Använde FAUNAMOR till vitapricksjukan! Prickarna fortfarande kvar!!

#1 - 21 mars 2007 15:05
Hej.
Jag har gjort som det står på förpackningen att ge droppar dag 1 o 2 o sen 7, men det har inte blivit dag 7 än, men ändå. Prickarna har inte försvunnit på fiskarna!
Kan man hälla i fler droppar nu imellan dagarna, eller blir det bara värre då? Någon som kanske har provat?:confused: Vad hände isåfall?
#2 - 21 mars 2007 23:14
Kör på protozin istället om faunamor inte hjälper. har alltid använt det och det har aldrig misslyckats.
Det hjälper dessutom mot så mycket annat än vita prick så det är alltid bra att ha en flaska protozin i kylskåpet :)
#3 - 22 mars 2007 12:45
Jag hade i en extrados..behandlade alltså dag 1,2,3 - och 8 (blev ju en dag extra där då). Inga bekymmer... Har du lysrör? Släck i.sf belysningen under behandlingen.
#4 - 22 mars 2007 20:53
jag läste på JBL.de angånde behandling och där säger dom att man ska behandla upp till 18 dagar för att garanterat få bort allt, själv kördejag med med faunamor och fick inte bort allt och endå överdosera jag så jag körde igång en till kur sen och körde lite extra en vecka ungefär så nu är nog allt väck ,, kör kuren enda till du inte ser att de finns några kvar mitt tips :D
#5 - 22 mars 2007 21:03
Jag körde en kur 7 dagar.. paus å vattenbyte sen en till kur å paus. Å då försvann det efter andra kuren... Tar ett tag för prickarna att försvinna efter att man medicinerat om jag förstått det rätt..
#6 - 26 mars 2007 13:23
2bias skrev:
jag läste på JBL.de angånde behandling och där säger dom att man ska behandla upp till 18 dagar för att garanterat få bort allt, själv kördejag med med faunamor och fick inte bort allt och endå överdosera jag så jag körde igång en till kur sen och körde lite extra en vecka ungefär så nu är nog allt väck ,, kör kuren enda till du inte ser att de finns några kvar mitt tips :D

men försvinner inte dom "nyttiga" bakterierna då?
låter väldigt bra annars om allt försvinner...:)
#7 - 8 april 2007 12:04
Höj temperaturen till 31 grader, förutsatt att dina fiskar tål den temperaturen.
Då stressar du parasiterna så dom blir mer mottagliga för medicinen. Men se till att ha akvariet bra syresatt eftersom syret minskar iom temperaturhöjning..
Ibland kan man helt och hållet bli av med vita prick genom att värmebehandla. dessa parasiter dör vid en temperatur på 33 grader.

Annons