Ursprungligen skickat av gosatta
vad är dina vattenvärden? Det är klart man kan ha 3 par i det akvariumet men själv tycker jag nog ja ett är väll bäst men 2 kan gå. De vanligaste sättet att få ut par är j uatt köpa en grupp ungdjur och låta dom växa upp tillsammans. Men som sagt ge dom tid, mycket tid. Visst ibland leker scalarer första dagen dom kommer ner i burken ibland kan det ta upp till ett år! Sedan vet jag inte vad du har för scalarer? Ibland ser nämligen inte olika odlningsformer på varandra som samma art.
Mina VF tex. vägrade acceptera dom odlade fast den lilla honan så gäääärna ville ha en av dom ståtliga hanarna men dom beblandade sig inte alls.
Men se tillatt ge dom det bästa vattnet, kolla vilka som verkar vara ett par rensa sen ut lite (mitt första par lekte aldrig förens alla andra va borta, men sedan fortsatt edom leka när det kom nya) sen ge dom tid tid tid
Alla värden är bra. Jag har tidigare haft problem med nitrit men det var bara 0,3 mg så det var inte direkt skadligt. Nu är det i alla fall nere på 0 igen.
De två senaste jag köpte ser lite konstiga ut jämfört med mina andra. De är väldigt trubbiga i nosen. Ser ut som om de krockat nästan. Hahahaha... Sen är deras ryggfenor inte alls så höga som mina andras. De är mörkare i sina färger på ryggen också. Vet inte om jag ska lämna tillbaks dem eftersom jag såg att den ena har antydan till glosögon och den andra har en grå hinna på ena ögat. Jag såg inte det förrän jag kom hem och hade släppt i dem.