Aquael 375 liter

#1 - 25 juli 2004 18:26
Köpte idag ett Aquael 375 liters panorma.

Planerar att ta av den helgjutna svarta plastlysrampen och istället köra 2x250 w metallhallogen som växtkar.

Nu till frågorna?
Glasstagen som sitter längstgående i akvariet (fram och bak, d.v.s. j tvärs över karet som normalt) har de något med stabilisationen att göra, kan man skära loss dem då de gör karet klart mycket fulare?

Något tips på hur man kan förändra kanten ovantil, någon typ av svarta plastlister kanske? Ett problem kan ju vara att det är ett panorama?
#2 - 25 juli 2004 18:33
De har mycket med stabilisationen att göra. Rutorna kommer med alla säkerhet att bångna om du tar bort dem. Jag förstår vad du menar dock, med orginalrampen (som jag använder) syns de ju inte.
Men är det så farligt? [:)]

Mvh. Martin
#3 - 25 juli 2004 19:06
Nja...

Rampen som sådan är ju ganska fin tycker jag.. Dock vill jag ha riktig kräm i växterna och 2x250 w metallhalogen ger klart mycket mer effekt..
#4 - 25 juli 2004 19:41
Köpte en beg 375 utan några mittstag överhuvud taget. Säljaren sa att när karet vart vattenfylt så buktade rutan ut ca 2-3cm men det skulle hålla.

Gjorde egna i plåt så nu är det som de ska.
Men tag inte bort det som sagt...

Mvh Ola
#5 - 26 juli 2004 16:35
Ok, låter självfallet det sitta kvar då. Dock har jag ett till problem. Ytterfiltret får inte plats i skåpet p.g.a. ett hyllplan som sitter i vägen. Det är enkelt att montera av men frågan är om det påvärkar stabiliteten?
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 26 juli 2004 16:44
De ligger väl bara på några stift har jag för mig så de har knappast något med stabiliteten att göra.
#7 - 22 september 2004 10:35
Tackar.

Annons