[QUOTE=Inger H;n2354971]ttps://www.zoopet.com/forum/forum/-2-fiskar-och-andra-vattenorganismer/-10-amerikanska-ciklider/76753-mina-apistogramma?view=stream.
Denna långa tråd om apistogramma rekommenderas varmt, den tar ju sin lilla tid att läsa förstås, men där finns mycket matnyttigt [:)].
Ditt kar ser fint ut, men i stället för slottet, så hade jag i alla fall bytt ut det mot kanske en kokosnötsgrotta eller någon grotta skapad av rötter. Varje hona behöver sitt eget lilla "revir" en bra bit ifrån varandra :).
Dessutom för att få apisarna att trivas, så fodras en hel del mindre växter, en massa rötter, blad (eklöv/catappa) och pinnar längs bottenregionen.
I artregistret för A. borellii, så rekommenderas ett kar på 45cm och 40 liter, för mig i alla fall, så känns det alldeles för litet.
Din apishane borde inte ha dött så snabbt efter inköp, så har du en seriös handlare så bör du få en ny :).
//Inger
[/QUOTE]
Tack för tipsen!
Från början inleddes karet mer för guppys och neontetror, tillsammans med barnen och sambon.. Sen kom det i borelliis lite senare. Ska helt klart försöka anpassa mer till dom.
Slottet ville jag ens inte ha. Ska kolla efter lämpliga rötter.
Ja, lät tveksam försäljaren jag pratade med. Men han jag köpte av skulle ringa imorgon. Ganska övertygad om att han kommer lösa det.