Äntligen är jag nöjd med mitt haplochromis-kar!

#1 - 12 maj 2010 21:05
[attach]34551[/attach]

Det tog 5 månader från inköp ganska exakt tills nu. Blev inte riktigt nöjd med inredningen samt med vilka fiskar jag råkade köpa. De färgade ju inte ut!!!!
Dessutom var där flaggelater och tråkigheter. Känns som om det blivit bra nu så jag köpte den där fisken som jag såg hos Nol Ciklidhobby vid föreningsavslutningen: Aulonocara Stuartgranti Chiloelo!!!

[ATTACH]3069[/ATTACH]

[ATTACH]3070[/ATTACH]

Lite för dyr för min smak men jag gjorde det!!! Han åkte på duktigt med stryk förstås. Det verkar som om malawiciklider hatar onaturligt röda fiskar. De ska helt enkelt bara dö. Men nu börjar fenorna läka ihop igen och det värsta jageriet är över.
admin
Christian Alfredsson
#2 - 13 maj 2010 06:45
Ser ut som VC10 (milomo tror jag) i karet. Det blir sjukt snygga hanar när de färgat ut men man får vänta länge på dem. Behöver bli uppemot 15-20
admin
Christian Alfredsson
#3 - 13 maj 2010 09:42
Vet du att du i inställningarna ställt in så att man måste vara inloggad för att se din blogg.?
#4 - 13 maj 2010 09:44
Jag har själv svårt att bli nöjd med mina akvarium. När det börjar bli "klart" kommer jag på något annat som man skall göra om det till... omständiga jag... :D
#5 - 13 maj 2010 17:37
Du har helt rätt. 3 st Placidochromis Milomo Red Super VC10 plaskar runt i karet.
1 hane & två honor om det vill sig rätt...
I affären var hanen blekare och mer rosa på kroppen samt hade blåare huvud. Hemma blev han randig med röda fenor? Han är ca 8-10 cm än bara iofs...ska bli roligt att se hur han utvecklas!

Nu har jag ställt om blogginställningarna till offentlig blogg. :p
Ha det gött//Karin

[QUOTE=admin;bt31413]Ser ut som VC10 (milomo tror jag) i karet. Det blir sjukt snygga hanar när de färgat ut men man får vänta länge på dem. Behöver bli uppemot 15-20[/QUOTE]
#6 - 13 maj 2010 17:39
Just idag kom jag ju på att jag minsann INTE var nöjd med mitt kar ändå. Något gult fattades! Funderar nu på en aulonocara baenchi eller maleri också... :d

[QUOTE=C.Ciklid;bt31415]Jag har själv svårt att bli nöjd med mina akvarium. När det börjar bli "klart" kommer jag på något annat som man skall göra om det till... omständiga jag... :D[/QUOTE]
admin
Christian Alfredsson
#7 - 14 maj 2010 07:48
Synodontisar då? Saknar du inte dem lite?
#8 - 14 maj 2010 14:13
Gillar de små söta mini synodontis som ses mer & mer i handeln.
Men de älskar att äta yngel. Har synodontis polli samt valentiana i mitt stora malawikar redan.
Köpte ett a.maleri-par idag. Hanen var halvt utfärgad. Det fanns fina baenchi bredvid men de blir för trökigt blå på kroppen senare.
Maleri skulle bli mer heltäckande gul. :)

[QUOTE=admin;bt31418]Synodontisar då? Saknar du inte dem lite?[/QUOTE]
#9 - 6 augusti 2010 19:36
Malerin är knallgul nu och han har fixat yngel! Super vc10 är i lektagen och är totalt utfärgad. Jättesnygg. Men ca 10-13 cm

Annons