Hej,
tänkte börja med appistogramma, har läst här på webben och i ciklidboken, men undrar om appistogramma kan matas med räkmix?
Hls
/Jürgen
Ursprungligen skickat av Haleli
Hej juha001 !
Apistogrammor föredrar Tex.Röda,svarta,vita mygglarver,artemia,cyclops,bananflugor mm före räkmix.Nu behöver ju inte ett foder vara bra bara för att fiskarna äter av det,och åt andra hållet spelar det ju inte heller någon roll hur bra och näringsriktigt fodret är-om fiskarna inte äter av det !
Nu kan du säkert få dina Apistogrammor att äta räkmix men det finns andra foder som uppskattas mycket mer av dem.Omväxling är alltid bra.
Räkmix är enligt min uppfattning inte ett passande foder för Apistogrammor.Basreceptet ger för låg proteinhalt, nästan obefintligt fettinnehåll, och massor av kolhydrater som bl.a. Apistogrammor inte kan utnyttja som energikälla.
Lycka Till !
Ursprungligen skickat av tep
Jag undviker levande foder till mina apistogramma. föredrar helt klart fryst. (då undviker man massa sjukdommar mm.) Räkmix funkar bra till apistgramma, men om du gör en egen så skippa oxhjärtat, det är för kraftigt för de flesta apistogramma..