Äntligen Rom ;)

#1 - 23 december 2003 14:31
såg att mina små underbara fjärilciklider äntligen fått rom, nu undrar jag lite hur man ska öka chanserna för att den ska överleva och hur långtid det tar för romen att kläckas osv,, hanen vaktar verkligen intensivet! har jagat bort scalarerna ett antal ggr.. hur ska man göra på natten har en Black Ghost så jag vet inte om man vågar släcka lampan? tacksamm för svar, är överlycklig ;) MVH // vigge
#2 - 23 december 2003 14:47
när mina blåciklider hade yngel tog vi metallfolie och svepte runt en stor del av lampan, men hade öppet där fiskparet är och ha lampan tänd. då kan fiskarna vakt även på natten.
#3 - 23 december 2003 14:53
okej, så man ska ha lite tänt så de verkligen ser rommen alltså? har aldrig fått rom förut .. så jag är helt ute på halt vatten på dette området .. så jag är tacksamm för all hjälp jag kan få .. skulle vara jätte kul om det blev nått av rommen, så här till jul ;) de har lagt två olika klumpar med rom och en ensam hane vaktar de båda, honan vaktar ingenting .. ska det vara så? tack för svaret alva `// vigge
#4 - 23 december 2003 16:10
Har du ingen kamera så du kan fota? Vore trevligt att se :)
#5 - 23 december 2003 16:17
har bara en kamera på mobilen ;) förövrigt en bra kamera men dels så är det rätt lite rom och så sitter den precis i bak-kant av akvariet i ett hörn .. trodde de skulle lägga rom i en håla bland stenarna eller bland rötterna .. men silikonet i hörnskarven var tydligen bäst.. men jag lovar att jag ska ta kort när de blir lite större och simmar omkring ;) // vigge

Annons