aquael doppvärmare

#1 - 23 maj 2005 17:13
Vad tycker ni om dessa? Min har nu blivit knäpp. Jag har den inställd på 23 grader. Den knäpper på vid 20 och stänger inte av förren vattnet är 30 grader! Den slår inte på nu så ofta för vattnet blir tillräckligt varmt från lysröret och värmen utifrån. Är min doppvärmare för stark? Den är på 100 watt. Akvariet är på 100 liter.
#2 - 23 maj 2005 17:29
Jag har bara goda erfarenheter av Aqua-Els doppvärmare. Den enda värmare som skenat för mig är en Jäger. Men självklart måste man lära sig hur varje värmare fungerar - den kanske ska vara inställd på 22 grader för att det ska bli 26 osv.
Visst låter det som om du skulle klara dig med en mindre modell. Har hört att doppvärmare mår bäst av att få gå nästan för jämnan, i stället för att slå på och av hela tiden.
mvh Daniel
#3 - 23 maj 2005 17:31
Jag har el likadan i ett 120 liters akvarium. Min fungerar bra. Det är nog fel på din.

MVH Fredrik Jansson
Lucas_no1
#4 - 23 maj 2005 17:42
Jag har dålig erfarenhet av dessa vilket en kompis till mig också har dom slår ej av jag han se det i tid däremot så förlorade min kompis många discus yngel när den exploderade vilket den av samma märke som han fick i utbyte också gjorde så jag skulle aldrig stoppa en sådan i mitt kar igen.

Mvh Lucas
#5 - 23 maj 2005 17:53
Jag funderar på att stänga av den helt, jag har 5 platy, 4 sorgmanteltetra, 1 dvärgbotia och 2 ancistrus och de skulle väll klara av 20-22 grader? Kanske inte om ancistrusarna får yngel? Vad tror ni?
#6 - 23 maj 2005 18:05
[QUOTE=solbacka]5 platy, 4 sorgmanteltetra, 1 dvärgbotia och 2 ancistrus och de skulle väll klara av 20-22 grader? Kanske inte om ancistrusarna får yngel? Vad tror ni?[/QUOTE]
Ju du...dessa skulle klarara sej...
#7 - 24 maj 2005 00:15
en polare har inget gott att säga om aquael.
dom 2 han haft har havererat precis efter att 1års garantin gått ut.

dom liksom jag köper bara jäger när det gäller värmare.
#8 - 24 maj 2005 19:42
Jag har dragit ur sladden, akvariet håller ändå 24 grader, iallafall idag. Jag ska se om jag hittar garantibeviset men jag tror att jag struntar i det värmaren är ju billig och det är krångligt att reklamera....
#9 - 24 maj 2005 21:16
krångligt ??? varför skulle de va de ???

de enda jag kan tänka mej skulle va krångligt är om man måste gå till tillverkaren och inte butiken
#10 - 26 maj 2005 21:04
hade oxå en aquael doppvärmare (150W till 100L) som gick sönder som tur va skenade den inte upp i grader utan den la av helt. Gick tillbaka till arken zoo (där vi köpt mitt nybörjar paket) hon i kassan sa att de bara hade 30 dagars garanti(på kartongen stod det 2 års garanti). När jag upplyste henne om det va problemet att den ingick i ett paketpris å dom säljer de inte lösa hon va tvungen å ringa fabriken å bla bla bla bla bla... Jag förklarade då att jag inte hade någon extra (hon började nog vid det laget tycka att jag va rätt jobbig)så då börja hon leta efter en som jag kunde låna när hon inte hittade nån som va 150W gav hon mig en sprojlans 150w scuba doppvärmare istället.. vad jag vill ha sagt med det här vet jag inte men jag tyckte då å nu med att det va rätt roligt svammel svammel svammel sån e jag
#11 - 26 maj 2005 21:39
är du medveten om att kassörskan ljög ?

du har rätt att få felet fixat genom butiken och det ska göras kostnadsfritt.

och skulle det ta mer än 2 veckor att reparera/byta ut har du rätt att låna en under tiden.

Nu gäller 3 års reklamationsrätt!

Ändringen har kommit till stånd för att förbättra konsumenternas ställning när det gäller dyra kapitalvaror som är avsedda att fungera i mer än två år. Som det är idag kan det få negativa konsekvenser ifall ett fel visar sig först efter två år på en vara som är avsedd att hålla längre.

Klaga i tid

Som tidigare gäller att man skall reklamera (klaga hos säljaren)på ett fel så snart man upptäckt det, dock senast inom två månader från det att felet upptäcktes.

klippt från konsument göteborg.

här kan du även läsa mer om dina rättigheter vid reklamation.
#12 - 26 maj 2005 21:55
jo jag vet om det med reklamatinsrätt osv det va ine det som va poängen utan eh... ja.... bara berättade...plus att ingen skada skedd eftersom jag fick en ny
#13 - 27 maj 2005 11:36
Jag köpte min via internet...rent moraliskt skulle man reklamera så de vet hur mycket fel tillverkaren har på sina produkter men jag ha ännu inte letat upp kvitto...
#14 - 27 maj 2005 15:20
solbacka du har rätt att kräva ersättning för postens avgifter om du reklamerar en vara köpt på internet.

Annons