Ännu en idiot på blocket

#1 - 5 november 2006 22:16
Att folk inte fattar bättre?

http://www.blocket.se/vi/9766200.htm?ca=23_11_s

14 st!!!??!?!
#2 - 5 november 2006 22:23
vad är problemet?? dom har varit där under uppväxt och nu har dom blivit större så nu säljer han dom..

discusodlare brukar låta ungdiscusarna få växa upp i små helt tomma kar.. inget konstigt med de.
#3 - 5 november 2006 22:28
skit, ont i magen får man...har ingen pengar att befria dessa vackra fiskar???
#4 - 5 november 2006 22:29
Bild 2 oj vad den liknade min snake....
#5 - 5 november 2006 22:31
vad är problemet?? dom har varit där under uppväxt och nu har dom blivit större så nu säljer han dom..

discusodlare brukar låta ungdiscusarna få växa upp i små helt tomma kar.. inget konstigt med de.

om man har diskus på uppväxt så har man väll inte en salig blandning?
#6 - 5 november 2006 22:37
han kanske köpte massa olika smådiscus och bara skulle ha dom på uppväxt och sen sälja?

det är ju inte mer synd om dom bara för att det är olika sorter så jag förstår inte vad de skulle spela för roll?
#7 - 5 november 2006 22:44
kolla noga på bilden, jag tycker inte det ser ut som ett uppväxtkar? Om jag inte har helt fel så skall ett uppväxtkar vara rätt tomt så att det är rätt lätt att rengöra, t.ex. inga rötter, eller hålsten(?!)

med tanke på att han säljer det som ett komplett diskusakvarium känns inte det argumenjtet rättfärdigat.

+ att det är massa olika fiskar i olika storlekar.

edit: tror verkligen inte det är som du säger andreas, att det är ett uppväxtkar och att det är en odlare som säljer. I så fall hade han inte sålt det som ett "komplett disuscar" utan ett "komplett uppväxtkar)

Är bara så trött att se hur kass djurhållning folk har, och det märks bäst på all möjligt skit som säljs på blocket (typ 40 liters kar med gibbiceps och liknande)
#8 - 5 november 2006 22:47
120l? Som mitt lilla kar? Om man tittar på bilderna så verkar de ganska trångt? Om man köper en hög små diskus så brukar de vara samma sort så man får par att avla på, eller? Ett 120l kar är för lågt för att föda upp diskus i. Men det är bra att han säljer så de får komma till bra ägare, men priset är fantasi. De får max 100kr/diskus och 1000 för karet om det är i toppen skick.
#9 - 5 november 2006 22:48
nej det är inte säkert att det är ett uppväxtkar, men det är ändå inte mer synd om dom här än andra discusar som är i uppväxtkar.

och att kalla han idiot var väl inte så snyggt gjort.
#10 - 5 november 2006 22:48
De är ganska smala men enligt bilderna tycker jag de fortfarande är ok i skick så snälla vill någon ha diskus, rädda dessa!
#11 - 5 november 2006 22:49
nej det är inte säkert att det är ett uppväxtkar, men det är ändå inte mer synd om dom här än andra discusar som är i uppväxtkar.

och att kalla han idiot var väl inte så snyggt gjort.

det finns flertalet saker i den annonsen som idiotförklarar honom... typ som "finn fem fel"
#12 - 5 november 2006 22:49
solbacka.. kostar inte discusar mer än 100kr st nu för tiden?
#13 - 5 november 2006 22:50
Diskus i uppväxtkar? Går oftast i höga kar med sina syskon. Denna person har säkert köpt en salig blandning och sedan tröttnat, tur de har överlevt.
#14 - 5 november 2006 22:51
Jag köpte mina för 100kr st. Hos en UPPFÖDARE som skulle sluta! Denna annons är pest! Han kan inte sälja dessa magra diskus för mer än 100kr/st.
#15 - 5 november 2006 22:51
kanotisten skrev:
det finns flertalet saker i den annonsen som idiotförklarar honom... typ som "finn fem fel"

kan du berätta vad som är fel istället då istället för att bara kalla han idiot.
men jag kanske oxå är en idiot som inte förstår det?
#16 - 5 november 2006 22:53
solbacka skrev:
Diskus i uppväxtkar? Går oftast i höga kar med sina syskon. Denna person har säkert köpt en salig blandning och sedan tröttnat, tur de har överlevt.

förstår inte riktigt vad du menar med det. vad skulle antalet arter ha med saken o göra.. dör dom lättare då menar du?? eller varför hänger du upp dig så på att det var mer än en sort?
#17 - 5 november 2006 22:53
Det är inte bra för blodtrycket att bli upprörd men jag tycker det är bra att de annonserar ut sina fiskar och akvarium! Bättre det än de blir kvar hos nuvarande ägare. Så snälla någon köp!
#18 - 5 november 2006 22:56
nu har du ju percis sagt att han absolut inte kan sälja dom mer än för 100kr st,, o sen ber du på dina knän att folk ska köpa allt,, för 7500kr ;)

du övertygade inte mig i alla fall :p
#19 - 5 november 2006 22:56
Jag orkar inte tjafsa. Tycker du att det är troligt att det är uppväxtkar, din åsikt

Jag fasthåller att han är en idiot som inte har så stor aning om vad det är han håller på med. min lista:

1. 14 diskus i salig blandning i ett 120 l akvarium
2. Stenar i karet som är basiska
3. kalla det ett "komplett discus akvarium" (jojo, fin lista på allt som ingår)
3.1 alla särskrivningar
4. Priset (med tanke på att han inte beskriver i detalj vad mer som ingår, t.ex. filter o liknande... cirkulationspump verkar vara allt)

hade det varit som du sagt ett uppväxtkar etc. hade han beskrivit detta i detalj eftersom han hade vetat vad han sysslat med
#20 - 5 november 2006 22:58
Ok, olika sorter = ej uppväxt akvarium.
Tar man olika diskus från olika uppfödare tar de med sina sjukdommar när de blandas= blir lätt sjuka=lätt dör.
Varför lägga ner pengar och köpa många olika sorter och sedan tröttna? Ja tyckte inte heller de såg små ut= borde ha större akvarum för en tid sedan.
#21 - 5 november 2006 22:58
kanotisten skrev:
Jag orkar inte tjafsa. Tycker du att det är troligt att det är uppväxtkar, din åsikt

Jag fasthåller att han är en idiot som inte har så stor aning om vad det är han håller på med. min lista:

1. 14 diskus i salig blandning i ett 120 l akvarium

2. Stenar i karet som är basiska

3. kalla det ett "komplett discus akvarium" (jojo, fin lista på allt som ingår)

3.1 alla särskrivningar

4. Priset (med tanke på att han inte beskriver i detalj vad mer som ingår, t.ex. filter o liknande... cirkulationspump verkar vara allt)

hade det varit som du sagt ett uppväxtkar etc. hade han beskrivit detta i detalj eftersom han hade vetat vad han sysslat med

de där med stenen missade ja.. de va ju inte så bra kanske.

ja vi har ju inte någon aning om egentligen om han är seriös eller inte.. bara spekulationer.

ni kan ju ringa o höra med han o se vad han säger?
#22 - 5 november 2006 22:59
nu har du ju percis sagt att han absolut inte kan sälja dom mer än för 100kr st,, o sen ber du på dina knän att folk ska köpa allt,, för 7500kr ;)

du övertygade inte mig i alla fall :p

i sverige kan man pruta! Säljaren vill ha sina diskus sålda eller hur? Känner du säljaren eller?
#23 - 5 november 2006 23:06
jo ja vet,, skoja bara med dig lite ..
men ärligt talat så tycker jag inte att man bara ska slänga ur sig o säga att han är en idiot när man inte vet någonting om läget...
#24 - 5 november 2006 23:22
jo ja vet,, skoja bara med dig lite ..

men ärligt talat så tycker jag inte att man bara ska slänga ur sig o säga att han är en idiot när man inte vet någonting om läget...

Jag håller med om det, många är snabba att döma utan att ha hela bilden klar för sig... Och även om "annonsmannen" nu är helt ute och cyklar så kanske det beror på bristande kunskap, då kan det väl vara på sin plats att upplysa honom/henne i stället för att idiotförklara? [B)]
#25 - 5 november 2006 23:24
kloka ord från nitra98

ja jag tycker att man ser det rätt som det här på zoopet.
#26 - 5 november 2006 23:27
kolla den här länken som finns i andra inlägget i den här tråden http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=92665&highlight=diskus

där kan vi prata om trångbodda fiskar
#27 - 6 november 2006 07:30
Nitra98 skrev:
Jag håller med om det, många är snabba att döma utan att ha hela bilden klar för sig... Och även om "annonsmannen" nu är helt ute och cyklar så kanske det beror på bristande kunskap, då kan det väl vara på sin plats att upplysa honom/henne i stället för att idiotförklara? [B)]

Nej jag tycker faktiskt att man kan kalla en person för idiot om de inte läser på innan de skaffar ett djur.

Jag skulle t.ex. aldrig köpa en katt/hund/gås/hamstrar etc utan att läsa på innan. Man skaffar sig kunskaperna innan man skaffar djuret så att man ka ge dem det bästa hem man kan.

Och jag tror de flesta tänker likadant när det gäller större djur som hundar och katter, men av någon anledning får man vara en "nybörjare med okunskap" när det gäller fiskar. jag tycker inte detta argumentet håller.

Detta är anledningen till att jag själv inte skaffat diskus ännu. har två fina kar hemma med bra vatten och allt. men eftersom jag vet att jag skall flytta snart så väntar jag tills jag har flyttat innan jag skaffar diskus. Vill inte stressa dem i onödan.

Ska man skaffa sig levande varelser så är det minsta man kan begära att de skaffar sig kunskap innan, och att de sen ger dem ett bra hem... annars är de i mina ögon idioter.
Kjell Fohrman
Administrator
#28 - 6 november 2006 08:06
Nej jag tycker faktiskt att man kan kalla en person för idiot om de inte läser på innan de skaffar ett djur.

Lägg ner nu va.
Detta gnällande över blocket annonser. Tycker ni någonting är för jävligt där så kontakta personen ifråga istället för att gnälla här - det får inte djuren det ett dyft bättre för.
#29 - 6 november 2006 09:46
Lägg ner nu va.

Detta gnällande över blocket annonser. Tycker ni någonting är för jävligt där så kontakta personen ifråga istället för att gnälla här - det får inte djuren det ett dyft bättre för.

har skickat mail, dock ej aggressivt utan med kostruktiva förslag till förbättring.

Dock blir man så jäkla förbannad över vad man ser på blocket, och ja jag tycker man skall få gnälla på detta forum. Kanske läser ngn som skulle köpa 10 st diskus och ha i ett 100 liters akvarium detta inlägget och inser att man gör helt fel.

Sen har vi t.ex. paroonhajen som är 70 cm i ett 150 cm långt kar. Jag har sett hur många akvariebutiker som helst som har en massa små söta parooner till salu, men jag tvivlar att det finns så många köpare som har rätt balja att ha en sådan fisk.

Känns som om akvariehandeln borde jobba hårdare på att sälja rätt fisk till rätt kunder. Som när det gäller fiskar som paroonen eller stora L-malar och liknande. Innan man säljer en fisk som kräver stora kar eller extremt bra vattenförhållanden tycker jag att man som seriös akvariehandel borde fråga kunden om de har förutsättningarna för att ta hand om fisken.

man förlorar inga kunder på detta, utan kan leda köparen till ett sundare köp.
#30 - 6 november 2006 10:04
kanotisten skrev:
Känns som om akvariehandeln borde jobba hårdare på att sälja rätt fisk till rätt kunder. Som när det gäller fiskar som paroonen eller stora L-malar och liknande.

Det händer väl troligvis samtidigt som McDonalds börjar sälja nyttig mat trots att man tjänar mindre pengar på det. Tråkigt men sant.
#31 - 6 november 2006 10:25
jaja, har insett nu att folk är trött på dessa inlägg här på Zoopet (hemska annonser på blocket) och jag kommer nog aldrig att göra ett sådant igen.

men vad skall man göra? Jag mailar alltid en annonsör om jag misstänker att misskötsel sker, men detta får i bästa fall upp en persons ögon för problemet som finns.

Hade det varit en annons på blocket med en katt som har levt hela sitt liv i en transportbur så hade nog de flesta här skrikit ut att människan måste vara en idiot. Men skriver man detta om en akvarist, ja då är det dåligt omdöme.

Visst man kan inte rädda hela världen, och det finns en massa hemskheter där ute. fast jag tycker detta en är ursäkt många använder för att kunna blunda.

Akvariefiskar är levande varelser som förtjänar ett drägligt liv. Jag tycker INTE att det är ett litet problem att folk skaffar fel fisk och missköter dem. Det är ett stort problem som jag tror får för lite uppmärksamhet just för att folk bagatteliserar problemet med orden "det är ju bara lite akvariefisk", "han är nybörjare så gnäll inte utan försök lära honom/henne".

Jag tycker också att det är ett än värre problem att akvariehandeln tillåter att något sådant sker.

om fler folk blir upprörda och uppmärksammar problemen kanske saker och ting börjar hända. Inget kommer att hända om man med detsamma man uppmärksammar en annons på blocket där misskötsel uppenbarligen sker blir tillsagd att man inte skall gnälla utan prata med personen i fråga.

Jag tycker inte detta är hållbart. Problemet får mer uppmärksamhet om man "gnäller" på ett forum där fler än EN person får reda på vad som pågår. Ju publikare forumet är, desto större genomslagskraft.
#32 - 6 november 2006 19:22
kanotisten skrev:

Han skriver ju exakt vad som ingår? "Ett juwel akvarium på 120L" "Akvariet är komplett med cirkulationspump"

Det, plus eventuellt att den skitfula svarta innerfilterklumpen Juwel envisas med syns på alla bilderna säger ju allt om vad han har för utrustning.

Du får ett standard 120L akvarium, med plastlock, med plats för 2 ljusrör, och 1-2 foderluckor, samt orginal "bordet" i äkta spånskiva för att ställa det på.
Vad mer är det du vill veta?
B!
#33 - 6 november 2006 21:19
Mr B skrev:
Han skriver ju exakt vad som ingår? "Ett juwel akvarium på 120L" "Akvariet är komplett med cirkulationspump"

Det, plus eventuellt att den skitfula svarta innerfilterklumpen Juwel envisas med syns på alla bilderna säger ju allt om vad han har för utrustning.

Du får ett standard 120L akvarium, med plastlock, med plats för 2 ljusrör, och 1-2 foderluckor, samt orginal "bordet" i äkta spånskiva för att ställa det på.

Vad mer är det du vill veta?

B!

Mn kanske får en håv eller algskrapa med på köpet, då kan jag tänka mig att det är värt 7500 kr
#34 - 6 november 2006 22:13
kanotisten,,, har du fått något svar från han?
#35 - 8 november 2006 17:27
kanotisten skrev:
Att folk inte fattar bättre?

http://www.blocket.se/vi/9766200.htm?ca=23_11_s

14 st!!!??!?!

jag tror nog inte att han har dem där med flit han har nog bra följt zooafärens råd:mad:
#36 - 8 november 2006 17:43
kanotisten,,, har du fått något svar från han?

nope inget svar tyvärr, hade varit intressant att se varför han hade så många diskus så trångt
#37 - 8 november 2006 20:24
Men åh.
Finns det folk som sitter och letar på blocket för att hitta så många som möjligt att klanka ner på? Visst finns det folk som inte vet bättre och som håller sina djur på fel sätt. Men det gör dem inte till idioter. Det gör dem till folk som är i stort behov av kunniga fiskmänniskor som kan tala om vad som är rätt och fel.
#38 - 8 november 2006 21:21
ne, ni som inte tycker han är en idiot har helt rätt.

En person som ger levande varelser ett hem utan att ta reda på så mycket info de kan om den levande varelsen innan de införskaffar den (och därmed ger dem ett dåligt hem) är inga idioter alls. De är bara... ja, jag vet inte vad man skall kalla dem, ni andra som inte tycker dom är idioter kan ju komma på något bättre att kalla dem. Diskutera sins emellan.

Själv tänkte jag gå ut och försöka få tag på en vildfångad chimpansunge nu i helgen (de är ju så otroligt gulliga, tänk om man kunde ha en sån på den inglasade balkongen och allt de äter är väl bananer? Har jag sett på tecknade filmer). Önska mig lycka till!

edit: jag har märkt att uttrycket idiot är otroligt känsligt, och jag orkar inte lägga in fler inlägg i detta ämnet, märkt att det är lönlöst. ( dock undrar jag med era definitioner vem man kan kalla för idiot? Kim Jong Il är heller ingen idiot va? Han är bara okunnig om hur man leder en nation så att folk svälter ihjäl.)
#39 - 8 november 2006 21:33
kanotisten skrev:
ne, ni som inte tycker han är en idiot har helt rätt.

En person som ger levande varelser ett hem utan att ta reda på så mycket info de kan om den levande varelsen innan de införskaffar den (och därmed ger dem ett dåligt hem) är inga idioter alls. De är bara... ja, jag vet inte vad man skall kalla dem, ni andra som inte tycker dom är idioter kan ju komma på något bättre att kalla dem. Diskutera sins emellan.

Själv tänkte jag gå ut och försöka få tag på en vildfångad chimpansunge nu i helgen (de är ju så otroligt gulliga, tänk om man kunde ha en sån på den inglasade balkongen och allt de äter är väl bananer? Har jag sett på tecknade filmer). Önska mig lycka till!

edit: jag har märkt att uttrycket idiot är otroligt känsligt, och jag orkar inte lägga in fler inlägg i detta ämnet, märkt att det är lönlöst. ( dock undrar jag med era definitioner vem man kan kalla för idiot? Kim Jong Il är heller ingen idiot va? Han är bara okunnig om hur man leder en nation så att folk svälter ihjäl.)

Hm, jag tycker i alla fall att det är ganska hårt att kalla någon idiot när man inte har alla fakta....Kan hålla med om att man naturligtvis ska ta reda på så mycket som möjligt innan man skaffar djur av något slag, men du vet ju inte om den här människan har frågat och fått felaktiga uppgifter, eller hur? Det vore ju verkligen inte första gången!
#40 - 8 november 2006 21:59
Lägg ner din energi på att hjälpa alla människor som lever i skiten.
#41 - 8 november 2006 22:14
petecore skrev:
Lägg ner din energi på att hjälpa alla människor som lever i skiten.

varför?
#42 - 9 november 2006 07:56
Det är lät att säga att någon är idiot för att de gjort fel. Att "läsa på" innan kan man ju göra på olika sätt. Många väljer nog att fråga i affären när man köper, och litar på den information man får då. Även om de flesta zoohandlare är seriösa så kan det ju ändå hända att man får fel råd.
Köper man en begagnad bil som sedan visar sig vara skit så blir man väl knappast kallad idiot för att man inte hade skaffat sig kunskaper motsvarande en bilmekaniker.
Kontentan är att man kan vänta med att döma någon tills man tagit reda på fakta.
#43 - 9 november 2006 08:23
okej fel forum.
#44 - 9 november 2006 08:25
varför?

Sorry fel forum
#45 - 9 november 2006 09:32
Zoopet har väldigt tydliga regler för att man inte får kritisera folk hursomhälst när man är anonym. Jag tycker att denhär tråden är riktigt dålig stil. Det finns mycket som är bättre att angagera sig i om man vill förbättra världen.
#46 - 9 november 2006 16:45
Fattar inte vad alla klagar för är det någon som har ett akvarium som räcker till för sina fiskar. Är det igentligen normalt att ha fiskar som simmar i Miljoner liter vatten i det fria i akvarium.....

Är det någon här som har ett akvarium som på något viss är som ett hav eller en stor sjö? skicka gärna en bild isf...sen kan jag hålla med om att det finns extrema fall, men lägger dom ut det på blocket måste det väl ändå betyda att dom har insett felet.
#47 - 9 november 2006 18:01
Håller med smegga :)

Dumt att säga idiot eftersom de nog vet om att de bor trångt och därför säljer fiskarna. om jag inte har fel så är det troligtvis yngel som har växt upp och nu ska säljas. Vad skulle du ha gjort om du hade så många fiskar?? Behållit dom?? :p
#48 - 9 november 2006 18:10
Det har sagts förr men jag kunde inte låta bli att lägga mig i....

I amazonas kan det av och till vara så att det är mer fiskar än vatten i sjöarna. Den biologiska koden för denn årliga händelse har alla fiskar från amazonas regionen. Det är svårt att säga vad som är vad i denna fråga. Många fiskar blir för stora för sina akvarium. Var på universeum i lördags och tittade på fiskar mellan halvmetern och metern. Flera av arterna säljs som små i akvariumaffärer och universeums exen var bara några år gammla.

Angående kunskap. Det är lätt att racka ner på folk som helt enkelt inte vet och för all del gör det om ni känner att ni blir lyckligare. Kunskap är dock inte en hammare för att slå neråt med, eller "fiska" uppåt med för den delen. Vi kan inte frälsa världen. Det finns inneboende tröghet i hur fiskars situation i affärer och i hemmen ser ut. Tar år att ändra. De flesta affärsbiträden går zoorf kursen men det hjälper inte mycket(vad vi ser iaf). Handeln jobbar med att sälja utrustning och fisk, deras funktion är inte att sprida kunskap även om lite sådant kommer på köpet.

Jag var själv och tittade på ett komplett saltvattens guppyhotell, fiskr&levandesten, med 2 clownfiskar i häromdagen. Fint kar, ljuset var tyvärr orginal men det var fin LS. När jag visar intresse tycker han, och du kan få med en anemon för halva priset. Går det undrar jag? Jodå, säger han men man måste direktmata den. c:a 1500 bagare för alltihop. Bra eller inte bra? Köpa eller inte köpa?

Ni som inte vet kan ju ställa en klocka och börja surfa på internet. Ni vet exakt vad ni letar efter men det kommer nog att ta en stund innan ni kan ge ett motiverat svar. Samma gäller folk som börjar men sötvatten utan en ordentlig kunskapskälla. Det tar en stund att samla in kunskap, tidigare var böcker och akvarieföreningar huvudkällan till kunskap. Numera är det nog internet, men där(här) är det halvt omöjligt att sålla igenom allt. Min bakgrund inom matematiken, och grundläggande biologi/kemi, hjälpte inte mycket i början. Det var fortfarande mest tur som gjorde att jag faktist inte hade ihjäl en enda fisk.

Drivs ni av ett absolut behov att påverka fiskar situation finns två sätt:
1. Direktkontakt med "förövare"
2. Politik

Civil olydnad och direkt aktion brukar väl få vara med men är nog inte genomförbara i akvariesammanhang.

De elaka trådarna här på zoopet börjar faktiskt bli lite tröttsamma. Men jag erkänner, jag har själv deltagit i dem för inte så länge sen. Någon som ger mig personlig erfarenhet i frågan: "Vad leder en sånn här tråd till"
Inget i min mening.
mvh Mattias
#49 - 9 november 2006 19:18
Jag håller med dig ,morphriz...men man måste få ventilera sig när man tycker att saker o ting inte är som de ska.
Meningslösa trådar finns det gott om i det här forumet...
Det är väl därför dom finns forumen, för att man ska kunna säga vad man tycker o det är väl vida känt att alla inte tycker lika.
Då skulle de kanske bara finnas neontetrakar : )
Så sluta inte gnälla då blir du bara tråkig...
Jag tycker att det är roligt att läsa allas åsikter vare sig dom är meningsfulla eller bara mänskliga!!!!!!!!!!!!!!!!
#50 - 9 november 2006 19:37
Man kan inte veta vad för avsikter han hade han kanske var en odlare av Diskus och kanse tröttnade på det och vill sälja vem vet..Jag har tex 30 slöjsskärtsyngel i ett 60 kar som ska säljas efter vintern nån gång är det djurplågeri??jag har en clarias mal på 35 cm som ska säljas den simmar i ett100 kar är det djurplågeri ??jag har 4 st stora guldfiskar i ett 110 l kar inomhus över vintern som ska släppas i dammen efter vintern.Man kan inte köpa akvarium för allt som ska säljas då skulle dem behöva bygga ut alla zoo-affärer till det 20 dubbla för att det skulle passa alla storlekar på alla fiskar som säljs.
#51 - 9 november 2006 19:48
Det enda som är idiotiskt är titeln på den här tråden.

Mvh Jari
#52 - 9 november 2006 19:52
jarinen skrev:
Det enda som är idiotiskt är titeln på den här tråden.

Mvh Jari
Det kan jag hålla med om ,man kan inte dömma en innan man vet det handlar om;)
Kjell Fohrman
Administrator
#53 - 9 november 2006 20:06
Tycker att det nu vore dags att fimpa denna tråd:mad:

Sammanfattning
1/ Akvariefiskar skall inte gå som packade sillar
2/ Att kalla folk för idioter eller liknande hör inte hemma i ett forum
#54 - 9 november 2006 20:12
Så, nu har jag raderat mina inlägg i början av denna tråd....måste sluta att bry mig. Jag tar hand om mina egna fiskar på det bästa sätt jag vet och lär mig mer för varje dag... Ska aldrig mer skriva ett inlägg som handlar om akvarium säljes...
#55 - 9 november 2006 20:26
Klokt beslut att fimpa det.

Annons