ÄNTLIGEN mina killis kläcks!!!

#1 - 2 mars 2007 14:51
Har torkat mina killifish ägg nu i 5 veckor, tänkte att det borde vara dax snart att lägga dem tillbaka i vattnet igen...( mitt första försök ) Och 15 minuter senare ser jag små yngel redan simma.. pytte små och galet snabbaaaa....Har dem i en liten hink just nu alla mina yngel akvarium är upptagna utav Ancistrus och svärdbärare yngel dem får nog vänta i hinken ett par dagar så dem kan växa till sig lite så svärbärar-ynglen inte äter upp dem;) eller vad tycker ni?? mina sista svärdbärare föddes en vecka sedan men dem är ca 2 gånger större en mina killi yngel......som håller på att kläckas just nu
#2 - 2 mars 2007 15:24
Jag skulle alla fall inte sätta ihop nykläckta killiyngel tillsammans med dubbelt så stora yngel som äter levande foder. Det kan gå illa förr eller senare.
#3 - 2 mars 2007 15:28
Mata ynglen rikligt så dom växer ordentligt. Beroende på vilken sort det är så växer dom olika snabbt. Skaffa helst ett extra glaskar som yngelakvarium. Finns för 2-300 spänn.
#4 - 2 mars 2007 15:44
Tack så mycket för tippsen;) ska man sätta till sådan värmare eller något i vattnet hos dem nykläckta killifiskarna, å hur länge borde jag ha kvar torven innan jag kan ta bort den från dem , typ ca hur länge varar det tills alla kläckts färdigt ca 1 dygn kanske?
#5 - 2 mars 2007 16:26
Värmare borde du inte behöva, de flesta killies klarar sig med rumstemperatur.

Jag har inga killies nu men jag tog bort torven efter några timmar å torkade om den. Efter nån vecka kan du prova blötlätta samma torv å då kanske det kommer ytterligare yngel
#6 - 2 mars 2007 16:49
Gud så små dem e.... man ser dem knappt juh ;)
vad matar man dem med??
baby foder eller???
#7 - 3 mars 2007 09:03
JBLs Nobil fluid om dom är så små så dom inte kan ta nykläckt artemia eller micromask.

Annons