[color=black]
[color=black]Hej![/color]
[color=black]Helt ny på Zoopet forum och som akvarist. Ovan på allt är detta mitt första inlägg i forumet. [/color]
[color=black]Till att börja med måsta jag säga att läsa diskussionerna på detta forum är mycket givande. På bara några få månader har jag hunnit lära mig mycket om akvaristik - mycket tack vare alla som medverkar i forumet. [/color][color=black]Så ett stort [/color][color=black][font=Verdana]TACK[/font][/color][color=black] till er alla.[/color]
[color=black]Nu till saken:[/color]
[color=black]Jag har ett 54l akvarium (litet jag vet, men får inte plats med ett större) med måtten 60x30x30 cm, där jag har följande fiskar:[/color]
[color=black]4 Gaffelstjärt Regnbåge[/color]
[color=black]3 Korallplaty[/color]
[color=black]3 Kardinaltetror[/color]
[color=black]1 Guld algätare[/color]
[color=black]3 Salt och peppar pansarmalar[/color]
[color=black]2 Ancistrus (de är små, när de blir större får en flytta)[/color]
[color=black][font=Times New Roman][font=Verdana][size=2][color=black][font=Times New Roman][font=Verdana][size=2]I karet finns en stor rot samt mycket växter som delar upp karet i fina små utrymmen samt ett lite större simutrymme. [/size][/font][/font][/color][/size][/font][/font][/color][color=black][font=Times New Roman][font=Verdana][size=2]Jag skulle vilja ha ytterligare en typ av fisk och tänkte på en Apistogramma. Jag är sugen på 1 Panduro-hane + 1 hona. [/size][/font][/font][/color][color=black][font=Times New Roman][font=Verdana][size=2]Dock är jag osäker på om jag inte redan har för många fiskar till min soppa och om det går att ha Apisto i mitt lilla kar. [/size][/font][/font][/color]
[color=black][font=Times New Roman][font=Verdana][size=2]Har ni kanske andra förslag på trevlig annorlunda fisk som skulle passa ihop med de andra? [/size][/font][/font][/color][color=black][font=Times New Roman][color=black][font=Times New Roman][font=Verdana][size=2]Vad tycker ni? [/size][/font][/font][/color][/font][/color][color=black][font=Times New Roman][font=Verdana][size=2]Tacksam för all hjälp.[/size][/font][/font][/color][/color]