Aquael

#1 - 12 augusti 2006 10:38
Vad håller dessa för kvalitet om man ser på 450 liter?
Någon som har detta ink tillhörandre bänk?
Välvd/inte välvd?

Priset är ju väldigt bra?

Mvh johannes
#2 - 12 augusti 2006 11:21
Jag har bara haft AquaEls akvarier i olika etapningar sedan jag startade om med akvarier. Jag är nöjd över dessa. Har just nu ett 450l m. välvd ruta, men jag gjorde lite modifieringar i bänken då det står på ett torpargolv. Men annars är jag supernöjd över det. :)

//Camilla
#3 - 12 augusti 2006 11:47
[quote=C.Ciklid]Jag har bara haft AquaEls akvarier i olika etapningar sedan jag startade om med akvarier. Jag är nöjd över dessa. Har just nu ett 450l m. välvd ruta, men jag gjorde lite modifieringar i bänken då det står på ett torpargolv. Men annars är jag supernöjd över det. :)

//Camilla[/quote]

är detta orginal bänk, trodde den bara fanns i svart?

tack för snabbt svar!
#4 - 12 augusti 2006 11:55
Ja, det är org. :) Det finns även andra ljusramper, men det är inte alla som säljer dem.

//Camilla
#5 - 13 augusti 2006 11:07
finns det fler med samma kar?
#6 - 13 augusti 2006 11:27
Jag har ett aquael 112l och ett aquael 327l hörn och både är snygga och braa.:)
#7 - 13 augusti 2006 11:31
[quote=tetra 1]Jag har ett aquael 112l och ett aquael 327l hörn och både är snygga och braa.:)[/quote]

Sånt vill man höra==
#8 - 13 augusti 2006 11:37
Ja och det har du fått höra nu också!

Förutom det har jag även classes plastlåda:D fast den räknas väl inte ;)
#9 - 13 augusti 2006 11:40
[quote=tetra 1]Ja och det har du fått höra nu också!

Förutom det har jag även classes plastlåda:D fast den räknas väl inte ;)[/quote]

så trevligt, det klart.
#10 - 13 augusti 2006 16:39
Jag har ett AquaEl 102l som jag köpte i ett set där doppvärmare, innerfilter Fan 2, akvarium och lysrörramp ingick, inte den "vanliga", äldre modellen utan ett svart lock som man kan öppna (hela rampen är som en lucka) där 2st 18watt t8 lysrör sitter inne i.
Akvaiumet har välvd framruta, jag har haft det i ca 2- 3år nu och vart nöjd med det hela tiden, det ändå jag stört mig lite på att att pinnen som håller upp locket när man grejar i karet sitter lite ivägen för en när man rensar, fångar fisk m.m. men det är ju inte direkt en stor grej :)
Nu har jag haft det nedlagt i några månader för att jag hade så dålig ordning i det förut, men nu i början av September tänker jag starta up det igen och ha mindre tangangika ciklider (kommer aldrig ihåg hur det stavas :) )

Men jag är jättenöjd med det, skulle behövas en lite starkare pump, kanske...
#11 - 13 augusti 2006 19:11
En starkare pump är bara att köpa till.

Du leonard följde t8 rör med eller?? det låter konstigt med t8 rör som är 60cm fast på 18w.
#12 - 13 augusti 2006 19:59
Har ett välvt 170l med möbel, kan inte hålla med om kvalité precis, har nyss fått min nya möbel för den andra tålde inte vatten höll mindre än ett år.[:(!] Dock har jag ett Aqualux med bättre lock och snyggare design med har samma problem där oxå att det trängde in vatten mellan plasten och listen på skivan och hela spånskivan svälde. :D
Så nu är det äkta lackad furu som gäller om det blir något mer helglas.

Mvh Mattias
#13 - 13 augusti 2006 20:04
Jag har stora problem med kondens..
#14 - 13 augusti 2006 20:29
Hur då liksom? blir det för varmt eller? hur?
#15 - 13 augusti 2006 20:32
Jag har också ett Aquael. Jag undrar om ni haft problem med gångjärnen vid bakkanten. Håller de?
Jag tycker de verkar veka, men de har inte varit problem på mitt akvarium ännu.
#16 - 13 augusti 2006 20:42
Dom är perfekt tycker jag.
#17 - 14 augusti 2006 10:01
[quote=tetra 1]Du leonard följde t8 rör med eller?? det låter konstigt med t8 rör som är 60cm fast på 18w.[/quote]

18watt är väl 80cm långa, dom är till ett 102l som är ca 80cm och rören går ut i kanterna på rampen :)
Det är ju 15watt t8 som är 60cm långa.
#18 - 14 augusti 2006 10:03
[quote=svea]Jag har också ett Aquael. Jag undrar om ni haft problem med gångjärnen vid bakkanten. Håller de?
Jag tycker de verkar veka, men de har inte varit problem på mitt akvarium ännu.[/quote]

Jo, jag tycker också att dom ser veka ut, men dom har ju ändå hållt i minst 2år för mig nu :confused: får väl se vad som händer.
Dom "åker" ibland av när man lyfter på locket så att man måste trä på gångjärnen igen på bakrutan, också lite störigt.
#19 - 14 augusti 2006 11:22
[quote=Fiddan]Jag har stora problem med kondens..[/quote]
Ja Det var den tjuven i dramat när det lyckades komma vatten på bänken så det blev förstörd, kondensen hamna på dom där häftiga gångjärnen och vidare bakom akvariet så när jag upptäckte det så var det redan försent.
[quote=Leonard]
Jo, jag tycker också att dom ser veka ut, men dom har ju ändå hållt i minst 2år för mig nu :confused: får väl se vad som händer.
Dom "åker" ibland av när man lyfter på locket så att man måste trä på gångjärnen igen på bakrutan, också lite störigt.[/quote]
Då har du haft tur, mina har tröttnat på och tagit bort dom. Ju fler gånger dom far ur desto sämre blir dom och jävlas ännu mer.

Har en fråga har alla Aquael en glaslist på framsidan av rutan eller e det bara dom som är välvda?? För mitt aqualux har ingen så list.

Mvh Mattias
#20 - 14 augusti 2006 11:59
[quote=Leonard]18watt är väl 80cm långa, dom är till ett 102l som är ca 80cm och rören går ut i kanterna på rampen :)
Det är ju 15watt t8 som är 60cm långa.[/quote]

Nej 18watt behöver inte vara 80cm jag har köpt två st 20 wattare som är 60cm.
#21 - 14 augusti 2006 18:18
MantaCOre:
Hur gör du då när du ska ha locket uppfällt?
#22 - 14 augusti 2006 18:39
Har dragit ut akvariet ca 8- 10 cm från väggen och viker upp rampen och låter den åka ner och kilar fast sig, men det är väl bara när jag byter vatten eller rensar växter som den behöver öppnas. Men bäst av allt man slipper dom där två svarta pinnarna som är ivägen jämnt och slår ner luckan över händerna.[:(!]

//Mattias

Annons