Aquael Cirkulator

#1 - 18 augusti 2008 18:23
Finns det någon där ute som har synpunkter på Aquael Cirkulator, särskilt hur mycket den låter? Den är ju billig som sjutton.:):):)

http://www.akvarieshopen.com/aquael-cirkulationspumpar-c-21_563_97_586.html

Funderar på att dels ha en som CO2-spridare i 150-liters (tillsammans med Aquael 500 som vanlig filterpump, bakom filtermatta i hörnet) och dels ha en annan som pump bakom filtermattan i 72-liters.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 18 augusti 2008 18:35
Finns det någon där ute som har synpunkter på Aquael Cirkulator, särskilt hur mycket den låter? Den är ju billig som sjutton.:):):)

http://www.akvarieshopen.com/aquael-cirkulationspumpar-c-21_563_97_586.html

Funderar på att dels ha en som CO2-spridare i 150-liters (tillsammans med Aquael 500 som vanlig filterpump, bakom filtermatta i hörnet) och dels ha en annan som pump bakom filtermattan i 72-liters.

Jag köpte nyligen 3 stycken 1100 liters och tycker att de är rejält prisvärda, även om nog deras kapacitet är något överdriven.
De för i alla fall inte så mycket oväsen att jag tänker så mycket på det.
#3 - 18 augusti 2008 18:46
Tackar!

Jnog deras kapacitet är något överdriven.

Så... vilken borde jag då ha i kombination med en 500-pump för 150-liter, och vilken i 72 liter? Räcker den minsta?
#4 - 18 augusti 2008 20:59
Tackar!

Så... vilken borde jag då ha i kombination med en 500-pump för 150-liter, och vilken i 72 liter? Räcker den minsta?
visst kan minsta (350) räcka till ditt 72 liters, beror ju på om du har fiskar från stillsamma eller strömma vatten! Jag tycker också det är väldigt prisvärda pumpar;)
#5 - 18 augusti 2008 21:34
Jag hade lite problem med min 650. Plastkåpan som sitter under lät som ett tröskvärk i början men försvann efter ca 1 vecka. Har inte haft något som helst problem med den sen.
#6 - 30 oktober 2008 19:49
Köpte en 350 och en 650. Flyttade den gamla 500-pumpen till 72-liters (med ett hemmagjort strilrör av borrat vp-rör för att inte växterna skulle lägga sig platt mot botten)

Använder 350 som pump i CO2-reaktor och 650 som pump i filterhörn. Vips: nästan ingen skit att slamsuga! MEN - 650 skramlar emellanåt rejält, flera dagar i sträck och så slutar den plötsligt för att börja oförklarligt efter någon vecka igen. Inte bra. Ska reklamera den om jag inte kommer på vad det är för fel. Så får man se hur enkelt det är at reklamera från Akvarieshopen (jag fick vänta en månad på mina grejer för att de hade flyttat sitt lager och när det till slut kom hade jag fått fel filtermatta....)

Min slutsats av detta och av föregående inlägg: bra drag, effektiva och billiga :), men ojämn kvalitet:mad:.

Annons