Att folk inte fattar bättre?
http://www.blocket.se/vi/9766200.htm?ca=23_11_s
14 st!!!??!?!
andreassofus skrev:vad är problemet?? dom har varit där under uppväxt och nu har dom blivit större så nu säljer han dom..
discusodlare brukar låta ungdiscusarna få växa upp i små helt tomma kar.. inget konstigt med de.
andreassofus skrev:nej det är inte säkert att det är ett uppväxtkar, men det är ändå inte mer synd om dom här än andra discusar som är i uppväxtkar.
och att kalla han idiot var väl inte så snyggt gjort.
kanotisten skrev:det finns flertalet saker i den annonsen som idiotförklarar honom... typ som "finn fem fel"
solbacka skrev:Diskus i uppväxtkar? Går oftast i höga kar med sina syskon. Denna person har säkert köpt en salig blandning och sedan tröttnat, tur de har överlevt.
kanotisten skrev:Jag orkar inte tjafsa. Tycker du att det är troligt att det är uppväxtkar, din åsikt
Jag fasthåller att han är en idiot som inte har så stor aning om vad det är han håller på med. min lista:
1. 14 diskus i salig blandning i ett 120 l akvarium
2. Stenar i karet som är basiska
3. kalla det ett "komplett discus akvarium" (jojo, fin lista på allt som ingår)
3.1 alla särskrivningar
4. Priset (med tanke på att han inte beskriver i detalj vad mer som ingår, t.ex. filter o liknande... cirkulationspump verkar vara allt)
hade det varit som du sagt ett uppväxtkar etc. hade han beskrivit detta i detalj eftersom han hade vetat vad han sysslat med
andreassofus skrev:nu har du ju percis sagt att han absolut inte kan sälja dom mer än för 100kr st,, o sen ber du på dina knän att folk ska köpa allt,, för 7500kr ;)
du övertygade inte mig i alla fall :p
andreassofus skrev:jo ja vet,, skoja bara med dig lite ..
men ärligt talat så tycker jag inte att man bara ska slänga ur sig o säga att han är en idiot när man inte vet någonting om läget...
Nitra98 skrev:Jag håller med om det, många är snabba att döma utan att ha hela bilden klar för sig... Och även om "annonsmannen" nu är helt ute och cyklar så kanske det beror på bristande kunskap, då kan det väl vara på sin plats att upplysa honom/henne i stället för att idiotförklara? [B)]
Nej jag tycker faktiskt att man kan kalla en person för idiot om de inte läser på innan de skaffar ett djur.
Kjell Fohrman skrev:Lägg ner nu va.
Detta gnällande över blocket annonser. Tycker ni någonting är för jävligt där så kontakta personen ifråga istället för att gnälla här - det får inte djuren det ett dyft bättre för.
kanotisten skrev:Känns som om akvariehandeln borde jobba hårdare på att sälja rätt fisk till rätt kunder. Som när det gäller fiskar som paroonen eller stora L-malar och liknande.
kanotisten skrev:4. Priset (med tanke på att han inte beskriver i detalj vad mer som ingår, t.ex. filter o liknande... cirkulationspump verkar vara allt)
Mr B skrev:Han skriver ju exakt vad som ingår? "Ett juwel akvarium på 120L" "Akvariet är komplett med cirkulationspump"
Det, plus eventuellt att den skitfula svarta innerfilterklumpen Juwel envisas med syns på alla bilderna säger ju allt om vad han har för utrustning.
Du får ett standard 120L akvarium, med plastlock, med plats för 2 ljusrör, och 1-2 foderluckor, samt orginal "bordet" i äkta spånskiva för att ställa det på.
Vad mer är det du vill veta?
B!
kanotisten skrev:
andreassofus skrev:kanotisten,,, har du fått något svar från han?
kanotisten skrev:ne, ni som inte tycker han är en idiot har helt rätt.
En person som ger levande varelser ett hem utan att ta reda på så mycket info de kan om den levande varelsen innan de införskaffar den (och därmed ger dem ett dåligt hem) är inga idioter alls. De är bara... ja, jag vet inte vad man skall kalla dem, ni andra som inte tycker dom är idioter kan ju komma på något bättre att kalla dem. Diskutera sins emellan.
Själv tänkte jag gå ut och försöka få tag på en vildfångad chimpansunge nu i helgen (de är ju så otroligt gulliga, tänk om man kunde ha en sån på den inglasade balkongen och allt de äter är väl bananer? Har jag sett på tecknade filmer). Önska mig lycka till!
edit: jag har märkt att uttrycket idiot är otroligt känsligt, och jag orkar inte lägga in fler inlägg i detta ämnet, märkt att det är lönlöst. ( dock undrar jag med era definitioner vem man kan kalla för idiot? Kim Jong Il är heller ingen idiot va? Han är bara okunnig om hur man leder en nation så att folk svälter ihjäl.)
Det kan jag hålla med om ,man kan inte dömma en innan man vet det handlar om;)jarinen skrev:Det enda som är idiotiskt är titeln på den här tråden.
Mvh Jari