Apelsin eller pulcher yngel

#1 - 10 augusti 2008 12:18
Jag har fått yngel från mina pulcher som vaktade dom när de var små.nu när dom simmar runt över allt och är ca 2cm tycker jag att dom ser ut som mina apelsiner.någon som vet när de brukar få färg eller har bilder på apelsin och pulcher yngel
#2 - 10 augusti 2008 12:25
Dom kan vad jag har hört få för sig dumheter som att vakta varandras yngel. Hörde en bekant som berättade om ett leleupi-yngel som förvirrat sig in hos brichardi-stammen men som sen bodde där även som vuxen. Knepiga fiskar...

//C
#3 - 10 augusti 2008 12:36
det är knepigt.vet du när slöjfenan bildas dom är ca 3-månader nu
#4 - 16 augusti 2008 16:35
Tanganyika-cikliders avanserade yngelvård kan få lite lustiga svängningar ibland.

Jag hade en Daffodil-hane som vaktade en hel koloni Multifasciatus inklusive yngel... Utan minsta intresse för att äta dem vilket övriga Daffodiler hade.

Tror som sagt du får vänta tills du ser stjärtfenan för o veta....
#5 - 17 augusti 2008 12:12
Det är ju inte svårt att se skillnad på Prinsess yngel och Leleupi yngel. Iallafall inte när dom är 2 cm.

MVH/Freddan
#6 - 20 augusti 2008 19:49
Jag är nästan hundra på att det är apelsiner. man har ju varit så inställd på prinsessor hela tiden.ynglen hjälpte ju till och vakta stenröset.Lurad... nu får jag skryta om mina apelsin yngel isället.

Annons