"Aqua Medic CO2 Reaktor 500" Gör inte som jag gjorde!

#1 - 7 augusti 2008 19:02
Har haft denna reaktor ca ett år och det började växa alger i den som försämrade funktionen.

Jag har rengjort den ett antal gånger, men algerna växer på sig, fortare och fortare. Så för att bli av med alla orenheter så la jag alla delar i kokande vatten. För att därefter gnugga ordentligt. Tänkte att jag på detta vis skulle bli av med de små anlagen till alger som nya hela tiden växer till på.

Det skulle jag inte ha gjort för att själva "skruven" som sitter innuti blev skev och när jag väl hade fått ner den i röret så sitter den där, snett och omöjlig att få ur igen:mad:

Nu har jag köpt en ny, någon som har ett bättre förslag på hur man kan rengöra den, än mitt försök:confused:

PS: I och med detta inlägg träder jag in i 1000 klubben:D
#2 - 7 augusti 2008 21:17
Provade du att droppa ner matolja i reaktorn och snurra spiralen i motsatt riktning för att få upp den?
#3 - 7 augusti 2008 21:30
Gaffel skrev:
Provade du att droppa ner matolja i reaktorn och snurra spiralen i motsatt riktning för att få upp den?

Nej! Jag svor och öste alla världens förbannelser över den[:(!]

Den var så krokig att den inte centrerar med den nedre "cirkeln" den ska passa i.

Jag hade naturligtvis för bråttom när jag satte ner den. Möjligen hade det varit möjligt att värma den igen och räta upp den med något rör. Nu sitter den där den sitter och i och med att det är plast så kan man inte använda våld.

Misstag som kostar pengar är bästa sättet att lära sig på;)
Bilagor:
#4 - 7 augusti 2008 22:48
Föreslår Klorin för rengöring

Annons