Äntligen igång igen :) + en fråga

#1 - 20 december 2006 18:35
Äntligen är man igång igen. Startat upp mitt "stora" 54 liters kar förra veckan. (Får tyvärr inte plats med nått större. Där av "stora" :P) Efter ha haft nått i det som gjorde att ALLA mina guppy yngel dog o alla andra fiskar med tyvärr. Så idag var det dags att sätta i nya fiskar.

Så nu simmar det både Musse Pigg Platys (bara 3 st med tanken på storleken) och guppy där i. Ska bli så skoj att få yngel igen och se dem växa upp.

Fråga ang Musse Pigg Platys. Är det bara jag som tycker att Musse Pigg blir mer o mer djävulen. Var väldigt svårt att hitta fiskar med fina musse pigg tyvärr...
#2 - 20 december 2006 21:27
Mer och mer lik djävulen? *förbryllad*
#3 - 21 december 2006 08:52
Mmm precis vad jag menar. Det svarta på Musse Pigg tycker jag blir mer o mer. Dom som fanns här hade svart ut på stjärtfenan så det såg mer ut som djävulshorn är som musse pigg öron.

http://wolfgirl82.zoto.com/img/45/1da67adb46a593d1442ff7a24763afe9-.jpg

En dålig bild på min platy hona...Tycker inte det ser ut som Musse Pigg utan mer som djävulen som sitter på bakfenan.
#4 - 21 december 2006 09:33
Eller så blir den mer lik en varg, eller hur Wolfgirl;) ?
Teckningen på fiskar ändrar sig ibland med stigande ålder och även om den är stressad eller mår bra med för den delen.
#5 - 21 december 2006 09:51
Haha, vilken häftig "djävulsplaty"!;) Har nog aldrig sett såna förut faktiskt.. Mina musse är i alla fall just bara musse :)
#6 - 21 december 2006 13:10
Tyvärr så är nog detdär ingen "musse", utan troligtvis en kombination av stjärt-teckningen "moon" (den runda fläcken) och "comet" (svarta spröten).
Musseteckningen brukar ju ligga på själva "stjärt-roten", och ej på fenan.
Gå in på Monas platysida och läs under "odlingsformer":
http://www.monas.se/platys.htm

Men JÄTTEFIN var den iallafall :)
Bara att gratulera till vacker firrevirre!
#7 - 21 december 2006 14:38
Ansjo: Ja vem vet. Kanske kan få vargplatys :P Skulle vara roligt :p

Healena: Tack för länken. Hmm synd om det är så att de är en korsning, då jag verkligen vill ha Musse Pigg Platys.

Mm dom är jätte fina. Så de får simma kvar i karet även om de inte är musse pigg platys. Hanen är iaf en ren musse pigg :)

Annons