Nja, jag är ute efter ett kar med bara neontetra och neontetrans optimala biotop, har ett 100-liters med bara guppy som fungerar så bra att jag måste testa ett till.. Och så har jag ett 300 liters som sällskaps, med slöjisar, molly, svärdbärare och ancistrus..
Optimal biotop är egentligen inte ensamma, vad jag vet så finns de i vatten som innehåller FLERA olika arter...:D Men en "städmal" skall väl ändå finnas i karet? Vill du ha någon mindre så kan du ju köpa några "Ottosar", trevliga små gynnare som inte skadar växterna...men om du menar "optimal" för att få ett så snyggt akvarium som möjligt så ok för att hålla dem ensamma i en grupp, men NÅGON annan tetra som "accentfärg" skulle inte skada (för att framhäva Neonerna alltså....), ett "par" eller en liten grupp (4-5 stycken?) av någon större lugnare tetra som till exempel Robertsitetra kanske? Men gör du som du tänkt, och bifoga sedan bilder så vi får se hur det blev....:)
PS: du verkar ha lite väl mycket fart på filtret och som någon annan skrev så skulle jag utnyttja hela akvariets höjd och fylla så högt som möjligt med vatten, samt skippa bubblet...DS[:-110]