Goddag! Är ny här på forumet, mest smygläst lite innan. För några år sen hade jag flertal akvarium, men pga av studier och liknande la jag ner allt. Nu är det dock dags igen när jag skaffat ny lägenhet osv. Tyvärr får jag inte plats med mitt 600-liters så det får bli ett på 222 liter med aluram.
Det första jag nu gjort är att lägga ny silikon i karet.
Dessutom har jag målat om ljusrampen från fult trä-imitationsfärgat till lite småtufft svart:D
Dessutom har jag inhandlat material för att dölja den inte allt för snygga bänken som karet står på. I denna bänk ska även ytterfiltret och diverse olika tillbehör döljas.
Dessutom har jag beställt en bakgrund, det blev en Aqua Terra Rockwall. Ska göra lite utrymme för att dölja värmare och insug till ytterfiltret.
Fiskarna jag funderat på är Fjärilsciklider(ett eller två par), Ap. Agazzisi (en hane och två-tre honor), Otocinclus(Tipsa mig gärna om antalet), Ett stim snygga tretror, kanske glödbandstetra eller svart neon.
Sen är ju alltid nån liten ancistrus trevlig. Dessutom vill tjejen "Jäääääättegärna" ha några guppys så om jag inte lyckas övertala bort dem så får det nog bli några sådana också.
Vad tror ni om denna fisksammansättningen? Agazzisin kan jag tänka mig att byta bort mot någon annan fin Apistogramma, lite beroende av vad jag kan få tag på.
Kommer följa upp detta projekt med lite bilder redan nu när jag hittat något ställe att ladda ypp dem på.
Kom gärna med tips och kommentarer om projektet