Har ni sett denna?
http://www.blocket.se/vi/14889767.htm?ca=23_3_s
taiyo skrev:Hur kan man ens komma på tanken att ha fiskar i en liten vas!? Tack och lov att hon tröttnade efter 2 mån... såna människor ska inte ha med djur att göra.
Det är inget akvarium det är en pump som går alltid där nere som driver en låtsas fisk i ett fräckt ljus, går att köpa i en lampaffär ser ut som det i alla fall jag har haft planer på det och sätta trollhassel i hela och fixa med nåt slags filter och köra med Räkor:)det är till nån välter det så länge håller det.KE skrev:Såg just denna annonsen
http://www.blocket.se/vi/15403485.htm?ca=16_s
Visst är det ett bra akvarie...
icejoy skrev:
äg dej fan inte i jag har pratat med dom jag köpte de hos så läg dej inte i du har dit sköt de så sköter jag mitt
Whistler84 skrev:
Citat:
äg dej fan inte i jag har pratat med dom jag köpte de hos så läg dej inte i du har dit sköt de så sköter jag mitt
Jag hyser stora förhoppningar för mänskligheten. :(
Dango skrev:Ett bra till guldfiskar:( http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/4487
Whistler84 skrev:"We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."
Jag tror inte att någonting dåligt någonsin ändrats till något bra om ingen brytt sig.
smurfmats skrev:MEN att starta tråd efter tråd där man gör sig rolig över folk och trackar ner på dem i trådar där de inte kan försvara sig är för mig väldigt konstigt, men det är kanske bara jag..
lili76 skrev:Ja, det ger mig en fadd smak i munnen att läsa de här trådarna.. På andra forum är detta inte tillåtet och jag häpnar över att man får lov att sitta och kommentera annonser på det viset här på Zoopet.
Kvittar hur fel personen gör, man sitter och inte och kastar skit på någon som inte kan försvara sig. :mad: Ta det via PM om ni känner att ni måste spy galla över någon!
Whistler84 skrev:Jag tycker inte att jag på något sätt skrivit nedlåtande om någon person, annonsör eller annan, pga eventuellt bristande akvaristisk förmåga. Har det uppfattats på sådant sätt så ber jag om ursäkt.
Min kommentar på mailsvaret jag fick anser jag vara helt befogad med tanke på svarets attityd och karaktär.
Okunskap är en fullt rimlig ursäkt, det är dock inte godtagbart när man har möjlighet att upplysas om ett ämne och ignorerar riktlinjer man får, framför allt inte för en levande varelses skötsel.
Whistler84 skrev:Att trakassera den stackars flickan är väl inget som direkt hjälper henne.
Annonsen är för övrigt borttagen och jag lämnar inte ut hennes e-mailadress då det skulle strida mot PUL.
Whistler84 skrev:För övrigt fick hon möjligheten att försvara sig. Jag uttryckte mig på ett sakligt och artigt sätt, utan att anklaga henne. Hur du får detta till att jag "hängde ut henne till åtlöje" får jag helt enkelt inte ihop. Jag presenterade mitt mail till henne och hennes svar här i tråden, samt en kommentar på detta. Att hon gör sig själv till åtlöje genom dålig attityd är knappast mitt fel. Om hon tvärt om svarat "Oj, tack. Jag visste faktiskt inte detta, jag ska genast lämna fiskarna till butiken eller skaffa ett större akvarie till dem" hade du fortfarande sett det som att jag hängt ut henne till åtlöje genom att posta korrespondensen då?