Äppel snäkor och flubinol 5%

#1 - 8 maj 2010 19:26
Har lite problem i mitt diskus kar.
Vart rekommenderad att köra flubinol men efter 2 dagar reagerade jag på mina snäckor var inaktiva sökte på nätet och det var tydligen inte bra för snäckorna tog ur dom snabbt som-f och la dom i grabbens akvarium såg att dom drog ut sina snorklar har gått en dag nu dom är mycket inaktiva nu .
Har känt på deras luckor och dom verkar spjärna i från lite och dom luktar inte tror ni dom kommer klara sig kan man göra något för dom ?
#2 - 9 maj 2010 05:44
mina kan vara inaktiva flera dagar sen full fart igen, men om de reagerat på just det du tillfört vet jag inte, utan menar bara allmänt att de måste inte må dåligt för de tar en vila, jag hade en som låg exakt likadant i 3 dagar-nu pigg igen å lagt ägg- men andra har kanske erfarenhet av just medlet:)OBS jag har inte använt medlet
#3 - 9 maj 2010 10:30
De kommer nog med all säkerhet att dö. Flubenol är en av få mediciner som dödar Malaysisk sandsnäcka.
#4 - 9 maj 2010 10:52
Flubenol och fenbendazol är extremt giftiga för snäckor. Det är kört för snäckorna.
#5 - 5 augusti 2010 19:16
Det har gått 3månader nu en dog efter en vecka en till var som bortblåst från sitt skal för ca två veckor sedan .
Men dom andra lever men är mycket iaktiva flytter mest omkring äter dåligt för åt dom räkmix men inte nu har provat sallad alge tablett ätter dom lite av vad ska man göra ?.

Annons