Ursprungligen skickat av Fred fish
Har du jämfört alla priserna i Växjö? På Håvmästarna t ex så har jag kunnat få rejäl rabatt om jag visat på att jag kan beställa mycket billigare någon annanstans. Även om det är lite dyrare ibland att köpa på hemmaplan så tycker jag att det totalt sett ändå är värt det. Varje gång ett problem uppstår, man har en fråga eller helt enkelt bara vill få lite tips och råd så har man ju en jättebra kunskapskälla. Om den kunskapskällan kan finnas kvar genom att jag betalar lite extra för mina pryttlar till akvariet så gör jag gärna det. Betänk också fraktkostnader etc. om du inte köper "hemma".
Helt rätt, jag har kollat alla zoo butiker + håvmästarna.
Men på herkules kostar en 4+ 315:- på hovmästarna kostar den ca 570:-. Och skulle jag köpa den i växjö så skulle jag givetvis köpa den på hovmästarna för dom sponsrar jag gärna. Skitbra personal på alla sätt.
Men jag har inte överdrivet med pengar denna månaden och jag behöver ett filter snart. Sen har jag en polare som bor i gtg som kommer hem till helgen så jag behöver inte betala frakt eller nått. Men jag kan ju kolla om man kan få nån rabatt på håvmästarna, har ju ändå köpt rätt mycket där.