Aquario skrev:Men att dem säger att man ska ta upp alla stenar dekorationer och växter för att göra städningen enklare tycker inte jag är solklart precis.
Flaxss skrev:nu handlade väl denna tråd om Apelsin bitar eller ej?
och det tycker inte jag är något skitsnack.
annars kan vi skapa en ny tråd om ''hela'' klippet.
säger den som gjort videon i kommentarerna. Det är alltså ett sorts skolprojekt för att lära sig göra film. Synd att det inte framgår tydligare, de hade ju kunnat kalla den "School project - corporate video" eller liknande i stället."This was more about putting together a corporate video than providing actual know-how regarding fish upkeep. So please, seek out other sources regarding goldfish care."
almost_jocke skrev:jepp men nu vet alla..
och angående det här med frukt.. jag brukar själv om jag käkar apelsin eller liknande släppa i några små bitar ibland och det brukar gå ner faktiskt.
finns det inte en del fiskar som äter av frukt/bär som faller ner i vattnet i det vilda? jag kan ha helt fel men tror det finns det.
ljung skrev:Har inte dina föräldrar har informerat dig om att man skall tvätta frukten och att man vanligtvis inte äter skalet på apelsiner? :-)
JojjeN skrev:Naturligtvis, men det är inte bara apelsin som besprutas.
Och jag är tveksam till att det räcker att tvätta frukten så skulle alla gifter efter 50 besprutningar vara borta?