Äntligen Wii

#1 - 19 januari 2007 17:22
Idag äntligen har vi fått Wii efter ett långt väntande. Här ska spelas. Någon som har tipps på bra spel till Wii?

Mvh Cecilia
#2 - 19 januari 2007 17:26
roligt.. dom som har wii säger att man blir väldigt trött i armarna bara ;)

tror det ska finnas något boxningsspel som ska vara roligt..
vad har du för spel nu?
#3 - 19 januari 2007 17:30
WiiSports som man fick till, och Zelda som alltid varit min favorit. Min man håller på att läsa instruktionerna. Jag får inte bara sätta ihop o trycka på knapparna som jag brukar med tekniska prylar:)
#4 - 19 januari 2007 17:46
miluhe skrev:
WiiSports som man fick till, och Zelda som alltid varit min favorit. Min man håller på att läsa instruktionerna. Jag får inte bara sätta ihop o trycka på knapparna som jag brukar med tekniska prylar:)

hehe kan inte förstå det ;)
wiisports är roligt oxå säger dom (har inget själv)
speciellt baseball
#5 - 19 januari 2007 17:59
jag köpte ett på nätet igår får det på måndag,det låter kanon roligt,bra för barnen dom kan inte sitta stilla o spela dom måste röra på sig det är kanon bra motionera dom med ett tv spel.berätta sen hur det är
#6 - 19 januari 2007 18:05
såg en sida på internet om detta.. man har ju ett band eller vad man ska säga runt handleden så att man inte ska tappa dosan hela tiden eftersom man ska vifta och ha sig med den.. men snöret är tydligen för klent så att det går av efter ett tag så det fanns massor av bilder på trasiga fönster rutor och plasma tv och krukor :D

så se upp när ni spelar och svinga lugnt ;)
#7 - 19 januari 2007 18:10
De enstaka fallen har bara hänt i Amerika. Anledningen var att de inte hade handlesremmen på. Inga remmar kommar att bytas i Europa(ännu). Antagligen var det hela ett reklamjippo
#8 - 19 januari 2007 18:14
åhhh! avundsjuk! fick du ditt idag!? jag hade en leveranstid på flera veckor, de visste inte när de skulle få det!

jag har redan bestämt mig för zelda.... se ska jag sitta tills jag klarar det! nästan iaf! :)
#9 - 19 januari 2007 18:17
Ja jag fick det idag. Bokade det i mitten av Dec. Ska bara göra mat o käka sen så spela spela spela hela natten lång:)
#10 - 19 januari 2007 18:19
miluhe skrev:
De enstaka fallen har bara hänt i Amerika. Anledningen var att de inte hade handlesremmen på. Inga remmar kommar att bytas i Europa(ännu). Antagligen var det hela ett reklamjippo

jo ja vet,, sa dt mest som ett skämt,, tyckte det var gasnak komiskt ;)
#11 - 19 januari 2007 18:51
jag köpte mitt på tradera men visst vart det dyrare men men vad gör man om det är något man vill ha.berätta sen vad som e roligast,när man spelar boxning så ska man ha två handgrejer med ett snöre emellan är det en nunchuck.för jag vill ha 2 såna så man kan köra 2 st mot varandra.fast jag vet inte vad dom heter
#12 - 19 januari 2007 21:59
Rayman Raving Rabbits skal være et bra spill, også det originale Zelda man får på virtuale console er bra

Fikk vår maskin i desember :)
#13 - 19 januari 2007 22:14
fasen va avundsjuk jag blir på er......jag vill oxå ha wii:p ;) .....men wii är ett skitbra spelkonsol och jag har spelat på det hos min kompis....skitbra konsol!!!!
#14 - 19 januari 2007 22:28
Bästa och häftigaste konsolen hitills. Jag var en av alla idioter som köade för att få mitt wii. Men det var det värt...

Med mycket frånvaro från skolan och mycket närvaro framför mitt Wii klarade jag Zelda snabbt....

Fan så kul det är, Och ja trött i armarna blir man...
#15 - 20 januari 2007 01:09
Bara jag som inte hänger med på vad det är? :D
#16 - 20 januari 2007 05:56
Det är Nintedos senaste spelkonsol superrolig. Tex om man spelar golf slår man golfslag med kontrollen. Bowling för man kontrollen som vid riktig bowling m.m. Andra spelare kan inte stå för nära. Spelade till tolv. Ska jobba idag. Armen värker lite idag, får väl träna styrketräning så man orka spela mer:)
#17 - 20 januari 2007 08:31
smegga skrev:
Bästa och häftigaste konsolen hitills. Jag var en av alla idioter som köade för att få mitt wii. Men det var det värt...

Med mycket frånvaro från skolan och mycket närvaro framför mitt Wii klarade jag Zelda snabbt....

Fan så kul det är, Och ja trött i armarna blir man...

vad tyckte du om zelda då? är det det bästa spelet någonsin i zelda genren? jag älskar zelda ocarina of time, är de lika?
#18 - 20 januari 2007 09:33
Hann bara spela Zelda lite på morgonen. Spelade sportspelet på kvällen då vi var 4st. Zelda verkar jättebra tror till och med det kan va det bästa.

Mvh Cecilia
#19 - 20 januari 2007 13:29
Vad roligt det verkar! :D
#20 - 22 januari 2007 21:58
jag måste fråga om man ska spela boxningen sätter man ihop nunchuken med fjärrkontrollen.så uppfattade jag att man skulle göra men då måste man ha dubbeluppsättning av det ju
#21 - 23 januari 2007 08:43
Når du spiller boxingspillet skal du sette dem sammen, ja :)

Har dere lest om de som trodde at når de spilte bowling, så skulle de faktisk kaste kontrollen på tven? Sikte på banen de så på tvskjermen.... :p

Uansett: det beste med Nintendo Wii er at man kan få alle spill som noengang har kommet ut på nintendo's konsoller, helt fra 8 bit'en :) Og det beste der er jo Mario Bros *præhæ*
#22 - 23 januari 2007 11:45
nu har jag fått mitt spel och provat boxning va nog roligast
#23 - 23 januari 2007 13:03
om man vill ha wii online hur gör man då måste man ha en trådlöst internet då eller,jag är så okunnig när det gäller sånt här
#24 - 23 januari 2007 18:24
Man må ha trådløst nett, eller betale ekstra for et adapter, det koster 400/500 kr (i Norge), da får man med ETHERNET-utgang :)
#25 - 26 januari 2007 05:47
Jag har jobbat, spelat Zelda, jobbat, spelat Zelda:) OH vad det är skoj:D
#26 - 26 januari 2007 21:13
hehe... kan rekommendera att tanka ner gamla snes och nes spel till den... riktig nostalgitripp... jag har däremot idag köpt ett 8 bitars... här ska liras duckhunt =)
#27 - 27 januari 2007 09:58
hallå nu förstår jag inte ladda ner hur gjorde du då och 8 bitars vad e det fan jag kan ingenting ju
#28 - 27 januari 2007 10:14
Man kobler spillemaskinen opp mot nettet og laster ned spill. Hvert spill koster så så mange poeng, som du kjøper på forhånd :)

8-bit'en er den første spillemaskinen fra Nintendo, tror den kom ut i 1988. Jeg har min ennå, som fortsatt virker *Nintendogeek at heart* :D

Vandal: hvor kjøpte du 8-bit'en?
#29 - 27 januari 2007 14:43
här e dottra när hon spelar boxningsspelet innan sänggående
#30 - 16 februari 2007 13:52
ÄÄÄÄÄÄÄntligen kom så mitt Wii! Grymt kul att lira Wii sports! Efter en boxningsturnering var jag faktiskt svettig!

Zelda var ju ohyggligt dyrt... men det kommer väl det med..:) Likaså en till handkontroll kostade massa.. :(
#31 - 16 februari 2007 14:39
Vad kul att du fick ett nu. Håll utkik på blocket efter Zelda. Vissa som spelat färdigt Zelda säljer spelet har jag sett. Akta så du inte får träningsvärk i armen i början det fick jag:)
#32 - 16 februari 2007 15:55
haha, jag känner att jag fått lite ont från baseball spelet.. :D

bra ide med blocket, ska jag kolla upp!
#33 - 16 februari 2007 18:14
har sålt mitt spel nu det va inte så roligt som jag hade trot men gick med vinst iallafall.

Annons