Apistogramma Panduro

#1 - 14 mars 2007 08:02
Är det någon som har erfarenhet av Apistogramma Panduro? Är den svår att få att leka? Jag har varit på väg att köpa denna lilla fina fisk, men den är rätt så dyr och vet inte om den kommer få stryk av den övriga i mitt kar...
#2 - 14 mars 2007 08:12
vilka e de "övriga" i ditt kar?
#3 - 15 mars 2007 19:13
Jag har ett par Apistogramma Panduro sedan några veckor. Har inte sett om de har lekt, däremot blev honan väldigt gul efter en vecka (honan är faktiskt vackrare än hanen). Jag har arrangerat med lite blomkrukor runt om i karet så jag får väl se om det kan bli något med tiden.

Det verkar vara en ganska fridsam fisk. Nu har jag ingen direkt konkurrent till dem i bottenregionen och karet är ganska stort så om de är för veka vet jag inte. Men det är väldigt vackra fiskar och att honan är riktigt fin också är ytterligare ett plus.
#4 - 15 mars 2007 21:49
wierdalien skrev:
vilka e de "övriga" i ditt kar?

Jo de är ett cacatoides par och förnärvarande ensam fjärilsciklidhanne, två Biotodoma Cupido samt en del tetror, corydoras och harneskmalar. De bor i ett 375liters kar.
#5 - 19 mars 2007 23:27
Har erfarenhet av att panduro är väldigt lättlekta. Har man bara lite småsurt vatten och en grotta så borde det inte vara några problem. En vän till mig hade sina tillfälligt i ett kar som sedan skulle fixas till med bottenmaterial osv. Det är ett bra tag sen nu men han har ännu inte fixat det endast pga hans panduro leker HELA tiden!

Annons