Äntligen malbäbisar!

#1 - 3 februari 2007 22:03
Snacka om att jag hoppade i luften av lycka när jag i tisdagskväll såg en massa små malbäbisar på rutan och bland växter och grottor. Min första kull!! :D Blev jätte förvånad då jag tyckt att min hane har varit sig lik och inte gömt sig mycket eller legat och fläktat. Köpte mig en ny hona i lördags som är en aning större än den nuvarande mamman. Som är tänkt att hon med skall bli mamma en dag :) Skall låta honorna vara kvar ett tag till i karet och sedan flytta över dem till ett annat kar. För det är väl inte så bra att han skall ligga och fläkta kull efter kull?? Tänkte att han kanske bör vila efter den 1:a kullen. :confused: *osäker* Men ojjjjjjj, vad GLAD jag är. Att de små liven kan få en att le så stort är underbart! Och har ju endå haft detta paret sen i november. ;) Och började med akvariehobbyn förra året i mars. :p:D

Mvh/ Hanna - en överlycklig, nybliven malbäbisägare!
#2 - 3 februari 2007 22:06
Vad är det för sort?
#3 - 3 februari 2007 22:06
Och GRATTIS!! :)
#4 - 3 februari 2007 22:08
Vanliga Ancistrus.. ;) Så inga "märkvärdiga malar" men så betydelsefulla för mig. :) Och tackar så mycket!! :D
#5 - 3 februari 2007 22:13
Vad roligt! kan tänka mig hur glad du blev! jag själv blev överlycklig av att bara köpa en hehe:D
#6 - 3 februari 2007 22:15
Hehe.. asså. :D Jaa, det är så roligt med malar. Fattar mer och mer tycke för dem. Är faktiskt faschinerande djur! Skall du med försöka få malbäbisar? *Nyfiken* :)
#7 - 3 februari 2007 22:25
Grattis Pumis, det är kul med yngel.
Jag hoppas mina ancistrusar ochså ska få yngel så småningom, jag har nu två honor och en hanne tillsamans så det borde bli smått framåt vårkanten hoppas jag.

Obs, har du fixat filtret så dom inte åker in i det ?
#8 - 3 februari 2007 22:36
Tackar så mycket albjohn! :D Håller tummarna på att du med får snart! Jajjamensan pumpen är fixad.. jag i princip flög i karet och satte på en nylonstrumpa (de enda jag kunde göra då) och det funkar såpass bra att de får sitta på. :) Jag vaktar de små liven som en hönsmamma. ;)
#9 - 3 februari 2007 22:40
Grattis :P
#10 - 3 februari 2007 22:44
Tackar så mycket Richard.R! :D
#11 - 3 februari 2007 22:48
Pumis skrev:
Hehe.. asså. :D Jaa, det är så roligt med malar. Fattar mer och mer tycke för dem. Är faktiskt faschinerande djur! Skall du med försöka få malbäbisar? *Nyfiken* :)

Ja samma som mig då jag tycker mer om mer om dom ju mer jag ser av dom:) Jepp jag har 2 bruna ancistrus nu och 1 guld och jag väntar på att dom ska växa till sig och bli könsmogna. Jag ska köpa ett större akvarium och köpa fler arter av dom. Så lite avel ska jag nog allt ha på dom.:)
#12 - 3 februari 2007 22:52
Jag hoppas med på malbäbisar snart.
Flyttade över min hanne och hona i ett eget kar förra helgen så dom kan få vara ifred och producera.:-)
Var nere nu ikväll och tyckte att hannen låg och fläktade i kokosnöten men kunde inte se några romkorn men han kanske bara låg och övade.
Det ska bli skoj och se om det blir några.

Pumis,fick du många bäbisar?:-)
#13 - 3 februari 2007 23:02
Liinda: Så skoj! Vad kul med en guldancistrus med! :D Jag har bara "bruna" men är lite sugen på att skaffa mig en guld.. men då måste de ju växa till sig först. :p

Stegu75: Åååhhh, då håller jag mina tummar på att du med snart får. Tror säkert att han fläktar på riktigt.. eller är han en skojare som kanske lurar dig. *skrattar* :p:D Jag vet inte exakt hur många jag fick eftersom de gämmer sig en del nu, men jag har kunnat räkna till 20 stycken. Så det vet jag säkert att jag har. :)
#14 - 3 februari 2007 23:07
Tack så mycket för att du håller tummarna.Hoppas att han inte skojar med mig Pumis.:-)
Dom bråkade lite igår kväll när jag var nere så då kanske han letade efter en bra grotta till dom.
Tycker dom ser coola ut när dom är små bäbisar.
Jag får vänta och se.
#15 - 3 februari 2007 23:38
sticker in en fråga bara. guld färgade malar menar ni albino malar då. altså gula till färgen? Fick för mig att dom hette albino men dom kankse heter guld vad vet jag he he
känns nästan dumt å fråga men man lär sig inget om man inte frågar .
#16 - 3 februari 2007 23:48
Morriz skrev:
sticker in en fråga bara. guld färgade malar menar ni albino malar då. altså gula till färgen? Fick för mig att dom hette albino men dom kankse heter guld vad vet jag he he

känns nästan dumt å fråga men man lär sig inget om man inte frågar .

Ja jag menar iaf albino malar men det blir att man säger guld bara för att dom är guldfärgade. Men ja det är albino ancistrus:)
#17 - 3 februari 2007 23:49
Pumis skrev:
Liinda: Så skoj! Vad kul med en guldancistrus med! :D Jag har bara "bruna" men är lite sugen på att skaffa mig en guld.. men då måste de ju växa till sig först. :p

Ja jag har nyligen skaffat den:) Ja jag tycker dom kan växa lite snabbare men jag får ha tålamod:)
#18 - 3 februari 2007 23:50
okej tack för svaret. jag har 2 stycken guld malar då :D dom la 3 ägg och 2 överlevde. såg att Pumis fått 20 yngel! lägger guld malar mindre ägg eller va de bara en kass kull så att säga?
#19 - 21 februari 2007 15:58
albjohn skrev:
Grattis Pumis, det är kul med yngel.

Jag hoppas mina ancistrusar ochså ska få yngel så småningom, jag har nu två honor och en hanne tillsamans så det borde bli smått framåt vårkanten hoppas jag.

Obs, har du fixat filtret så dom inte åker in i det ?

Ursäkta att ja lånar denna tråd lite. Hur ser ni skillnad på hona/hane?

Annons