Aquael Circulator eller AquaClear Powerhead

#1 - 22 juli 2007 16:03
Jag är ute efter ett pumphuvud med bakvänt flöde. Jag har sett att Aquael Circulator 650, 1100 och [COLOR=#000000]AquaClear Powerhead 50,[/COLOR] 70 har det.

Är AquaClear värt de extra pengarna? Finns det andra puphuvuden med bakvänt flöde så de blåser ut undertill och samtidigt kunna fästas med sugkoppar på rutan som vanligt??

Någon som har något av dessa filter och kan svara på vad ni tycker?
#2 - 23 juli 2007 00:21
Jag har ett Aqua clear pumphuvud till mitt quickfiter men kör det den "normala" vägen och är väldigt nöjd.
Lätt att plocka isär och göra ren, du kan koppla på en syreslang om du vill och även strypa flödet.
#3 - 23 juli 2007 10:00
Skriver mitt första inlägg här nu :)
Jag vet inte om det finns fler tillverkare som har den funktionen men jag har en Aquaclear Powerhead 70 och är väldigt nöjd med den. Liten i storlek och tyst.
#4 - 23 juli 2007 11:01
Låter bra det, ska jag bara klura ut hur pass kraftigt flöde jag behöver.
Kommer användas till en intern koldioxidreaktor.
Finns det någon bra webbutik som säljer Powerhead billigt och är snabba med att skicka sakerna?
#5 - 23 juli 2007 11:39
#6 - 24 juli 2007 06:08
Jag använde 4st power head i mitt saltvattensakvarium i över 10 år utan att någon av dem gick sönder, dom fungerar utmärkt fortfarande så kvaliten år det inte något fel på.
#7 - 26 juli 2007 09:14
Köpte två Aquael Circulator 650 men båda var trasiga. Plasten var tydligen extremt ömtålig.
Jag blev sur så jag köpte ett eheim 2252 innerfilter och några slangkopplingar så nu borde jag få fart på sakerna.
Bilagor:
#8 - 26 juli 2007 10:23
MagArne skrev:
Köpte två Aquael Circulator 650 men båda var trasiga. Plasten var tydligen extremt ömtålig.

Jag blev sur så jag köpte ett eheim 2252 innerfilter och några slangkopplingar så nu borde jag få fart på sakerna.
?? jag har en AE 1100 cirkulator och den är väldigt robust och väldigt tålig, så jag tycker det låter konstigt det som hänt dina pumpar! en grymt stark pump iallafall, hur igensatt filtret än är så kör den bara på med fullt flöde:)
#9 - 26 juli 2007 11:11
Det är hakarna som håller fast huset runt impellern som spricker. Vet inte vad jag gjort för fel men räckte med att byta till huset för att vända vattenflödet så hade hakarna spruckigt om de nu inte redan var spruckna när jag packade upp dom. Tycker jag var väldigt varsam när jag bytte hus. Kanske är felkonstruktion eller så är inte modellen bättre. Fast man kanske får vad man betalar för?
#10 - 26 juli 2007 14:12
MagArne skrev:

Jag har köpt 6st aquael cirkulator 650, men bara provat en än.Jag är jätte nöjd med den.
#11 - 25 september 2007 20:30
Jag har köpt 6st aquael cirkulator 650, men bara provat en än.Jag är jätte nöjd med den.

Nu har jag provat alla 6, och den första gick sönder idag.Jag håller med om att kvaliten inte är bra.

Annons