AquaClear ytvattenrenare

#1 - 3 september 2006 08:57
Jag köpte just en AquaClear ytvattenrenare men jag får den inte att fungera. Kan någon hjälpa mig?

/Maria
#2 - 6 september 2006 14:53
Rekommenderas inte

Ok, denna ytvattenrenare var extremt krånglig att få igång, och den fungerar inte särskilt bra heller. Jag avråder därför er andra från att köpa detta märke.

Ni andra som har ytvattenrenare- vilka märken har ni och hur tycker ni att de fungerar? Har hört att Fluval har en variant, och de brukar ju vara seriösa, eller?

Jag undrar om man kan lämna tillbaka en produkt som man inte är nöjd med......
#3 - 6 september 2006 14:58
hmmm
varför behöver du en sån? (ursäkta om det är en dum fråga...)
jag har flera pumphuvuden av aquaclear och de fungerar utmärkt.
#4 - 6 september 2006 18:43
lenis3 skrev:
hmmm

varför behöver du en sån? (ursäkta om det är en dum fråga...)

jag har flera pumphuvuden av aquaclear och de fungerar utmärkt.

Jag behöver den därför att jag får ythinna trots att jag absolut inte övermatar. Förstår inte varför, men har kommit fram till att jag behöver åtgärda det på något mer varaktigt sätt än att avlägsna den manuellt då och då.
#5 - 8 september 2006 12:39
Fluvalen funkar utmärkt, har även testat Eheim men den e kass tycker jag. Fluvalens ytrengörare bärs upp av en luftkudde. Flödet mellan ytan och det normala insuget regleras med en skruvventil, vilket gör att den passar bra till olika pumpar med olika kapasitet. Den enda nackdelen med fluvalen är att man ibland får lyfta upp flotören över ytan så att man får in en ny luftkudde. Luften verkar försvinna efter ett tag, men som sagt, den håller ytan helt ren från hinnan som många faktiskt har. Sen när ytan är ren kan man direkt se vilken mat det är som "fettar" värst. Då kan man undvika att använda den, eller mata mer sällan med den. Du kommer att se resultat omgående när du använder ytrengöraren. Från kraftigt nedfettat till helt ren yta på några timmar beroende på pump, cirkulation mm.

Annons