarna på mitt konto är reserverade av paypal åt aquaristik.net tills ordern är skickad och då förs betalningen över till säljaren. Det är så det funkar. Vet inte exakt vad du menade med "skit bakom spakarna på närmare håll" men om det betyder att det förmodligen var mitt eget fel så kan jag säga att så tappad är jag inte så att jag själv slarvar bort över 4000 kr.

Händelseförloppet har sett ut såhär så jag förstår inte hur det kan vara mitt fel?

1. Beställning görs
2. Betalning sker
3. Väntar, väntar och väntar
4. Efter flera veckor så får jag tillbaka betalningen
5. Skickar flera mail och väntar, väntar och väntar igen
6. Får efter ett tag reda på att det skedde pga frakten beräknats fel av deras system
7. Jag ber om en ny faktura med den rätta kostnaden
8. Ännu mer väntande
9. Får ingen faktura men en betalning reserveras av Paypal till Aquaristik.net
10. Ytterliggare en betalning reserveras med samma belopp.
11. Skickar mail igen och väntar...
#21 - 27 januari 2012 09:27
Har du ok:at betalning en eller två gånger?
#22 - 27 januari 2012 10:12
Enda gången jag har godkänt en betalning var när jag gjorde beställningen för snart en månad sen. Då reserverades pengarna, kom sedan tillbaka, extra pengar för frakten reserverades, pengar för själva ordern reserverades igen och sen ytterliggare en gång. Jag har använt paypal i 6-7 år så jag borde veta hur en betalning funkar så det är ingen "skit bakom spakarna" här iaf. Onödigt att slänga ur sig nåt sånt, trots smileysen, och antyda att det är jag inte fattar hur det går till...

Edit: Nu har dom bett om ursäkt för besväret och den sista betalningen har kommit tillbaka till mitt konto. Dock så är inte problemet löst än för nu finns inte min beställning längre kvar i historiken när jag loggar in på aquaristik.net
#23 - 27 januari 2012 11:05
Hej!

Hade också strul med dem nyligen. Försökte beställa söndag kväll men paypal-betalningen gick inte igenom. Så jag mailade dem och frågade varför. Inget svar på måndagen, inget svar på tisdagen - så tisdag kväll beställde jag från annat håll, inga problem med paypal där inte!
På onsdagen kom det ett mail att aquaristic inte hade nåt fel på paypal och ingen inkommen beställning från mig så jag skulle testa igen - det var så dags då!
Så nåt strul är det med dem just nu.

Hälsningar
Jennifer
#24 - 27 januari 2012 17:42
Och jag som har beställt därifrån säkert 10 gånger utan ett enda problem, och nästa vecka går det iväg ytterligare en order dit:)...hoppas inte strulet sprider sig:p...
#25 - 29 januari 2012 05:34
Jag skickade en beställning till Aquaristic igår, men såg ingenstans att de tog betalt för frakten...det ska bli kul att se vad som händer:p...
#26 - 29 januari 2012 07:56
har [SIZE=3]Aquaristic.net[/SIZE] inget telefon nummer och öppettider ? så man kan ringa dom ifall något händer ?
det har jo pwss och jag pratade med dom i torsdags gick smidigt som fan hon jag pratade med gick och kollade upp saker osv osv och ringde sen upp mig igen efter.
men nu kan jag inte säga for mycket än men jag tror och hoppas jag får mina sakar i morgon eller tisdag från pwss.
har sidan i fråga ingen annan kontakt info än mail då suger dom jo.

sen det där med paypal fattar jag inte helt det finns ingen som kan dra något från dit paypal konto utan du måste jo logga in själv och göra betalningen ??
#27 - 29 januari 2012 14:04
Jodå, visst har de ett telefonnummer. Men de finns i Tyskland och alla kanske inte kan eller vill prata med dem :)

Hälsningar
Jennifer
#28 - 29 januari 2012 15:54
well dom kan väl engelska där med ?
i alle fall fungera det nog mycket bättra att ringa dom om man har frågor än att skicka mail värker det som om när man läser denna tråd.
#29 - 30 januari 2012 16:19
Jag fick idag ett mail från Aquaristic om att deras system inte hade lagt på någon frakt på min order, och de bad mig konfirmera att det var ok att betala detta via Paypal eller om jag ville annulera ordern.
De frågade även om jag ville beställa växterna jag lagt order på, och att jag gjorde det på egen risk nu under vintersäsongen.
Så jag får nog säga att de skött min order exemplariskt än så länge:).
#30 - 30 januari 2012 17:39
Nu har jag lagt ny order hos dom , så får vi se hur det fungerar denna gången.
En av grejorna (den viktigaste, reservdel till en pump) hade de inte i lager så den skulle fördröja ordern några dagar.
#31 - 31 januari 2012 17:43
flygrc skrev:
Nu har jag lagt ny order hos dom , så får vi se hur det fungerar denna gången.

En av grejorna (den viktigaste, reservdel till en pump) hade de inte i lager så den skulle fördröja ordern några dagar.

Fick svar idag med bekräftelse på det som står vid varje produkt som saknas hemma att det bör ta två dagar extra pga reservdelarna inte fanns hemma hos dom.
Jag hade skrivit i ordern att reservdelarna var prioriterade så jag tycker det är bra att de informerar direkt.
#32 - 31 januari 2012 18:57
Och jag fick ett mail om att betalningen var dem tillhanda och att de skulle plocka ihop den och skicka snarast. Skulle tippa på att jag har den hemma i början på nästa vecka:).
#33 - 31 januari 2012 20:22
Skönt att se att det funkar normalt! Blir nog till att beställa där nästa gång, jag blev ju lite förvånad när det strulade efter allt gott jag läst om dem!
Förresten, nån som vet hur deras engelska är? Själv mailade jag ju på tyska så jag har ingen aning...

Hälsningar
Jennifer
#34 - 31 januari 2012 21:10
Deras engelska är ok. En del stavfel och fel böjelser men inga problem att förstå. Angående min order så har den nu delats upp i 3 betalningar efter att alla pengar kommit tillbaka igen. En för co2-flaskan (som tydligen ska skickas från ett annat ställe), en för övriga grejer och en för själva frakten. Jag vet inte varför dom gjorde såhär och jag orkar inte fråga dom. Grejen är bara att nu gjorde dom fel igen. Frakten på 80 euro bakades in i fakturan för övriga grejer samtidigt som en separat faktura på 80 euro för frakten kom. Som tur var så upptäckte jag det innan jag betalade och mailade om det. Har inte fått något svar än dock. Kul att det går smidigt för alla andra som beställer. Önskar det kunde gälla för mig också...:(
#35 - 31 januari 2012 22:11
Frakt på 80 euro? Det låter ganska saftigt...
#36 - 31 januari 2012 23:49
Ja, det tyckte jag också. Men jag har beställt en fylld co2-flaska på 10 kg så den väger väl runt 30-35 kg totalt och skickas på pall så det är därför.
#37 - 1 februari 2012 06:12
Ah:)..
#38 - 5 februari 2012 00:44
Tja lånar tråden lite,tänkte höra om någon som har erfarenhet av dessa akvarier som är tillverkade av aquaritic.net: http://www.aquaristic.net/en/Aquarium-Lighting/Aquarium/Fish-tank/?force_sid=bf652031a28f802b3fc44ea52fe0b41b ? Hade tänkt att beställa 3st 40x25x25 för att ha som yngel kar till kampfiskar. Tror ni det här är några bra akvarier med kvalitet? Vad tror ni frakten kommer kosta då akvarierna väger sammanlagt 30 kilo?
#39 - 5 februari 2012 01:11
hellmut skrev:
Tja lånar tråden lite,tänkte höra om någon som har erfarenhet av dessa akvarier som är tillverkade av aquaritic.net: http://www.aquaristic.net/en/Aquarium-Lighting/Aquarium/Fish-tank/?force_sid=bf652031a28f802b3fc44ea52fe0b41b ? Hade tänkt att beställa 3st 40x25x25 för att ha som yngel kar till kampfiskar. Tror ni det här är några bra akvarier med kvalitet? Vad tror ni frakten kommer kosta då akvarierna väger sammanlagt 30 kilo?

Blir det inte både billigare och enklare att limma själv? Då kan du göra dom dubbelt så stora så blir dina kampfisk yngel gladare.
#40 - 5 februari 2012 01:39
bossep skrev:
Blir det inte både billigare och enklare att limma själv? Då kan du göra dom dubbelt så stora så blir dina kampfisk yngel gladare.

Mjo, har faktiskt tänkt på det också, men saken är den att jag har noll erfarenhet av att göra egna akvarium, beställa glas och så ska ju inte vara några problem, men hade velat att någon mer erfaren hade silikonerat ihop dom åt mig. Då jag inte vill riskera att något av dom börjar läcka, har fått lite av en akvarie fobi nu när jag bor i egen lägenhet, minns fortfarande när mitt 250L sprack när jag bodde hemma.
#41 - 5 februari 2012 11:44
Akvarium är rätt så dyra att ta hem från Tyskland.
Synd att du har långt till Hornbach annars har de billiga små akvarium likt de du är ute efter.
#42 - 5 februari 2012 12:19
Köpa glas hos glasmästare kan bli svindyrt, kolla noga innan du beställer att du inte går back på att bygga karet själv.
#43 - 5 februari 2012 13:42
hellmut skrev:
Tja lånar tråden lite,tänkte höra om någon som har erfarenhet av dessa akvarier som är tillverkade av aquaritic.net:

http://www.aquaristic.net/en/Aquarium-Lighting/Aquarium/Fish-tank/?force_sid=bf652031a28f802b3fc44ea52fe0b41b ? Hade tänkt att beställa 3st 40x25x25 för att ha som yngel kar till kampfiskar. Tror ni det här är några bra akvarier med kvalitet? Vad tror ni frakten kommer kosta då akvarierna väger sammanlagt 30 kilo?

Satsa på 3 st Dennerle kuber på 30 liter. Dom kostar bara en hundring mer än dom andra du vill ha och är väldigt snygga, av bra kvalitét och som bonus så rymmer dom några liter extra.
#44 - 5 februari 2012 15:18
Jo, såg Dennerle kuber gillar dock inte att dom är så höga, vill ha ett bredare och längre akvarium då höjden inte är så viktig, speciellt inte vid yngel hållning. Skulle inte vara helt fel om det finns någon affär i närheten av jönköping där man kunde beställa hem akvarier efter egna mått.
#45 - 6 februari 2012 14:04
Jag fick idag mail om att min order är försenad. Det är Eheims pumpskalle som de inte har på lager, och de skickar inte ordern innan alla saker finns hemma.
Visst, har man superbråttom är det bättre att handla i en lokal fysisk butik, men med halva priset på många saker samt att man inte får tag på tex Dennerles grejer i Sverige, gör inte valet så svårt i det här läget:).
#46 - 7 februari 2012 14:35
Och idag skickade de ordern:)....
#47 - 7 februari 2012 21:27
ansjo skrev:
Och idag skickade de ordern:)....

Och min är fortfarande inte skickad, 1 månad och 3 dagar efter beställningen gjordes
#48 - 7 februari 2012 21:39
Yokas skrev:
Och min är fortfarande inte skickad, 1 månad och 3 dagar efter beställningen gjordes

Tråkigt när det inte fungerar, kanske ska göra ett nytt försök?
Jag har min sjätte order på väg från dom, (kan spåra den hos UPS.) och det har aldrig strulat för mig, som längst har det tagit knappt två veckor.
#49 - 8 februari 2012 05:01
Ja, riktigt tråkigt är det:(. Jag tvivlar inte på att dom oftast sköter sig exemplariskt, men just i det här fallet så har dom skött sig så långt under all kritik som det är möjligt. Betalningen för ordern bollades fram och tillbaka i olika former i runt 3 veckor men nu har dom haft den korrekta summan hos sig i flera dagar så min order borde ha skickats tycker jag. Det var trots allt bara fiskmat, medicin och en CO2-flaska och den skulle skickas direkt från deras leverantör.
#50 - 8 februari 2012 20:00
Jag fick min order idag, lite smolk, Aquasafeen och nitrivecen var bottenfrusen.
I ordern låg även Fe och Cu test som också måste fått minusgrader.
Undras om de är kassa nu....
#51 - 10 februari 2012 12:47
Och idag kom det en stor brun låda till dörren:)...helgen är räddad!
#52 - 10 februari 2012 13:26
Och mitt ligger kvar hos dom. Mina senaste mail har jag inte fått svar på heller, dom är överhuvudtaget inte intresserade av att hjälpa mig. Skrev till dom igen nyss att om jag inte har varenda liten pryl i handen eller alla mina pengar tillbaka på kontot innan nästa fredag så kommer jag att anmäla dom. Nu orkar jag inte vara trevlig mot dom längre för det har inte funkat... Vilken jäkla nitlott jag drog:(
#53 - 10 februari 2012 15:13
Yokas skrev:
Och mitt ligger kvar hos dom. Mina senaste mail har jag inte fått svar på heller, dom är överhuvudtaget inte intresserade av att hjälpa mig. Skrev till dom igen nyss att om jag inte har varenda liten pryl i handen eller alla mina pengar tillbaka på kontot innan nästa fredag så kommer jag att anmäla dom. Nu orkar jag inte vara trevlig mot dom längre för det har inte funkat... Vilken jäkla nitlott jag drog:(
Otroligt, du måste ha haft världens otur med din order...:(
#54 - 10 februari 2012 17:29
flygrc skrev:
Jag fick min order idag, lite smolk, Aquasafeen och nitrivecen var bottenfrusen.

I ordern låg även Fe och Cu test som också måste fått minusgrader.

Undras om de är kassa nu....

Jag fick svar i från dom idag om dom djupfrysta grejorna och de var säkra på att det inte har någon betydelse.
Någon som vet om motsatsen?
#55 - 14 februari 2012 16:46
Uppdatering: Fortfarande inget svar från Aquaristik.
Drog iväg ett mail med random frågor till dom från en annan mailaddress, undertecknat med annat namn och fick svar inom 2 timmar.
Det verkar som om dom har bestämt sig för att behålla mina dryga 4000 kr och ändå inte skicka min beställning.
#56 - 23 februari 2012 11:38
Uppdatering: Idag kom äntligen mina grejer, 50 dagar efter beställningstillfället. 2 paket fiskmat fattas iofs men det viktigaste som är CO2-flaskan och medicinen var med och ser bra ut. Jag är nöjd med grejerna men efter den här jäkla resan så kommer jag aldrig mer att beställa från aquaristik.net.
#57 - 23 februari 2012 12:58
Men tänker du låta dem komma undan med att inte ha skickat all fiskmat? :confused: Kan förstå om du inte orkar iochförsig. Men ändå.
#58 - 23 februari 2012 13:59
Ja, du har helt rätt, jag orkar inte trixa med dom längre. Det är riktigt dåligt av dom att "glömma" fiskmaten men efter 50 dagars mailande och diverse hotelser hit och dit så orkar jag verkligen inte längre. Det får räcka med att dom har förlorat en storhandlare då jag i fortsättningen kommer att handla från deras konkurrent.
#59 - 29 februari 2012 14:10
Yokas skrev:
Ja, du har helt rätt, jag orkar inte trixa med dom längre. Det är riktigt dåligt av dom att "glömma" fiskmaten men efter 50 dagars mailande och diverse hotelser hit och dit så orkar jag verkligen inte längre. Det får räcka med att dom har förlorat en storhandlare då jag i fortsättningen kommer att handla från deras konkurrent.

Ok, jag förstår dig även om det är synd att de ändå kommer undan litegrann. Men som sagt, att de förlorar (minst) en kund p.g.a. detta är väl straff nog...
#60 - 29 februari 2012 19:58
Gjorde en fin "stor" beställning i måndes, visste att några varor inte fanns hemma, fick direkt ett mail där dom också va tydliga så jag verkligen visste det, skrev också att dom beställt hem sakerna jag ville ha, imorse åkte det mot Sverige :)

#61 - 4 juli 2012 12:56
är det bara ja som har sån jäkla otur när ja beställer från denna sida? ja kan inte förstå vad som blir knas hela tiden.

första gången ja skulle beställa va i våras, la en beställning på massa växter, såg att en del inte fanns men dom skulle komma om några dagar enligt infon. lägger beställningen å gör betalningen, pengarna blir reserverade på mitt konto och inget händer... på 2 veckor.
ja mailar å frågar hur det går, de dröjer en vecka innan ja får svar. växterna är på väg till dom, great tänker jag. då väntar jag.
ytterligare en vecka, händer inget, förutom att reservationen på mitt konto avbryts. oki? hmm konstigt.
mailar å frågar vad som händer. dröjer ytterligare en vecka innan ja får svar. växterna är på väg till dom.. då tröttnar jag och ber dom avboka min order. det gick bra.

nu igen, la en beställning för 1,5 vecka sedan på grejer som fanns inne enligt hemsidan, kollade både 2 å 3 gånger att sakerna verkligen fanns. lägger beställningen, gör betalningen, pengarna reserveras, får ett mail att beställningen är gjord, inget händer på en vecka. går in å kollar order status, då helt plötsligt finns inte grejerna ja beställt?! :S får ett mail där dom säger att grejerna är på väg till dom. oki, ja väntar. å sen helt plötsligt så avbryts betalnings reservationen från mitt konto igen. å inga varor är skickade, har inte fått nå mail, ingenting. va fasen händer?

ja har ju inget emot tyskar men dom verkar ju uppenbarligen inte gilla mig. suck....
Christer5
#62 - 4 juli 2012 13:22
Jag beställde denna veckan och dagen efter kunde jag spåra att försändelsen var hämtad av fraktbolaget.
#63 - 4 juli 2012 15:42
suck...dom hatar nog mig. mitt är inte ens skickat. de har inte hänt nånting med ordern.
Christer5
#64 - 4 juli 2012 15:43
Jag såg redan när jag beställde att alla varor fanns på lager det var nog det som gjorde att det gick så snabbt.
#65 - 4 juli 2012 17:24
Jag beställde ju därifrån och fick omgående svarnär jag hade betalat med nya besked om fraktkostnaden och att dom inte tog något ansvar för leveransen då det va ett nanoakvarium. SÅ jag avbeställde allt och fick tillbaka pengarna på mitt konto inom 24 timmar. så med mig va dom snabba och smidiga även om det den här gången inte blev någon beställning och jag valde att beställa genom zooroyal.de/ istället.
Om det va bättre återstår att se då jag ännu inte fått leveransen, men den borde komma när som helst nu :)
#66 - 4 juli 2012 17:35
Christer5 skrev:
Jag såg redan när jag beställde att alla varor fanns på lager det var nog det som gjorde att det gick så snabbt.

fast om du läser vad jag skrev så ser du att det gjorde även mina varor som jag beställde. allafall när ja la beställningen, dagen efter fanns dom inte på lager å var restade i min beställning. hur nu det kan gå till.
ne, ja ger dom här 1 vecka till sen så skiter ja i den där jäkla firman.
Christer5
#67 - 4 juli 2012 19:01
Det verkar som om dom har ett dåligt datasaldosystem !!
#68 - 4 juli 2012 19:06
mycket!
Christer5
#69 - 4 juli 2012 19:10
Min order som jag registrerade den 2/7

Pickup at Neu-Ulm 3/7 klockan 17:04

Ankomst till Unna,DE 4/7 klockan 02:27

Ankomst till Malmö 4/7 klockan 17:09

Nu får vi se hur lång tid det tar från Malmö till Göteborg.

5/7 08:51 i Göteborg för distribution.
#70 - 4 juli 2012 19:27
Efter hur dessa personer behandlade en garantifråga jag råkade ut för så säger jag aldrig mer aquaristic.net. Inte nog med att jag skulle betala returfrakten för den trasiga varan (värd 24 €) - de krävde att jag skulle betal frakten tillbaka till Sverige också för den utbytta! De skickade den trasiga varan utan min felbeskrivning till fabriken och de hittade därför inget fel men skickade en ny produkt som goodwill. Denna krävde Aquaristic.net att jag skulle betala returfrakten för. Dessutom var de fruktansvärt otrevliga i E-post konversationen de hade med mig. En stor VARNING för detta företag och dess ägare.

MVH Lasse Forsberg
#71 - 4 juli 2012 20:34
Det verkar uppenbarligen som om något hänt med företaget strax innan tråden startades för vad jag kan minnas var det idel beröm innan på forumen. Vad har hänt är frågan?
#72 - 5 juli 2012 09:43
ja det kan man undra. uppenbart verkar det inte funka som det ska.
Christer5
#73 - 5 juli 2012 11:56
Christer5 skrev:
Min order som jag registrerade den 2/7

Pickup at Neu-Ulm 3/7 klockan 17:04

Ankomst till Unna,DE 4/7 klockan 02:27

Ankomst till Malmö 4/7 klockan 17:09

Nu får vi se hur lång tid det tar från Malmö till Göteborg.

5/7 08:51 i Göteborg för distribution.

Fick min leverans idag 5/7 klockan 13:50.

Alltså helt perfekt !
#74 - 5 juli 2012 12:31
Jag har också fått leverans, fast från en zooroyal. Beställde 25e, skickades 26e, framme i sverige 28e (fastnade dock i tullen ett par dar). men igår 4e släpptes det och idag fick jag hem det.
Så jag kan ju inte klaga jag heller. Allt va väldigt välpacketerat. Så skulle någon vilja pröva att beställa från någon annan butik än aquaristic så kan jag rekomendera zooroyal.de som har ungefär samma prisnivå. dock va dom när jag gämförde billigare i frakten för mig. hos aquaristic skulle jag fått betala 28E i frakt, hos zooroyal gick exakt samma paket på drygt 12E
Christer5
#75 - 5 juli 2012 13:34
Zooroyal.de ser ut att ha lite lägre eller samma pris som Aquaristic.de

Ser ju även ut som om dom har lägre frakt.
#76 - 5 juli 2012 14:32
Christer5 skrev:
Zooroyal.de ser ut att ha lite lägre eller samma pris som Aquaristic.de

Ser ju även ut som om dom har lägre frakt.

En fördel till är att dom finns i flera länder. Det är inte exakt samma utbud hos alla, men väldigt snarlikt, så är man på jakt efter något särskilt så kan man kolla flera olika zooroyal sidor. Nu visade det sig att tyska hade det jag ville ha till bästa priset.
#77 - 5 juli 2012 15:23
Christer5 skrev:
Fick min leverans idag 5/7 klockan 13:50.

Alltså helt perfekt !

dom måste verklien hata mig. att de bli knas 1 gång kan ja gå med på, men 2 gånger i rad.... ne, aldrig mer den sidan.
#78 - 19 augusti 2013 10:10
Beställde igår(söndag), för 3600 kr. Vissa av varorna stod det ''ship within 3-5 days'' på. Har tid att vänta så ingen panik tänkte jag. Idag (måndag) fick jag mail om att samtliga varor skickats! Kanon, 8-9 euro i frakt för 12 kg. Får se när sakerna kommer då :) Nu var det ett tag sen det skrevs i denna tråd.. men någon kanske kan svara på denna fråga. Tog standard frakten för 8-9 euro. Är det endast hemleverans på den ? Jag jobbar 6-18 och bor i stan.. dumpas det utanför dörren då ? :confused:
#79 - 19 augusti 2013 10:45
77 spänn för frakten är något som posten i Sverige inte kan konkurrera med. Det går inte ens att skicka paket för den summan. 12 kilo till utlandet kostar 950Kr!
Är du inte hemma får du förmodligen en Avi i brevlådan var du kan hämta paketet eller telefonmeddelande.
#80 - 19 augusti 2013 12:49
När det skickats från Tyskland brukar det ta 4-5 arbetsdagar innan UPS knackar på dörren:).
#81 - 19 augusti 2013 13:31
Jag fick ett paket från Auqarisitc.net häromveckan, det skickades torsdag kväll från Tyskland, var framme vid Malmöpostterminal fredag kväll och var hemma hos mig på måndagen, hade det varit utdelning på lördagar hade jag fått det då. En annan beställning tidigare i somras gick lika snabbt men då var det ingen helg som hindrade utdelningen.

48 h leverans från Tyskland för €9 tycker jag är med beröm godkänt. DPD och Posten var speditörer vid båda tillfällena.

Ovan tider avser själva transporten, quaristic.net tar 1-2 vardagar för att packa paketet om varorna finns i alger, i min senaste sändning hade lysröret lagerstatus (tillgängligt inom 1-3 dagar). Min beställnings lades på måndagen, och torsdagkväll lämnade paketet Tyskland.

EK
#82 - 21 augusti 2013 11:50
Beställde två Vallisneria gigantea från dom den 13/8 fick paketet den 19/8.
Dock så var det hål i zip påsen så allt vatten runnit ut men växterna har inte torkat och har lite grönt kvar, så förhoppningsvis klarar dom sig.
Christer5
#83 - 21 augusti 2013 11:53
Då bör du reklamera för att få ersättning.
#84 - 21 augusti 2013 12:11
Köper in växter från tyskland rekommenderar jag Extraplant.com Får grymt fina växter därifrån. :-)
#85 - 23 augusti 2013 09:15
Idag kom paketet :) Det var hemleverans! Tur att min tjej var hemma ;) bra service för knappt en hundring, det vägde 17 kg och han som körde paketet bar in det i hallen :) vet ej om det var min tjej som flörta till det men... ;) summan av det hela: Beställde 18/8. Skickades 19/8. Hemma i hallen 23/8. Kunde spåra paketet hela vägen. Får se om allt är helt när jag kommer hem efter jobbet! Betalade med Paypal.
#86 - 23 augusti 2013 20:36
Om man väljer DPD så kommer paketet hem till dörren och man måste skriva på om jag förstått det rätt? Paketet lär väl komma under dagtid då man är på jobbet? Får väl ange jobbet som leveransadress i sådana fall - med risk för att hela jobbet dumförklarar en (igen) för att man beställer 20 kg sten från Tyskland ...

Annons