Mumin skrev:Mina kuhliiålar visar sig mer och mer, just på eftermiddagarna, så varför inte låta sonen få sina kuhlii?
En annan söt sak med dem är att när jag gör vattenbyte så tycker de att det blir för kallt och slingrar sig runt doppvärmaren allihop.....
Nubi skrev:Vad söta!! :D:D
De är otroligt charmiga tycker jag, änn så länge håller inte mina två ihop. De lever på varsin sida av karet.
Jag ska definetivt skaffa fler :D:D
Nubi skrev:Det Finns mängder av olika teckningar på khuli ålar
titta på den jag köpt. Har själv bara Bruna kanel khuli ålar. och så nu denna, den heter Banana, vi döpt den :D
http://zoopet.com/forum/showthread.php?t=131008&page=24
karrokaja skrev:fick lek på mina 2 kuhlisar för måååånga år sen;)
Har nästan glömt bort denna charmiga fisk... men nu ska jag fan köpa ett par stycken:) kanske får lek igen?
Grothras skrev:Har nog Kuhli som favoritfisk. Hade ett ar när jag ar ygnre och de levde 6 år om inte ännu längre. Sen tycker jag att det är ganska kul att fiskarna inte alltid visar sig det ska ju vara lite kul när man väl fr se dem:) Har 4 stycken i mitt akvarium som är på 325 liter. De brukar dock alltid komma fram vid matning.
ImPulse skrev:Sjukt fina fiskar. Har ett par stycken själv, ser sällan till mina dock. De gömmer sig väl under en rot eller något.
Dexter skrev:Wow, det måste du vara stolt över för det är väl ändå inte helt vanligt? De är charmiga! Älskar deras skägg! :D
Nubi skrev:Rätt förhållanden får man lek på allt :D Tror inte de är svåra, mer att de kanske har andra fiskgranar som äter upp khuli bäbisarna
karrokaja skrev:Nej det är inte vanligt... men det har blivit vanligare med åren eftersom skötseln av akvarier är bättre.. jodå stolt som en tupp.
Det roligaste var ju att jag inte gjorde nånting åt karet.. jag bytte vatten och så men jag räknade INTE med att få kuhlisar, en ren överaskning.
Men kul var det:)
Kuhliiyngel gräver ner sej i sanden och hänger där ganska länge så dom klarar sej mot det flesta fiskarna...
Jag skulle suga botten och när jaag körde ner slamsugen i gruset så myllrade det uåå små 3cm långa maskar...:d
karrokaja skrev:Nej det är inte vanligt... men det har blivit vanligare med åren eftersom skötseln av akvarier är bättre.. jodå stolt som en tupp.
Det roligaste var ju att jag inte gjorde nånting åt karet.. jag bytte vatten och så men jag räknade INTE med att få kuhlisar, en ren överaskning.
Men kul var det:)
Kuhliiyngel gräver ner sej i sanden och hänger där ganska länge så dom klarar sej mot det flesta fiskarna...
Jag skulle suga botten och när jaag körde ner slamsugen i gruset så myllrade det uåå små 3cm långa maskar...:d
Lineli skrev:Vad fina Kuliålarna är, riktigt fin teckning på dem.
Min Kuli är framme en del på dagarna och har visat sig mer sedan den fick fler gömställen, kanske jag skaffar en till om några veckor.
Lycka till med kulisarna!