Hej idag köpte jag ett begangnat 170L med pump,doppvärmare,termometer,extra luftbubbelpump,magnetskrapa,flingfoder,maltabletter,vrak,3 stockar,bakrundsbild och stenar det kosta 1700kr,Jag har tänkt att ha 3skalarer,2Kyss gurami,4Bilbuk,2malar,2 Ballong molly och någon stimm fisk går det braa????:)
Hej!
Bra saker att tänka på:
*Vet du om ditt akvarium är tätt? Fyll upp det med vatten och låt det stå i ett par dagar och kolla att det inte läcker. SEDAN kan du börja med inredning, stenar, växter och vad du nu vill ha. Läcker akvariet, får du höra av dig!:)
* Börja alltid med bara några få, ganska tåliga fiskar (läs på artbeskrivingarna här på Zoopet, så du inte tar en känslig fisksort. Då kan de dö). Tre-fyra stycken kan vara lagom i ditt akvarium. Låt dessa vara ensamma i akvariet i drygt en månad. Därefter kan du köpa mer fisk.
* Jag tycker personligen att det är snyggast i akvarier som inte blandar för många fisksorter. Det kan se plottrigt ut annars. Kanske du kan begränsa dig
till 4 olika sorter som du vet passar väl ihop?
* Som bakgrundsplansch blir det nästan snyggast med blå eller svart plansch.
Då ser man dina fiskar och växter bättre. Enklast att tejpa fast på utsidan och baksidan av akvariet. Då kan du enkelt byta senare om du vill.
Lycka till med ditt akvarium och berätta gärna hur det går!