Apistogramma i Sällskapskar?

#1 - 5 april 2004 16:57
hej!
Nu undrar jag, eftersom jag inte fått något vettigt svar i min förra tråd, vilka Apistogramma man kan ha med dessa fiskar, så att mina nuvarande fiskar inte blir helt sönderjagade.
Det är ok om de jagar bort fiskar från sitt revir, men inte över hela karet.

Jag har ett 96-liters akvarium med
Kuhliiål
Guppy
Otocinclus
Ancistrus
algätandde räkor
Platy

Om det är någon av dessa fiskar som inte går ihop med någon Apistogramma så kan jag tänka mig att göra mig av med den arten.

Ph värde är 7, GH är mellan 7 och 14, KH är ca 3..
Det är väl mest Ph och hur de fiskar jag har som jag har går ihop med Apistogramma som spelar roll.
Jag har gott om växter och gömställen.
#2 - 5 april 2004 17:48
Det bästa för apistogramma är om man kan hålla ph lite under 7, då kommer inte guppin och platyn att trivas. Annars så verkar det kunna gå bra.
MVH
magnus
#3 - 5 april 2004 18:01
Har kakaduor trivs jättebra (har inte frågat, men av deras beteende att dömma) i mitt sällskapsakvarium. Är fredliga måste jag säga. De bråkar inte alls eller så lite att jag inte ser det.
#4 - 5 april 2004 18:32
peppito, vilket ph samt fiskar har du?
hur stort kar?
nackdel med kakaduor.. kortlivade..

Jag kan tänka mig nästan vilken ciklid som hellst, bara den är lättlekt och leker i grotta/ lägger ägg på blad.
Jag kan som högst avlägsna en av mina fiskarter..
#5 - 5 april 2004 19:08
jag hade också tänkt att köpa kakadua!..går dom ihop med mina fiska tro????
#6 - 5 april 2004 19:16
Danne89; jag själv tror att just din kampfisk tar stryk..
det är väl typ som med 2 kampfiskhanar, den ena vill ha finare fenor än den andra, fast jag har ingen erfarenhet om någon av dem..
Hoppas någon annan kan svara på din fråga..
#7 - 5 april 2004 19:46
mm,killen i djuraffärn sa att det var 50-50 att dom inte skulle tugga på varandra.
#8 - 5 april 2004 19:48
heheh.. ok, det är inga bra odds..

Annons