Aquael 960L

#1 - 6 januari 2006 00:04
Här kommer en bild på Aquael 960L möbelakvarium med Amazona Btn bakgrund.Lite taskig kamera men går att se.
Har nämligen försökt hittat en bild på deras kar på internet innan jag köpte det,men fann inga så nu skickar jag upp en bild på mitt som kom strax innan jul.

Vill ni ha en närbild så kan jag lägga upp den också,men då ser man bara innehållet i karet.
#2 - 6 januari 2006 00:06
ser inte så tokigt ut
#3 - 6 januari 2006 00:07
Tackar... :)
#4 - 6 januari 2006 00:49
oo fint men ja ryser när ja tänker på va de står på prislappen på ett sånt kar,
själv höll ja på o spy när ja köpte mitt juwel kar o de e ju inte lika dyrt som aquael
#5 - 6 januari 2006 02:10
[quote=andreassofus]oo fint men ja ryser när ja tänker på va de står på prislappen på ett sånt kar,
själv höll ja på o spy när ja köpte mitt juwel kar o de e ju inte lika dyrt som aquael[/quote]

Själva karet inkl. lysramp och möbel gick på 13500:- bakgrunden gick på 6000:- så det blir en del pengar av det,men fint blev det.
#6 - 6 januari 2006 02:24
De va fett :p
#7 - 6 januari 2006 02:24
Va skare gå för fiskar i då ? ... Typ diskus el så ?
#8 - 6 januari 2006 02:31
borde va straffbart å sälja akvarietillbehör så dyrt:rolleyes:
#9 - 6 januari 2006 02:32
Smakar de så kostar de :p
#10 - 6 januari 2006 02:39
[quote=Raven]borde va straffbart å sälja akvarietillbehör så dyrt:rolleyes:[/quote]

Håller med dig...men vad ska man göra när man har tummen mitt i handen och inte kan göra en egen bakgrund...:)
#11 - 6 januari 2006 02:45
[quote=sacha]Va skare gå för fiskar i då ? ... Typ diskus el så ?[/quote]

Just nu går det syamerikanska ciklider dock inga diskus än,funderar på det.
Har ett zebraciklid par, 4 st blå ciklider, 8 st fjärilsciklider, 6 bolivianska fjärilsciklider, 2 st Golden Nuggets, 1 st Snowball Pleco, 1 st Ancistrus , 5 pansarmalar och en elefantnosfisk som är från afrika,passar dock ej in men fick den av en kompis.Tror det var alla fiskar som jag har i det karet.
#12 - 6 januari 2006 07:53
Har Aquael äntligen bytt ut sina fula plastlock eller är det en "specialare" du har?
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 6 januari 2006 09:37
[quote=Dagge]Har Aquael äntligen bytt ut sina fula plastlock eller är det en "specialare" du har?[/quote]
Har för mig att Aquael nu har två olika modeller av ramper i sitt sortiment. Dels det snygga som Dagge har på sitt och som är hyftsat stabilt (ungefär som MP och något mindre sladdrigare än Juwels) och dels det svarta plastlocket som i och för sig är stabilt men inte direkt snyggt som en del har nämnt.
Det står för övrigt ett Aqualel "960-liters" akvarium med välvd framruta på den nu pågående akvarieutställningen i Göteborg.
#14 - 6 januari 2006 09:46
Med ett så stort akvarium (avis :p) skulle du kunna ha fler pansarmalar. Det är ju väldigt trevligt med lite större stim corysar :)
#15 - 6 januari 2006 12:31
ja de va ju lite pengar kanske,, ja fick spara i 2 månader för o få råd med mitt som ja har lagt ner ca 10 lakan på.. om ja skulle köpa ett sånt som du har skulle ja dö för ja klarar inte spara pengar...

de va i vilket fall otroligt fint tycker ja
#16 - 6 januari 2006 12:56
[quote=Dagge]Har Aquael äntligen bytt ut sina fula plastlock eller är det en "specialare" du har?[/quote]

Det är Aquaels ramp..gjord i aluminium.

Batski: visst skulle jag kunna ha fler pansarmalar i karet...kommer kanske inte vet jag,de pansarmalar jag blir något större än vanligare.

Kjell: Jag är inte helt säker men jag tror att de har plastlock till de lite mindre akvarierna och aluminium till de större,man kan kanske beställa aluminium till de mindre,men har ingen aning.

Kul att ni tyckte det var fint allihopa! :)
Kjell Fohrman
Administrator
#17 - 6 januari 2006 13:06
Kjell: Jag är inte helt säker men jag tror att de har plastlock till de lite mindre akvarierna och aluminium till de större,man kan kanske beställa aluminium till de mindre,men har ingen aning.

Vet inte heller - kollade på Aquaels hemsida och där var det blankt under "Aluminumcover" och sedan på Simintorps (som grossar deras akvarier i Sverige) och de har Aquael aluminiumramper inlagda från 150 cm och uppåt.
#18 - 6 januari 2006 13:10
Aquael köpte ju Bioplast i höstas och det är just Bioplasts toppdel jag har till mitt 240 liters. Kan det vara så att de lyckats integrera Bioplasts delar och tänk i sin produktserie? Vore ju underbart om man kan få med den snygga toppdelen som alternativ.
#19 - 6 januari 2006 13:12
Okej då kan man få tag på ramper till något mindre kar.
#20 - 6 januari 2006 13:19
Dagge: Snacka om grymma bilder du tagit...snyggt akvarium och växter.
#21 - 6 januari 2006 13:20
[QUOTE=toaden]Batski: visst skulle jag kunna ha fler pansarmalar i karet...kommer kanske inte vet jag,de pansarmalar jag blir något större än vanligare.[/QUOTE]

Ah ok, jag tror ändå att de skulle uppskatta ett par artfränder till. 5 låter som ett väldigt litet stim. Är inte de skygga?
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 6 januari 2006 13:48
[quote=Dagge]Aquael köpte ju Bioplast i höstas och det är just Bioplasts toppdel jag har till mitt 240 liters. Kan det vara så att de lyckats integrera Bioplasts delar och tänk i sin produktserie? Vore ju underbart om man kan få med den snygga toppdelen som alternativ.[/quote]
Va - Bioplast kursade och köptes inte upp av någon. Deras ramp var inte heller av aluminmium utan av hårdplast (mycket snygg och stabil sådan).
#23 - 6 januari 2006 14:14
Hum...? Det var ju konstigt, jag tror att någon berättat det för mig att de blev uppköpta i samband med konkursen. Jaja, skit samma egentligen du kan ha rätt Kjell. Du har garanterat bättre koll på marknaden.

Toaden: Tack för komplimangen. Vet inte vilken du kollat på, men "min zoon" uppdateras inte så ofta, däremot bloggen är det bättre fart på. Off topic vill jag ha bättre kamera. Svårt att ta macro, rättare sagt omöjligt.
#24 - 6 januari 2006 15:04
[quote=Dagge]Hum...? Det var ju konstigt, jag tror att någon berättat det för mig att de blev uppköpta i samband med konkursen. Jaja, skit samma egentligen du kan ha rätt Kjell. Du har garanterat bättre koll på marknaden.

Toaden: Tack för komplimangen. Vet inte vilken du kollat på, men "min zoon" uppdateras inte så ofta, däremot bloggen är det bättre fart på. Off topic vill jag ha bättre kamera. Svårt att ta macro, rättare sagt omöjligt.[/quote]

Kollade på zoonen ska kolla bloggen också... :)
#25 - 6 januari 2006 15:05
[quote=batski]Ah ok, jag tror ändå att de skulle uppskatta ett par artfränder till. 5 låter som ett väldigt litet stim. Är inte de skygga?[/quote]

Nja skygga vet jag inte kanske lite....kommer fram som dammsugare så fort man slänger i lite mat. Köper nog nån fler tror du kanske 15 st räcker sammanlagt?
#26 - 6 januari 2006 15:22
[QUOTE=toaden]Nja skygga vet jag inte kanske lite....kommer fram som dammsugare så fort man slänger i lite mat. Köper nog nån fler tror du kanske 15 st räcker sammanlagt?[/QUOTE]

Oh yes! 12-15 blir toppen :)

Vad är det för art förresten?
#27 - 6 januari 2006 15:50
[quote=batski]Oh yes! 12-15 blir toppen :)

Vad är det för art förresten?[/quote]

Kommer inte ihåg vad de hette.
Lucas_no1
#28 - 6 januari 2006 23:33
Jag har också hört att aquael har köpt konkursboet från bioplast.
Aquael har i sin produkt katalog akvarium som är exakta kopior av bioplast så något måste det ligga i det eller? :-)
Däremot så finns det inga större kar i katalogen så jag undrar om ni vet om det finns något i samma typ som det fina karet ovan i storlek runt 500liter och vad det kan kosta?

http://www.fridhemsakvarier.se/bilder/melodyline.html
#29 - 6 januari 2006 23:43
[quote=Lucas_no1]Jag har också hört att aquael har köpt konkursboet från bioplast.
Aquael har i sin produkt katalog akvarium som är exakta kopior av bioplast så något måste det ligga i det eller? :-)
Däremot så finns det inga större kar i katalogen så jag undrar om ni vet om det finns något i samma typ som det fina karet ovan i storlek runt 500liter och vad det kan kosta?

http://www.fridhemsakvarier.se/bilder/melodyline.html[/quote]

Gå in på www.simontorp.se och kolla deras produkter,där kan du få tag på 720 & 576 L akvarium i bok eller svart.
Lucas_no1
#30 - 7 januari 2006 09:24
Tack toaden!

Är det AE set2 576L 160x60x60 bok som är i samma utförande som det här 960liters karet?
Det ska ju inte vara det vanliga fula plastlocket. :-)
Kjell Fohrman
Administrator
#31 - 7 januari 2006 09:35

De som ligger på Aquaels hemsida liknar definitivt inte Bioplasts. Det Aquaelakvarium av den nyare modellen som står på utställningen liknar definitivt inte heller Bioplasts.

Men strunt samma - det är ju ändå mer en akademisk fråga [:D]
#32 - 7 januari 2006 11:53
[quote=Lucas_no1]Tack toaden!

Är det AE set2 576L 160x60x60 bok som är i samma utförande som det här 960liters karet?
Det ska ju inte vara det vanliga fula plastlocket. :-)[/quote]

Ja varsågod....Jag vet inte vad det är för ramp till det,men man kan ju ringa till simontorp och fråga,för de vet de garanterat.
#33 - 9 januari 2006 02:20
Lite "bevis"?? på att Aquael har övertagit Bioplast sortiment...

http://www.akvarieudstyr.dk/database/vis_produkter.asp?ProduktID=18735

http://www.akvarielagunen.se/web/shop/shop.php?cmd=get&itemid=3573

http://www.bioplast.de/htdocs/bioplast/hom/edoc/hom_eng.htm
Gå in på produkter och akvarium och jämför med bilden på akvarielagunens hemsida, nog finns det liknande drag..

Var och en får fritt tolka dessa länkar...
#34 - 11 januari 2006 00:26
Tjena Batski...
Nu har jag varit iväg och handlat fler corydoras,så nu har jag 15 st i det stora karet....Håller med dig....ser mycket bättre ut!

[quote=batski]Med ett så stort akvarium (avis :p) skulle du kunna ha fler pansarmalar. Det är ju väldigt trevligt med lite större stim corysar :)[/quote]
#35 - 11 januari 2006 10:04
[QUOTE=toaden]Tjena Batski...
Nu har jag varit iväg och handlat fler corydoras,så nu har jag 15 st i det stora karet....Håller med dig....ser mycket bättre ut![/QUOTE]

Kul! Det är säkert jätteglada över sällskapet :)
Kjell Fohrman
Administrator
#36 - 11 januari 2006 10:13
Lite "bevis"?? på att Aquael har övertagit Bioplast sortiment...

Som sagt, en akademisk fråga men det är mycket möjligt att du har rätt. Bioplast kursade ju så någon kan ju självklart ha tagit upp deras modellinje och kan de sedan producera dom billigare är det ju bara bra.
Kjell Fohrman
Administrator
#37 - 23 januari 2006 16:14
Ni hade rätt och jag fel.
Fick just information om att [FONT=Arial][SIZE=2]Aquael köpte Bioplasts lager och alla maskiner efter konkursen. [/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=2]Därför kommer Aquael nu ut med hela den gamla Bioplast-serien av akvarier men till betydligt lägre priser än tidigare. VIlket bl.a. är positivt för de som inte gillar den gamla plastrampen.[/SIZE][/FONT]
#38 - 23 januari 2006 16:36
positivt för de som inte gillar den gamla plastrampen

Word!

Synd bara att de verkar snåla med ljuset. Vore gött med T5 eller fler socklar för T8 i ramperna.
#39 - 23 januari 2006 16:55
Jättefint! Jag blir grön av avund...[:-104]
#40 - 6 februari 2006 00:22
Säljer du nu?
Varför då??

Mvh
#41 - 6 februari 2006 08:14
Min fru vill att vi ska flytta till lägenhet så det får inte plats.
#42 - 24 februari 2007 10:25
Om det är Aquael 960L möbelakvarium sa kan jag köpa den
#43 - 24 februari 2007 10:34
Synd att bakgrunden tar upp så mycket rum bara, men den är så otroligt fin
#44 - 24 februari 2007 10:36
Nog måste de rymmas! Kasta ut hennes ögonsten då , karet är väl din ögonsten?

Annons