Jag börjar känna mig tjatig men fått mkt god hjälp här på forumet. har bara en enda fråga kvar sen kan jag beställa från aquaristic..där jag förresten precis fick bekräftat att deras CO2 tuber går att fylla på i Sverige.
Så..reaktorn aqua medics 1000...lutar det år så jag slipper se den...o så är jag säker på att den verkligen löser upp gasen.
Nu vill jaga bara vara helt säker på att det är korrekt uppfattat att jag kan koppla den efter mitt eheim filter (eheim prof 3, 2073, 1050l/h)..dvs seriellt på filtrets utslang nånstans.
var vattnet skall ut o in på själva reaktorn framgår såklart av bruksanvisningen.
kommer det funka med de alngar som mitt filter kräver..16/22...på reaktorn står det att fattningen är 12/16...då gissar jag att det är ytterdiamatern som är 16 som då stämmer med alngens innerdiameter.
det är viktigt att jag vuill ha en enkel setup..inga extra pumpar, utan filtrets vattenflöde måste räcka så att säga. Aqua medic säger minst 1000l/timme...så det är ju på gränsen för filtret tappar ju lite också...men å andra sidan r mitt kar bara 240 liter så jag borde väl ha mkt stora marginaler att kunna lösa upp min gas..eller?
denna lösning blir det om bara någon kan bekräfta att jag tänkt rätt..
tack på förhand för all hjälp hittills...nu är jag fast i koldoxiträsket och det är ert fel!;-)...
Jonas