vickson skrev:Fick igår hem ett nytt 200-liters från Aquael. Limmade dit bakgrunden och märkte idag att silikonfogarna inte är "intryckta" mot hörnen (som när man drar ett finger längstmed) utan allt ligger i korvar som direkt från silikonsprutan. Har aldrig sett ett akvarium som ser ut så här så jag blir lite fundersam - tänkte fylla imorgon. Någon som vet om detta är ok?
åheim skrev:Ja de flesta helglas har den typen av fog och den är mycket bra!
breder du ut den med tex fingret så ökar risken att vatten kan krypa under fogen eftersom den blir tunn och svag i kanterna och du skadar fogen lätt när du rengör glaset, du guggar ju liksom bort de tunna ytterkanterna om du förstår vad jag menar...[:o] Så ser jag på det iallafall, sen är det så klart snyggare att slippa se smetiga kanter:)VisualDarkness skrev:Är det för det för att fogen blir mer maskerad utifrån som man gör så? De flesta som solikonar kar här på forumet verkar ju köra den andra varianten.
åheim skrev:breder du ut den med tex fingret så ökar risken att vatten kan krypa under fogen eftersom den blir tunn och svag i kanterna och du skadar fogen lätt när du rengör glaset, du guggar ju liksom bort de tunna ytterkanterna om du förstår vad jag menar...[:o] Så ser jag på det iallafall, sen är det så klart snyggare att slippa se smetiga kanter:)
åheim skrev:breder du ut den med tex fingret så ökar risken att vatten kan krypa under fogen eftersom den blir tunn och svag i kanterna och du skadar fogen lätt när du rengör glaset, du guggar ju liksom bort de tunna ytterkanterna om du förstår vad jag menar...[:o] Så ser jag på det iallafall, sen är det så klart snyggare att slippa se smetiga kanter:)
vickson skrev:Näe men jag är inte nojjig att det ska läcka så. Men jag vill inte betala för en felaktig vara som det är om de missat fogen och gett mig ett måndagsexemplar.
vickson skrev:Jo det gör det säkert... kanske... men har jag nu köpt ett sprillans nytt kar vill jag ju inte att det ska vara ett måndagsexemplar. :)