Annonsdelen kass?

#1 - 16 januari 2013 13:27
Hej,

under annonser ser man bara de tio sista annonserna? Eller finns det bara tio annonser?

Missar jag nåt?:confused:

Som ny här hade jag hoppats på massor av fisk- och akvarieförsäljare att välja bland...

/m
#2 - 16 januari 2013 13:31
Annonserna är inte Zoopets mest aktiva del... Det finns just nu typ 13 annonser. Klicka på knappen Visa annonser i Sökfunktionen till höger på sidan, så får du upp alla.

Blocket har lite mer. :) Vi får väl hoppas på ett uppsving, jag har haft rätt bra intresse för de annonser jag har lagt upp.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 16 januari 2013 14:02
fragster skrev:
Hej,

under annonser ser man bara de tio sista annonserna? Eller finns det bara tio annonser?

Missar jag nåt?:confused:

Som ny här hade jag hoppats på massor av fisk- och akvarieförsäljare att välja bland...

/m

Nej det är väldigt få annonser och den främsta anledningen till det är att vi bara tar in annonser från goldmedlemmar och inte alls från kommersiella säljare. Dessutom är det nog som så att de som är goldisar i främsta hand är det för infons skull och inte för den "kommersiella" biten.

Kanske kommer vi framöver att kunna ta betalt för annonser (typ Blocket) och då blir det säkert betydligt fler. Men den som söker sig till Zoopet enkom för att köpa eller sälja blir nog besviken.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 16 januari 2013 14:03
Knax skrev:
jag har haft rätt bra intresse för de annonser jag har lagt upp.

Det låter i alla fall positivt. Jag har själv en massa "bröte" som jag egentligen borde kränga iväg - men man är för slö för att lägga upp det till försäljning
#5 - 16 januari 2013 14:06
Det låter i alla fall positivt. Jag har själv en massa "bröte" som jag egentligen borde kränga iväg - men man är för slö för att lägga upp det till försäljning

Gör't, Kjell! =)
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 16 januari 2013 14:09
Knax skrev:
Gör't, Kjell! =)

Fast å andra sidan brukar jag ju dra med mig en del bröte till västträffarna och där ha som vinster i vår eminenta tipsrunda så en del tjänar i alla fall på att jag inte ids sälja iväg det:D
#7 - 16 januari 2013 21:17
Nej det är väldigt få annonser och den främsta anledningen till det är att vi bara tar in annonser från goldmedlemmar och inte alls från kommersiella säljare. Dessutom är det nog som så att de som är goldisar i främsta hand är det för infons skull och inte för den "kommersiella" biten.

Kanske kommer vi framöver att kunna ta betalt för annonser (typ Blocket) och då blir det säkert betydligt fler. Men den som söker sig till Zoopet enkom för att köpa eller sälja blir nog besviken.

Är syftet att tjäna pengar på annonserna är det nog jobbigt att konkurera med Blocket skulle jag tro.
Och att begränsa annonserna till guldfiskarna ställer till problem för en återfallsakvarist som jag som letar bra akvarier och bra fisk att ha i dem... Att bli Guldmedlem känns helt enkelt som nåt jag vill bli när jag fått igång sakerna jag vill köpa så.

Att få tag på en erfaren akvarist som vill sälja sina saker till en likasinnad hade vart klockrent. Och de är svåra att hitta på Blocket... :)
#8 - 16 januari 2013 21:21
Tror spam är en stor anledning till att bara guldfiskarna får lägga annonser, annars måste någon moderera all skit som kan komma in.
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 16 januari 2013 22:43
Einarsson skrev:
Tror spam är en stor anledning till att bara guldfiskarna får lägga annonser, annars måste någon moderera all skit som kan komma in.

ja det var mycket jobb när det var helt öppet (som det var i början). Dollartecknen glimmade i ögonen på alldeles för många
#10 - 17 januari 2013 06:40
Dollartecknen glimmade i ögonen på alldeles för många

...Och dom är ju i gott sällskap kan man konstatera i nedanstående citat... :-)

Kanske kommer vi framöver att kunna ta betalt för annonser (typ Blocket) och då blir det säkert betydligt fler.
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 17 januari 2013 09:03
petnym skrev:
...Och dom är ju i gott sällskap kan man konstatera i nedanstående citat... :-)

Absolut;) - och bägge sakerna (att odla fisk och att driva en hemsida) ger nog lika stor förtjänst - bägge vill vi ha betalt för det vi gör och bägge får jobba mycket mer än vad det ger i pengar[:(!]

Annons