Ap. hona eller hane???

#1 - 8 mars 2009 11:24
Kan någon säga villket kön detta är.
Är själv nästan säker på att detta är en hane, men då jag tänker lämna tillbaka den så vore det bra om jag visste säkert.
Och ja ja vet att inte kortet är optimalt, men kunde inte få till det bättre.
Mvh Lee
Det är en Ap. Bitaeniata
#2 - 8 mars 2009 15:01
Jag tycker den är ganska lik min hona, men hon är inte så stor ännu. Hannen hos mig har bra mycket längre strålar i ryggfenan.
Var har du köpt dem och hur stora är de?
#3 - 8 mars 2009 16:26
Är köpt i Falkenberg på Djurmagasinet och jag har köpt 4st var av 3 är hanar , ca3 cm lång.
Varför jag tror att det är en hane är för att analfenan har blivit längre och det har börjat bildas spjut på stjärtfenan.
Dom andra hanarna jagar denna väldigt intensivt och dom står alla 4 i varsit hörn.
Bilagor:
#4 - 8 mars 2009 17:05
Ok, men om du är säker på att de tre övriga är hanar kanske det är en bättre idé att byta ut någon av dessa istället:)?
Bilagor:
#5 - 8 mars 2009 17:15
Jo, men det är så att jag tänkt byta 2 och jag tänkte ta dom minsta och detta var en av dom.
Får väl ner och fiska i stora baljan igen och byta denna mot en av dom stora, om dom nu har några honor att byta med.
Har inte du en bild på dina fina och var har du köpt dina, kan behöva få tag poå honor på annat sett.
#6 - 8 mars 2009 17:19
Jag köpte mina i Göteborg, men har endast en bild på hannen:
[ATTACH]18123[/ATTACH]
Det ligger nog någon bild på dem i slutet av min tråd som heter "ansjos nya badkar" om du orkar leta;).
Ska kolla om jag kan hitta honan så ska jag fota henne, återkommer....
#7 - 8 mars 2009 17:28
Det bästa jag kunde göra på så här kort tid:
[ATTACH]18125[/ATTACH]

[ATTACH]18126[/ATTACH]
#8 - 8 mars 2009 17:38
Jätte vacker.
Har dina blåa inslag i ansiktet? Försökte fånga mina andra hanar på bild men det var inte lätt, alldeles för mycke grönt som är en stor nackdel när man ska fota.
Har du 1 eller fler honor till din hane?? Är dina kaxiga, mina ger sej på allt i akvariet, scalarer och panduro paret får sej en omgång titt som tätt.
#9 - 8 mars 2009 17:40
Ockej din hona är ju väldigt gul som ap honor brukar ( dom jag stött på) hur är hennes analfena rund eller spetsig? min hona har inget gult inslag bara lite blått i ansiktet annars vit grå. Fin hona föresten
#10 - 8 mars 2009 18:01
Det gula i honorna har jag fått för mig är att det är den honan som är den dominanta av dem, och jag har bara en hona så det är således hon som är dominant. Hannen gör inte många flugor förnär, utan ber nästan om ursäkt för att han lever och simmar i karet men det kan ändras ganska snart:p...
Hela hannen skimrar i blått så det är inte bara i nian han har den färgen. Han är kanske ca 5 cm så det fattas nog lite på längden innan han är färdigvuxen. Honan har en relativt spetsig analfena, även här:).
Bilagor:
#11 - 8 mars 2009 18:11
Ockej.
Jag får väl avvakta ett tag till innan jag bestämmer mej för att byta ut denna.
Skickar in ett kort på den största hanen som är betydligt färggrannare, inte det bästa kortet men jag och kameran kommer inte överäns.
Bilagor:
#12 - 8 mars 2009 18:26
Det ser ut att vara en stilig herre:)...

Annons