Äppelsnäckor bebisar

#1 - 30 september 2008 09:21
Hejsan.

Fick mina första äppelsnäckor bebisar i förgår och dom är helt vita nu så det jag undrar är hur lång tid tar det innan man ser vilka färger det kommer bli på dom osv?
#2 - 30 september 2008 11:59
Jag brukar kunna se färgen direkt på mina snäcklingar. Vilka färger har föräldrarna?
#3 - 30 september 2008 12:17
ofan okej.. har 3 vanliga som är ljusblå, lila randig och jade färgade med mörk fot sen även en gul som hette XL nånting i affären med ljus fot men vet inte vilken av dom som är mamman respektive pappan för alla har varit på alla mer eller mindre, heh.
Inte sett vilken av dom som lagt äggen heller.
#4 - 30 september 2008 13:15
Denna bild föreställer en kull med blå och ivory som kläcks, du ser vilka som ska bli blå eftersom de är blåprickiga (färgen blir solid när de växer). Om dina snäckor är helt vita så borde de vara ivory, dvs vitt skal och vit/gulaktig fot. Med de snäckor som du har så är det möjligt, då borde de vara en korsning av blå(vitt skal) och ivory(vit/gulaktig fot). Din gulaktiga/ivory XL eftersom den är den ende med vit fot och någon av de blå eftersom de övriga har färgade skal.
#5 - 30 september 2008 13:32
okej tack för dom svaren. får leta upp ett förstoringsglas å ta en närmare titt på dom och se om man ser några färger, tjejen tyckte att nån lutade åt blått håll och någon åt gul på skalet men va svårt att se på dom små krabaterna, heh

Annons