äntligen ett nytt akvarium=)

#1 - 3 januari 2009 17:01
Äntligen har man införskaffat sig ett nytt akvarium, dock är den på 167L men det e då bättre än mina 65L jag hade tidigare =)

fick ett bra begagnat pris för hela paketet,mat,moduler,pump,bänk osv...
[FONT=Arial][COLOR=#810081]http://www.geting.se/viewimage.php?image=142564-akv.JPG[/COLOR][/FONT]
#2 - 3 januari 2009 17:03
Allt är snyggt, förutom alla låtsas skeppsvrak, osv. Förstör hela intrycket av akvariumet.
Bilagor:
#3 - 3 januari 2009 17:12
Jag håller nog fan med där, bort med plastleksaker ur karet!

Annars jättefint!
#4 - 3 januari 2009 17:17
behövde något som täckte den tomma ytan till en början,väntar på att växterna ska ge lite knoppar därför satte jag dit skeppet, hoppas bara jag slipper alla j*kla alger o sniglar jag haft :( men visst skeppet är tragiskt =)
#5 - 3 januari 2009 17:26
Bra kap annars, den modulen kostar mer än karet inklusive alla tillbehör! Hoppas du fick bra pris!
#6 - 3 januari 2009 17:27
Då får du vänta länge. ;)

Om du vill ha den ytan täckt närmaste året så tycker jag att du ska ta väck skeppet och plantera en ny växt där istället. ;)
#7 - 3 januari 2009 17:28
JojjeN skrev:
Då får du vänta länge. ;)

Om du vill ha den ytan täckt närmaste året så tycker jag att du ska ta väck skeppet och plantera en ny växt där istället. ;)

Ja det lär vara väl investerade 50 spänn!
#8 - 3 januari 2009 17:28
jag betalade 1200:- för allt
#9 - 3 januari 2009 17:30
Leo_Zvar skrev:
jag betalade 1200:- för allt

Klockrent pris.
Men detta fick mig att komma på en trådstart :)
#10 - 3 januari 2009 17:31
vad för trådstart ? :P

säljes & köpes ? ;)
#11 - 3 januari 2009 17:50
Leo_Zvar skrev:
vad för trådstart ? :P

säljes & köpes ? ;)

Du får se :)
#12 - 3 januari 2009 17:52
jag tycker det ser bra ut. dock hade jag tat veck alla plastgrejor. och planterat andra växter (är det hornsärv du har?,såfall är det en flytväxt). köp lite nya växter så får du utrymmet uppfyllt.
#13 - 3 januari 2009 19:57
Flaxss skrev:
jag tycker det ser bra ut. dock hade jag tat veck alla plastgrejor. och planterat andra växter (är det hornsärv du har?,såfall är det en flytväxt). köp lite nya växter så får du utrymmet uppfyllt.

Hornsärv är både till flytande och plantering på botten, hornsärven har jag till för algerna så jag inte får tillbaks som jag hade tidigare.
#14 - 3 januari 2009 21:26
Leo_Zvar skrev:
Hornsärv är både till flytande och plantering på botten, hornsärven har jag till för algerna så jag inte får tillbaks som jag hade tidigare.

honrsärv bildar inte rötter och kommer ruttna i änden som är i gruset (oftast ruttnar det!)det är enbart en flytväxt. låt hornsärven flyta och köp någon annan växt som ''får'' rötter. finns många snabbväxande växter som hjälper att minska algerna som cabomba och vattenpest och vallisneria.
#15 - 4 januari 2009 10:10
Flaxss skrev:
honrsärv bildar inte rötter och kommer ruttna i änden som är i gruset (oftast ruttnar det!)det är enbart en flytväxt. låt hornsärven flyta och köp någon annan växt som ''får'' rötter. finns många snabbväxande växter som hjälper att minska algerna som cabomba och vattenpest och vallisneria.

märkligt, vart kommer rötterna ifrån som jag stoppat ner i gruset då ? =)
#16 - 4 januari 2009 10:14
Leo_Zvar skrev:
märkligt, vart kommer rötterna ifrån som jag stoppat ner i gruset då ? =)

Då är det nog inte Hornsärv du har;).
Det brukar funka att förankra Hornsärv i gruset, men efter en tid så brukar den biten som är under gruset/sanden multna, och växten släpper från jordelivet och flyter omkring istället:).
#17 - 4 januari 2009 10:16
var djurmagazinet som sålde detta, där stog det hornsärv..
När jag plantera så fanns det gott om rötter... :S
#18 - 4 januari 2009 10:18
Bild kanske, så du säkert vet vad du har i karet...?
Det är inte första gången det står fel på infon i affärer och säkert inte den sista heller, om det nu är fel info;).
#19 - 4 januari 2009 10:34
[FONT=Arial][COLOR=#0000ff]har precis matat dom nu därför ligger käk på botten..men är e en bild[/COLOR][/FONT]
[FONT=Arial][COLOR=#0000ff][/COLOR][/FONT]
[FONT=Arial][COLOR=#0000ff]http://www.geting.se/viewimage.php?image=142724-horn.JPG[/COLOR][/FONT]
#20 - 4 januari 2009 10:37
Ligger det så mycket mat kvar på botten så kan du prova att dra ner på maten ett par snäpp;).
Det ser ut som Hornsärv ja, men jag tycker det låter konstigt att de fick rötter.
Även det disiga i vattnet kommer förhoppningsvis att försvinna av sig själv om ett par dagar, har du även ny sand i karet kanske?
#21 - 4 januari 2009 10:56
längst ner har jag ny sand,ovanpå den nya sanden har jag den gamla sanden,
va inte mycket mat jag gav dom men pumpen gör så att maten far ner till botten så snabbt, malarna tar ändå hand om dedär om inte scalarerna äter upp de.

får väl återkomma angående växten, se om den klarar sig eller inte men det fanns då gott om rötter från butik.
#22 - 4 januari 2009 11:12
Ok, men den kommer säkert att överleva, bara att den kanske släpper från underlaget efter en tid:).
Det är nog den nya sanden som gör att det är lite grumligt, och det brukar lägga sig efter ett par dagar.
#23 - 4 januari 2009 12:33
Leo_Zvar skrev:
längst ner har jag ny sand,ovanpå den nya sanden har jag den gamla sanden,

va inte mycket mat jag gav dom men pumpen gör så att maten far ner till botten så snabbt, malarna tar ändå hand om dedär om inte scalarerna äter upp de.

får väl återkomma angående växten, se om den klarar sig eller inte men det fanns då gott om rötter från butik.

kan du inte rycka upp en med rötter och ta kort på ?
#24 - 4 januari 2009 12:39
Flaxss skrev:
kan du inte rycka upp en med rötter och ta kort på ?

näe jag rycker inte upp dom nu, känns rätt meninglöst då det redan är grumligt som det är.
#25 - 5 januari 2009 15:26
Nu har äntligen dimman lagt sig =)
flyttat lite på planterna.

[FONT=Arial][COLOR=#0000ff]http://www.geting.se/viewimage.php?image=142941-akva.JPG[/COLOR][/FONT]
#26 - 5 januari 2009 15:31
Var ju inte världens största bild O,o Går det att förstora den på något sätt? Annars kan du lägga ut på någon annan sida.
#27 - 5 januari 2009 16:02
vet inte vars jag kan lägga ut bilden mer än på geting.se
#28 - 5 januari 2009 16:19
Leo_Zvar skrev:
vet inte vars jag kan lägga ut bilden mer än på geting.se

kolla om du gillar att ladda upp bilder på Pixbox.se
#29 - 5 januari 2009 16:26
eller www.imageshack.us (Bästa sidan enligt mig, många alternativ på hur man vill ha bilderna, storlek osv)
#30 - 5 januari 2009 17:15
#31 - 5 januari 2009 17:16
tror jag blir galen, får inga bra bilder även om jag har en grym kamera.
#32 - 5 januari 2009 17:42
Leo_Zvar skrev:

svårt att se på bilden vad det kan vara för växt

Myriophyllum aquaticum, den får rötter.

annars tycker jag det liknar Hornsärv men jag har aldrig sett med rötter.

Annons