Äntligen är mitt första akvarium beställt..

#1 - 2 februari 2006 19:08
..larvigt att skriva det här, men e bara så glad. Har ju läst i det här forumet var och varannan dag och blir snart äntligen en av er på riktigt :). Tack till Heeke för tipsen om filter och doppvärmare. Valde just dom du rekommenderade. Hoppas nu filtret är tyst nog för "gubben" som är lite väl lättväckt.
#2 - 2 februari 2006 20:08
Välkommen!

Det är hur kul som helst just den där pirrande förväntningen att starta ett nytt akvarium. Lycka till. Började själv i julas och är än så länge helnöjd med mitt val av ny hobby.
Fick föresten vårt alldeles första yngel i förrgår. Ett ensamt litet guppyyngel låg och skvalpade vid ytan i vårt stora akvarium. Antar att det inte var ensamt förut men syskonen hade redan hunnit bli uppätna men det ynglet lever och frodas nu i en liten yngelbur :)
#3 - 2 februari 2006 20:39
[QUOTE=Anjodar]..larvigt att skriva det här, men e bara så glad. Har ju läst i det här forumet var och varannan dag och blir snart äntligen en av er på riktigt :). Tack till Heeke för tipsen om filter och doppvärmare. Valde just dom du rekommenderade. Hoppas nu filtret är tyst nog för "gubben" som är lite väl lättväckt.[/QUOTE]

Vilken storlek?
Bilagor:
#4 - 2 februari 2006 22:06
Grattis
Snart är du lika "körd" som resten av oss

akvarist är snarare ett syndrom än hobby :P
#5 - 3 februari 2006 06:10
[quote=figo]Vilken storlek?[/quote]
Ett 129 liters hörnakvarium.
#6 - 3 februari 2006 07:18
Vi har sammanställt några tips på vår klubbsida, kanske hittar du något för dig.
http://www.kramforskoi.com/akvarierod.htm
#7 - 3 februari 2006 13:30
[quote=Kramfors]Vi har sammanställt några tips på vår klubbsida, kanske hittar du något för dig.
http://www.kramforskoi.com/akvarierod.htm[/quote]
Suverän info. Kändes skönt att jag hade mycket av informationen redan (har som sagt "hängt" här i forumet ett tag :) . Hittade dock en del matnyttigt på eran sida. Tackar och bockar!!
#8 - 3 februari 2006 14:02
Lycka till med akvariet! Visa gärna lite bilder när du är klar.
Detta forum räddade mig när jag skaffade mitt! Finns mycket kompetenta akvarister här..som tur är! :)

Annons