Ännu fler foton. Vacker fågelsång vid stugan. Utan ljud tack&lov

#1 - 24 juli 2008 23:08
Fyllekvällen och dagen efter. Det tar på krafterna att ha kul. Reagerade på blixten med att tigga mat
#2 - 24 juli 2008 23:24
Fantastiska bilder! Vad är det för fågel och hur kunde du komma så nära? Trodde det var allmänt känsligt... Vad hade du för utrustning?
#3 - 26 juli 2008 21:28
Hade en Canon EOS 350D ur kartongen bara. Kanske 50cm från boet stående på soffan som syns. Boet är det inringade. Jag fick alltså hålla kameran över huvudet så nära taket det gick och sen vicka för att se resultatet och vicka hit&dit. Var ut idag och tänkte bland annat fota dom igen. Jag gjorde dock ett stort misstag och tog stöd mot taket. Fågelbo = kvalster = kvalster runt boet = fullt med kvalster på händerna på dumskalle. Småsmåsmå yttepytteminikvalster som var speedade såg det ut som med den farten. Finns som tur är vatten några meter ifrån bara. Blev nog världsrekordfart dit och händerna i vattnet. Är någon svala tror jag har bara sett dom fara iväg så fort man rundar husknuten
#4 - 26 juli 2008 21:30
Riktigt härliga bilder dem har du lyckas med verkligen att ta.
#5 - 6 augusti 2008 16:00
Mina fyllefåglar var inte kul att se idag. Ser inte ut som alltför långt till flygning heller.
#6 - 6 augusti 2008 17:02
matar den ungarna eller?
#7 - 6 augusti 2008 21:29
Alla ungarna var döda. Kanske rovfågel tagit någon förälder till middag? Ingen aning men tråkigt då man sett dom växa

Annons