efter veckors väntande fick ja igår det nya akvariet, förra gick sönder i frakten :( inrett det "sparsamt" hehe, en stor rot i mitten, "lite" småsten och ettt par till större stenar å rötter, blästersand i botten, var idag å köpte x antal växter och ett par red crystal räkor :) dem åker runt för full fart å utforskar, måste säga att jag är nöjd över inredningen, kanske lite för mycket sten dock :P
fått igång pmdd också, så nu borde växterna växa gott, tyvärr har jag ingen kamera men ska fixa det tills imorgon, akvariet är på 240 liter för övrigt.
nu till frågorna :) alla dessa små syrebubblor överallt, hur lång tid tar det tills dem är borta? dem sitter på växter å rötter m.m.
en av räkorna har typ som små stenar eller vad man ska kalla dem i "magen" ? ser ut som små prickar i magen, rom på väg att befruktas kanske?
nån som kan tipsa om nå vänliga malar som inte äter mina räkor, städar bra och bra på att föröka sig kanske? :) hade tänkt köpa 2st, en hona å en hane, dem bör ju finnas hos akvarielagret, undrade mest om nån visste nån bra art ? dem bör helst inte bli större än ett par cm heller.
bilder kommer så snart som möjligt :)