Apples nya produkt - The iPad

#1 - 27 januari 2010 21:17
Vad tycks?

Mina första intryck är att den verkar vara en förstorad ipod touch, vilket inte är dåligt i sig men helt värdelöst för mig då jag redan äger en MPB (Macbook Pro) och en iPhone. När jag tänker lite vidare tycker jag att det är synd att dom gör något som för det mesta passar folk i mellan stadiet t.ex dom som inte har råd med en Macbook/Pro eller en Mac dator och/eller dom som inte vill binda ner sig/har råd med en iPhone. Visserligen är det säkert en bra grej, tycker bara det är synd att jag själv inte kommer ha någon nytta av den nya produkten.

Mer info: http://www.apple.com/
#2 - 27 januari 2010 22:14
Den gick väl inte att ringa med va ?
#3 - 27 januari 2010 22:15
drd skrev:
Den gick väl inte att ringa med va ?

Nix. Det är ingen iPhone XL som vissa har sagt ;)
#4 - 28 januari 2010 12:27
Den verkar fullständigt meningslös. Ingen multitasking och inget flashstöd (på en surfplatta???). Om det där blir en succé så är det ett säkert tecken på att apple-användarna är fullständigt galna. (for the record, är ingen apple-hatare, äger en iphone som jag är väldigt nöjd med).
#5 - 28 januari 2010 12:32
jag är säkert den enda ipod/iphone hataren på forumet :)
En enkel anledning till det, jag hatar att bli låst av tillverkaren.
#6 - 28 januari 2010 12:53
myslas skrev:
Den verkar fullständigt meningslös. Ingen multitasking och inget flashstöd (på en surfplatta???). Om det där blir en succé så är det ett säkert tecken på att apple-användarna är fullständigt galna. (for the record, är ingen apple-hatare, äger en iphone som jag är väldigt nöjd med).

Håller med dig om flashstödet, däremot finns det rykten att det kommer snart att stödjas till iphone/ipod touch men det är bara rykten. Det är ju som dom hade på deras presentation

Iphone - ? - Macbook Pro och då är ju iPad emellan dom två, vi får se om den verkligen gör sig värdig.

Marnat skrev:
jag är säkert den enda ipod/iphone hataren på forumet :)

En enkel anledning till det, jag hatar att bli låst av tillverkaren.

Därför finns det jailbreak :) Jag skaffade min iPhone dagen den släpptes till Sverige, har använt mitt tele2 kontant kort så fort jailbreak var ute och man kunde unlocka den för andra teleoperatörer.
#8 - 28 januari 2010 20:35
Jag tror att Apple väljer att inte stödja flash för att det är en processorkrävande Adobelösning som i min mening inte har något gott med sig. När html5 slår så tror jag att Apple kommer tillåta detta. Det kanske tom funkar idag på appleprodukter men det är ju inte så utsträckt än så länge.
Jag ser inte någon större anledning till att skaffa en iPad så länge man inte antingen är på mycket möten i jobbet, håller mycket föreläsningar eller är mycket på resande fot och behöver den som underhållning.

Annons