[quote=Hualilai]Hej och tack, hon är helt underbar! (Tror att det är en hon) :D
Jag hittade jättefin 0,5 mm sand på djuraffären så det har jag i hennes akvarium :)
Jag ahr också märkt att temperaturen går upp och ner... men är på 20-22 grader för det mesta.. Det med frysta petflaskor låter bra det ska jag prova! har annars funderat på att typ lägga isbitar i vattnet men det verkar bättre med flaskor :p Jag ska köpa en kompis till henne också, är lite ensamt för henne att vara själv =/ hur många har du? spelar det någon roll om man köper en hane eller hona? :)[/quote]
Att lägga i isbitar i vattnet är nog ingen bra ide´.Vattnet får absolut inte vara enbart kranvatten det måste till vattenberedningsmedel för att ta bort alla tung metallerna i vattnet.Petflaskor funkar bra om man är noga att byta ofta, annars går det bra att ha en bordsfläkt bredvid akvariet.Jag har slälv tre axoloter men det lutar nog åt att min lekustiska hona snart dör:( tyvärr värmen och något annat som jag tyvärr inte vet vad det är gör att hon sakta tynar bort....har inte ätit på en månad nu och hennes axolotl "kompis" har tuggat sönder två av hennes ben innan jag hann flytta henne till ett annat akvarium.Så jag kan säga att de axoloter jag har är inte i behov att ha kompisar.Nu står jag här med tre axoloter i tre akvarium och ingen kan vara tillsammans med någon annan!!!:confused: Axoloter kan vara väldigt aggressiva på varandra och de drar sig inte för att bita av ben osv. av varandra om man har otur!!!Vissa har tur och kan ha flera axoloter tillsammans men har man otur så blir det som jag har det just nu!!För börjar de hugga och bita på varandra är det bara att separera dem för annars kommer det att sluta illa för någon av dem tyvärr!!Hoppas aatt jag inte har skrämt upp dig nu, men jag ville bara informera dig om vad som kan hända.Vad har din axolotl för färg??Vore kul att se bild på den!!!Lycka till!!!:D