Äntligen!

#1 - 24 januari 2011 10:22
[INDENT]Idag så kommer sambon följa med mig till zooaffären, och förhoppningsvis godkänna det kar jag sett ut åt oss. Har siktat in mig på ett 98 liters kar med väljvd framruta. Ser så fram mot att få ha ett kar hemma. Har under flera år haft flera kar igång på jobbet (jobbar som lärare) Men nu är det dags att få börja inreda ett hemma också. Inredningsförslag (bildlänkar) till kar i liknande storlek mottages tacksamt :-) [/INDENT]
#2 - 24 januari 2011 10:49
Hej Robinason!
Nu har tydligen din tråd hamnat i en ny kategori. Jag skrev ett inlägg och svarade på ett annat i tråden - men det blev raderat av någon knepig anledning. Jag la upp lite bilder på ett 98-literskar med välvd ruta men det verkar som att det kanske inte hör till ämnet... Jag kan lägga upp bilderna igen så får vi väl se om de blir raderade igen...?

Som sagt, jag har haft ett sådant 98-literskar med välvd ruta och har haft några olika inredningar beroende på vilken typ av ciklider jag haft i karet.
Här är några bilder på olika varianter - jag vet inte vilken typ av inriktning du vill ha i karet, men det går att göra ganska mycket med 98-liter.:)
Bilagor:
#3 - 24 januari 2011 12:36
mats du är lätt en av de bästa inredarna jag sett!
#4 - 24 januari 2011 12:42
hannesc skrev:
mats du är lätt en av de bästa inredarna jag sett!

Jag bockar, bugar och rodnar![:o]
Men, du och alla andra på forumet är fenomenala på att få till inredningar, så jag är i gott sällskap!
Hoppas Robinason hittar lite inspiration, dels från bilderna ovan och även genom att kika runt i trådarna här på zoopet - det finns så mycket fint att titta på!:)
#5 - 24 januari 2011 13:14
Håler med Hennes =) Mats.. Vi lyfter på hatten ;)
Robinason vad har du tänkt hålla för fisk i karet? eller räkor kanske? Eller har du tänkt dig någon speciell världsdel?

/Tommy
#6 - 24 januari 2011 13:42
Hej Robinason!

Nu har tydligen din tråd hamnat i en ny kategori. Jag skrev ett inlägg och svarade på ett annat i tråden - men det blev raderat av någon knepig anledning. Jag la upp lite bilder på ett 98-literskar med välvd ruta men det verkar som att det kanske inte hör till ämnet... Jag kan lägga upp bilderna igen så får vi väl se om de blir raderade igen...?

Som sagt, jag har haft ett sådant 98-literskar med välvd ruta och har haft några olika inredningar beroende på vilken typ av ciklider jag haft i karet.

Här är några bilder på olika varianter - jag vet inte vilken typ av inriktning du vill ha i karet, men det går att göra ganska mycket med 98-liter.:)

nyfiken gul på din sand..vad är det för sort..
#7 - 24 januari 2011 14:06
pernilla78 skrev:
nyfiken gul på din sand..vad är det för sort..

Sanden vet jag inte riktigt vad den heter, men det är en mycket finkornig ljus sand. De hade denna sand i omärkta 5-literspåsar i butiken. Välsorterade affärer brukar ha ett brett utbud på olika sandvarianter, så det är bara att kolla in vilken man tycker är snygg och tror passar de fiskar man vill ha!:)
#8 - 24 januari 2011 18:58
Hej Robinason!

Snacka om att få mängder med inspiration, tack Mats!
#9 - 25 januari 2011 09:28
Bockar och tackar för de fina bilderna. Min tanke är att smyga igång karet med lite räkor, och tetror. Kommer nog att försöka hålla mig till sydamerika, iaf bitvis...:-/ (så får vi se hur det slutar....)

Annons